• Anonym (Jnuas)

    Bara jag som känner mig as ful efter jobbet?

    Som rubriken lyder. 
    Spelar ingen roll om jag är sminkad eller osminkad.
    Jag ser så hemsk ut efter jobbet!? Självförtroendet bara sjunker!
    Jag kan ha sminkat och fixat mig fin påväg till jobbet, men sen efter en arbetsdag är jag ojlig/glansig i hyn, sminket ser hemskt ut och ögonen trötta.
    Som att jag haft världens tuffaste dag. Detta ger mig sån ångest att ja knappt vill jobba mer eller söka andra jobb...


     

  • Svar på tråden Bara jag som känner mig as ful efter jobbet?
  • Anonym (H)

    Det är väl enkelt åtgärdat? Ta med dig ditt mineralpuder och läppglans och en hårborste. Bättra på lite när du börjar se glåmig ut.

  • Anonym (H)

    Sen ser du förmodligen inte hemsk ut :) men i dina trötta ögon kanske det känns så och då ser du fler brister än du gjort på morgonen? Titta dig omkring när du åker hem så kommer du se att alla ser lite trötta ut i ögonen. Helt normalt!

  • Fjärilslarv

    De ggr jag sminkar mig har jag med mig läppstift, mineral finish, concealer bland annat i min handväska.

  • BigMami

    Du kanske borde se över din hudvård? Har du för mycket sminkprodukter blir det lätt glansigt, alltså för tjocka lager?

    Testa bb- eller cc creams? Mineralfoundation?

    Det finns ju också blottingpapper som man kan dutta på de feta partierna under dagen t.ex istället för puder.

    En grym ögonkräm för trötta ögon som du förvarar i kylskåp?

    Jobbar du mycket framför en dator så blir man också lätt trött och glansig i huden.

  • Fjäril kär

    Ta 10 min på personaltoaletten och fräscha upp dig innan du åker hem då? 

    Borsta håret, badda ansiktet i kallt vatten och tvätta dig under armarna, bättra på sminket. 

    Sen skulle jag se över vilket smink du använder. Om du ser ut som en tvättbjörn i ansiktet efter 8 timmar så bör du köpa ett bättre smink och dessutom kanske fundera på hur MYCKET smink du använder. Ju mer "spacklad" du är ju värre ser du ju ut givetvis. 

    anpassa ditt smink efter din arbetsdag helt enkelt. Välj ett fast smink som sitter där det ska och använd också mindre smink så blir du mindre kladdig. 

    Själv jobbar jag i ett stall så jag är SKITIG när jag går hem på dagen.  Luktar häst och är smutsig från topp till tå.  

  • Anonym (trötter)

    Jag har aldrig varit så intresserad av mitt utseende men känner ändå igen mig. När jag kommer hem från jobbet är jag ett vrak, totalt ointresserad av allt annat än att ligga i soffan och äta godis. Förmodligen ser jag väl inte så värst attraktiv ut i det läget. Men det är inte mycket annat man kan göra än att vila så att man är pigg igen nästa dag.

  • Anonym (Jnuas)

    Jag tar alltid med mig mattningspuder. Inget fel på håret. Mer att sminket blir så kladdigt och glansigt. Jag har fet hy, och just nu genomgår min hy en konstig period med massa knottrigt i ansiktet.

    Sminket jag använder är bra smink. Rätt dyra, från Mac och estee lauder, dior osv.
    Och nej, jag ser inte ut som en panda. Tar lite concealer där det behövs, lägger på foundation på dessa ställen, JÄTTE LITEN MÄNGD. har aldrig över hela ansiktet, mascara och that's it. Använder även setting spray efteråt.

    Jobbar med barn. :)

  • Anonym (H)
    Anonym (Jnuas) skrev 2015-08-27 21:49:33 följande:

    Jag tar alltid med mig mattningspuder. Inget fel på håret. Mer att sminket blir så kladdigt och glansigt. Jag har fet hy, och just nu genomgår min hy en konstig period med massa knottrigt i ansiktet.

    Sminket jag använder är bra smink. Rätt dyra, från Mac och estee lauder, dior osv.

    Och nej, jag ser inte ut som en panda. Tar lite concealer där det behövs, lägger på foundation på dessa ställen, JÄTTE LITEN MÄNGD. har aldrig över hela ansiktet, mascara och that's it. Använder även setting spray efteråt.

    Jobbar med barn. :)


    Varför går du inte in på toaletten och fräschar upp dig då? Fattar inte varför du gör ett icke-problem till ett problem.
  • Anonym (Jnuas)

    1. Det är inte alltid man har tid, eller hur!?
    2. Jag gör det, men tycker ändå att man ser helt sliten ut efteråt.
    3. För dig kanske det inte är ett problem. För mig som redan har dåligt självförtroende är detta ett problem, ok? :)

  • Anonym (Anki)
    Anonym (Jnuas) skrev 2015-08-27 21:49:33 följande:

    Jag tar alltid med mig mattningspuder. Inget fel på håret. Mer att sminket blir så kladdigt och glansigt. Jag har fet hy, och just nu genomgår min hy en konstig period med massa knottrigt i ansiktet.

    Sminket jag använder är bra smink. Rätt dyra, från Mac och estee lauder, dior osv.
    Och nej, jag ser inte ut som en panda. Tar lite concealer där det behövs, lägger på foundation på dessa ställen, JÄTTE LITEN MÄNGD. har aldrig över hela ansiktet, mascara och that's it. Använder även setting spray efteråt.

    Jobbar med barn. :)


    jag skulle nog låta huden vila ett tag. Kan ju vara så att du får knasig hy av att det är dåligt inomhusklimat och om du dessutom går in och ut flera ggr om dagen kan det också göra sitt till. 
    Jag skulle själv i det läget helt undvika smink och bara satsa på att få en så ren hud som möjligt. 
    Se också till att resten av dig också hänger med , stress, rökning, dricker för lite och risiga matvanor gör också att huden i ansiktet kan börja likna rena margarinpaketet. 
Svar på tråden Bara jag som känner mig as ful efter jobbet?