• Anonym (DD)

    Sverigedemokraterna

    Media bedriver en häxjakt på SD. Hade de bedrivit samma häxjakt på de andra partierna skulle det koka upp mycket som man inte trodde fanns. Man är snabb att jaga och skriva om SD och i denna häxjakt hamnar oskyldiga människor som inte har något med SD att göra.


    Jag tänker på Adidas-skon som släpptes av kändisen Pharrell Williams. Hans skor har ett budskap ? öppenhet och mångfald. Nu hade Adidas samhörighet med SD och häxjakten var i gång, en stämpel om rasism kom upp. Skorna som hade blåsippor hade SD?loggan. Hur kunde Adidas släppa en sko med SD?loggan? Hur kunde Adidas samarbeta med SD? Hur kunde Pharrell Williams skapa en sko som är rasistisk? Var rasism inblandat i detta? I olika medier, forum, gick rasiststämpeln varm.
    Sverigedemokraterna har en blå bakgrund med en blåsippa med sju blad. Adidas?skon har svart bakgrund med en blåsippa med sex blad.


    Nåja, jag är en av dem som har inskaffat mig ett par som står för öppenhet och mångfald. Jag vet vad de symboliserar, jag vet också att många blickar kommer riktas till mina rasistiska SD?skor och många kommer att prata men jag bryr mig inte.


    När ska denna hetsjakt avta? När ska människor börja förstå att det finns viktigare saker att oroa sig för än vilken blomma en sko har eller vilken färg våra plåster ska ha? Hur kunde man få våra plåster att framstå som rasistiska? Hur kunde man få det till ett världsproblem? Plåster är olika och har olika färger, en del med figurer på sig. Hur kunde man få det till att plåster matchar en hudtyp? Våra ljusa plåster matchar inte ens oss som är ljusa i huden.


    Jag vill kunna lära mina barn att Sverige är en bra plats. Ett tryggt Sverige där politiker gör sitt yttersta för att bekämpa brott och våld och att välfärden ska fungera. Jag vill kunna känna en stolthet över mitt land, en stolthet som jag vill att min familj ska känna.


    När man lägger fokusen på att försöka få bort plåster med fel färg undrar jag vart Sverige är på väg? Jag undrar om jag min familj någonsin kommer kunna känna att Sverige är ett tryggt Sverige, ett land där man inte behöver vara rädd när man går ut för att bli nedslagen, beskjuten eller våldtagen.


    Jag undrar om Sverige kommer vakna upp ur rasistbubblan. Allt man gör är inte rasistiskt. Det är inte rasistiskt att tycka om pepparkakor, att äta och baka på julen. Eller att barnen vill klä ut sig till vår kära kaka på luciafirandet. Det är inte rasistiskt att vilja sjunga nationalsången på vår nationaldag, ha svenska flaggan som symboliserar vårt fina land på denna dag. Vi ska vara stolta över vår flagga som symboliserar vårt land Sverige. Det är inte heller rasistiskt att vilja prata om våldet i samhället eller morden som har ökat. Man måste våga prata om det, man måste få vara arg, ledsen och rädd. Våra politiker måste börja lyssna på folket. Jag vill ha ett Sverige som är mångfald med respekt för varandra.
     4 barns mamma

  • Svar på tråden Sverigedemokraterna
  • Anonym (offerkofta)

    När ska ni SD:are ta av er offerkoftorna? 4 barnsmamma säger du, tror du att det ska ge dig mer tyngd? jeeez

  • Anonym (GladaGreta)
    Anonym (offerkofta) skrev 2015-08-27 17:41:47 följande:

    När ska ni SD:are ta av er offerkoftorna? 4 barnsmamma säger du, tror du att det ska ge dig mer tyngd? jeeez


    Inget roar mig mer än debattörer som börjar tjata om offerkoftor, det är precis då de mister sin seriositet. 
    Ungefär lika roande som folk som gapar om rasism för minsta lilla.

    Här, ta en negerboll!
    *bjuder på ett helt fat*
  • Anonym (DD)
    Anonym (GladaGreta) skrev 2015-08-27 17:46:43 följande:
    Inget roar mig mer än debattörer som börjar tjata om offerkoftor, det är precis då de mister sin seriositet. 
    Ungefär lika roande som folk som gapar om rasism för minsta lilla.

    Här, ta en negerboll!
    *bjuder på ett helt fat*
    Bra skrivet. Det är det jag syftade på att man skriker rasism för minsta lilla. Det verkar blivit en modefluga, om man säger vad man tycker är man rasist.
  • Anonym (offerkofta)
    Anonym (DD) skrev 2015-08-31 06:58:13 följande:

    Bra skrivet. Det är det jag syftade på att man skriker rasism för minsta lilla. Det verkar blivit en modefluga, om man säger vad man tycker är man rasist.


    Dåligt skriver tycker jag.
Svar på tråden Sverigedemokraterna