• mkex

    Blödning i tidig graviditet

    Hej allihopa!
    Jag är gravid i v 7, mitt andra barn. Igår fick jag en blödning (i brist på bättre ord). Kom mörkrött/rödbrunt på pappret när jag torkade mig, för att sedan komma pytte i trosskydd hela natten och hela dagen idag. Idag har färgen övergått till brun.

    Jag har molvärk som jag haft hela denna grav (och förra) men ingen smärta. Jag blödde aldrig med första barnet så jag är såklart jätte nojig. Ringde MVC och de var stöttande men hade såklart inte så mycket mer att säga än att blödningar tidigt under grav är normalt och att det enda man kan göra är att avvakta. De säger att man ska börja oroa sig när grav.symtomen försvinner men jag har inte haft några denna graviditeten förutom trötthet och molvärk, vilket verkar hänga kvar.

    Hur har er mf/ma börjat? Och hur har det varit för er som blött men ändå fått ett fantastiskt litet knyte?

    MVH Orolig mamma

  • Svar på tråden Blödning i tidig graviditet
  • dessan02

    Hej Grattis till graviditeten. Jag hade också bruna flytningar sparsamma i tidig graviditet och hade mensvärk och trodde att nu är det kört. Men blödningar avtog fram till vecka 12. Sen var det samma sak med andra barnet. Så att det verkar som att det är ingen fara så länge man inte blöder rött som mens.

  • mkex

    Åh jag hoppas det samma gäller för mig!! Jag trodde man skulle vara lite mindre nojig nu när man gjort detta en gång redan men icke Rynkar på näsan

  • dessan02

    Det blir nog bra. Det är lätt att noja ???? tänk inte så mycket på det. Mina blödningar kom några gånger sen försvann dom sen igen så att det är normalt.

  • pco

    Grattis till grav :)
    Jag har 4mf bakom mig där det sluta i smärtor.
    Min förra grav fick jag stört blödning + bruna klumpar i v 6 gjorde vul o man såg ett hjärta.
    Fick ytterligare en i v 7 oxå med bruna klumpar o hade inte heller direkt symptom. Åkte in o fortfarande ett hjärta sim slår o där kunde man se på vul att jag hade som ett 'blåmärke' en liten blödning på en kant på livmodern som orsakat detta, inget farligt. Sen försvann det o symptomens kom 100000 gånger om :/
    Så med detta vill jag bara säga att det kan vars normalt :) åk in till Mvc för vul så känns det bättre för dig :)
    Lycka till!

  • pco

    Glömde skriva att allt gått bra oxå :) sitter här nu med en snart 4 månaders dotter :D

  • Längtar efter en bebis

    Hej jag hade oxå blöddningAr i vecka 8 de forsa som vatten och ff nästan hela veckan men sen lite sparsamt trodde missfall så klart men åkte in på akuten och allting va normalt och idag är hon född 2 månader och hel frisk :) så de ingen fara bara Du inte får ont i ryggen eller magen

  • Anonym (Sara)

    Blödde lite lite i flera dagar i första graviditeten. Gravidsymptomen försvann och jag fick missfall.

    Blödde lite lite i några dagar i andra graviditeten. Inga problem. Barnet mådde prima.

    Boka ett Vul i vecka 8-9 och kolla upp.

  • Oliviaolivia

    Jag blödde oxå av och till fram till vecka 13, men allt har gått bra och är nu i vecka 27!

    Fick panik en gång då jag hade smärtor i både mage och rygg, PLUS blödning i vecka 10. Allt på en gång liksom. Jag trodde det var kört då. Blödde lite varje dag i vecka 11. Det var nog aldrig klarrött blod, utan mer brunaktiga/blodfärgade flytningar som kom. I mitt fall var det ingen fara och jag oroade mig så. Superlycka till!

  • Anonym (V 16)

    Jag började blöda i v 16, samma dag som rul varit. De sa att det inte kan ha haft något samband men jag tycker fortfarande det var en smula märkligt att 1 timme efter att bm slagit mig på magen med den där grejen och pressat neråt så finns det plötsligt ett hematom och koagel på exakt det stället där smällarna kom! Men säger de det så tror jag ju på dem.

    Var två gånger på antenatal hos gynekolog, allt såg bra ut. Blödningen övergick till olika nyanser av brunt, vilket jag fortfarande har, 4 veckor senare. Har sett ultraljud och hört hjärtat, ingen smärta som är relaterat till detta så inga restriktioner, jag jobbar på heltid med fysiskt arbete som vanligt. (V20 imorgon)

    Det kan fortsätta hela graviditeten sa gyn till mig så har bestämt mig för att inte oroa mig mer.

  • mkex

    Så skönt att höra er berätta om era erfarenheter! Man känner sig inte lika ensam. Verkar som detta kan gå hur som helst. Det jobbiga är ju att man sitter här och väntar på att blödningarna ska tillta/sluta.

    Tänkte be om ett VUL om blödningarna inte slutar, ev annars också! Ni får hålla tummarna för mig! :)

    Om ni är fler med erfarenheter får ni gärna fortsätta berätta hur det gick för er!

Svar på tråden Blödning i tidig graviditet