• DickRex

    Krånglar FL-sajten för dig?

    Detta är en rent teknisk fråga. Jag har en dator med SSD och i7 som funkar jättebra, men jag upplever i båda webbläsarna (Chrome och IE) att FL laggar, hoppar och hänger sig. Även i mobilen krånglar FL mer än andra sajter. Jag skulle vilja veta om det något skit i min dator och telefon eller om det är FL som suger, och ert svar skulle vara en ledtråd. Möjligen skulle det även intressera ansvariga för FL hur vi upplever det.

    ...så om det krånglar så kan ni kanske lämna en kommentar här där ni beskriver problemet.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Krånglar FL-sajten för dig?
  • Farfallos

    Ja! Kolla bara idag, ikonerna man kan välja till inlägget visas inte, utan det står ikon1 ikon2 osv. Är det så för någon mer?

  • Nerfherder

    Segladdad, när man skriver så segar tom det medans annonserna laddar. Ikonerna är borta, och det blir sämre för varje dag i princip. Nu när jag skriver detta laggar inmatningen. Helt otroligt, har inga problem med detta på andra sidor. Dessutom så är det fortfarande problem med dubbelpostningar, dvs fl postar samma inlägg 2 3 ggr. Det verkar som om teknik har gett upp. Fruktansvärt Frustrerande.

  • DickRex

    Jo, det där med ikonerna, det upplever jag också, så det är nog ett fel hos FL.


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • DickRex
    Nerfherder skrev 2015-08-27 09:39:14 följande:

    Segladdad, när man skriver så segar tom det medans annonserna laddar. Ikonerna är borta, och det blir sämre för varje dag i princip. Nu när jag skriver detta laggar inmatningen. Helt otroligt, har inga problem med detta på andra sidor. Dessutom så är det fortfarande problem med dubbelpostningar, dvs fl postar samma inlägg 2 3 ggr. Det verkar som om teknik har gett upp. Fruktansvärt Frustrerande.


    Kan bekräfta det där med att det inmatningen laggar även för mig. Texten kommer ofta flera sekunder efter man har skrivit något. Förbannat irriterande när man raderar och raderar längre än vad man tänkt sig bara för att det kommer efteråt.
    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • Farfallos
    Nerfherder skrev 2015-08-27 09:39:14 följande:

    Segladdad, när man skriver så segar tom det medans annonserna laddar. Ikonerna är borta, och det blir sämre för varje dag i princip. Nu när jag skriver detta laggar inmatningen. Helt otroligt, har inga problem med detta på andra sidor. Dessutom så är det fortfarande problem med dubbelpostningar, dvs fl postar samma inlägg 2 3 ggr. Det verkar som om teknik har gett upp. Fruktansvärt Frustrerande.


    Det där med dubbla poster är lätt fixat, antingen med lite java (menas sidan är ju så sketöverfylld redan, så det kanske inte är så bra) eller gen att förhindra dubletter i databasen som inkommer från samma ip inom en viss tidsrymd. Skitenkelt, och jag känner inte till något annat forum som inte har den funktionen. Inte så proffsigt av FL...
  • Nerfherder

    Jag surfar på telefon nu, funkar mycket bättre. Använder dock inte appen eftersom den har stora säkerhetsbrister.

  • Frontline

    Jag kör på gamla familjeliv då den nya suger hästpung, har även Adblock så jag slipper reklamen men ibland så så segar sidan och den får tänka ett tag innan det händer nåt..


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • siamgaro

    Tycker sidan krånglat en del nu, för att inte tala om appen, så otroligt usel. Hänger sig, stänger ner sig, speciellt när man skrivit sjukt långa inlägg som senare försvinner helt och hållet..

Svar på tråden Krånglar FL-sajten för dig?