• SpanskaFlugan

    Tipsa om bra restauranger i Sverig!

    Jag reser en hel del i jobbet och det är alltid trist att äta på hotellet! Men ibland hittar man små okända pärlor men jag skulle vilja känna till fler! Vore väldigt skoj att höra om folks riktiga restaurangpärlor, både budget och dyrt!


    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • Svar på tråden Tipsa om bra restauranger i Sverig!
  • Anonym (Mums)

    Gyllene Prag på Sveagatan, Göteborg, är en personlig favorit. Rustik Östeuropeisk mat och tjeckisk öl. Väl tilltagna portioner och kanontrevlig personal! Testa gärna den panerade osten eller den supergoda veganburgaren.

    Har du vägarna förbi Örebro och gillar Indiskt/Nepalesiskt är det Khana Khazana på Bromsgatan som gäller. En riktigt liten pärla som ligger lite avsides på norr. Genuint och familjärt. Här rekommenderas särskilt deras Palak Paneer eller Fisk Nepa Curry.

    Även Örebros två andra Indiska restauranger Chandani och Karishma är väl värda ett besök men Khana Khazana vinner på stämning och prisvärdhet.

  • SpanskaFlugan
    Anonym (Mums) skrev 2015-08-27 21:02:21 följande:

    Gyllene Prag på Sveagatan, Göteborg, är en personlig favorit. Rustik Östeuropeisk mat och tjeckisk öl. Väl tilltagna portioner och kanontrevlig personal! Testa gärna den panerade osten eller den supergoda veganburgaren.

    Har du vägarna förbi Örebro och gillar Indiskt/Nepalesiskt är det Khana Khazana på Bromsgatan som gäller. En riktigt liten pärla som ligger lite avsides på norr. Genuint och familjärt. Här rekommenderas särskilt deras Palak Paneer eller Fisk Nepa Curry.

    Även Örebros två andra Indiska restauranger Chandani och Karishma är väl värda ett besök men Khana Khazana vinner på stämning och prisvärdhet.


    Göteborg är jag tyvärr alltför sällan i men Örebro ofta så det var suveräna tips! Jag har en solokväll i Örebro snart, ska testa Khana Khazana då!

    Synd med Gbg, jag gillar östeuropeiskt. Har du varit på Soldaten Svejk på Söder i Sthlm? Länge sen jag var där men för några år sedan var de riktigt bra.
    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • Anonym (Malmö)

    Kin Long i Malmö, fantastisk restaurang, dock av det dyrare slaget.

  • Kapitalismen
    Anonym (Malmö) skrev 2015-08-27 21:42:08 följande:

    Kin Long i Malmö, fantastisk restaurang, dock av det dyrare slaget.


    +1 på den. Om man är ute efter "riktig" kinesisk mat.
  • Anonym (Mums)
    SpanskaFlugan skrev 2015-08-27 21:17:30 följande:
    Göteborg är jag tyvärr alltför sällan i men Örebro ofta så det var suveräna tips! Jag har en solokväll i Örebro snart, ska testa Khana Khazana då!

    Synd med Gbg, jag gillar östeuropeiskt. Har du varit på Soldaten Svejk på Söder i Sthlm? Länge sen jag var där men för några år sedan var de riktigt bra.
    Kul att kunna bidra med tips :)

    Jag är sällan i Stockholm men jag tar med mig tipset om Soldaten Svejk nästa gång jag åker dit.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Malmö) skrev 2015-08-27 21:42:08 följande:

    Kin Long i Malmö, fantastisk restaurang, dock av det dyrare slaget.


    Jobbet betalar :) Tack för tipset, ska testa den. Gillar inte den svenska kinamaten men kan man hitta mer autentisk mat brukar det vara lysande.
    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • Anonym (Malmö)

    Om jobbet betalar är det ju inga problem. Rekommenderar deras avsmakningsmeny. Men man måste boka bord!


    SpanskaFlugan skrev 2015-08-27 21:50:36 följande:

    Jobbet betalar :) Tack för tipset, ska testa den. Gillar inte den svenska kinamaten men kan man hitta mer autentisk mat brukar det vara lysande.


Svar på tråden Tipsa om bra restauranger i Sverig!