• starso­ffan
    Äldre 27 Aug 21:06
    789 visningar
    2 svar
    2
    789

    värdelös på jobbet

    Jag jobbar som vikarie inom skolkök som köksbiträde. Hjälper till med att göra sallad diska mm. Är på olika skolor hela tiden. Jag känner att jag inte kan leva upp till deras förväntningar. Jag gör bara fel hela tiden men jag försöker så gott jag kan. Dem har ju inte sparkat mig än men känner mig orolig att dem ska göra det. Jag har aldrig jobbat i skolkök förut. Är helt värdelös på mitt jobb. Någon mer som känner som jag eller har gjort det?.Vad ska jag göra?.Har jobbat som vikarie i några månader

  • Svar på tråden värdelös på jobbet
  • Äldre 27 Aug 22:04
    #1

    Var lite likadant när jag som 19 åring jobbade som förskollärare och förskolestäderska och skulle städa 5 korridorer, 12 toaletter och 20 rum på knappt 5h och fick skäll som fan när jag missat något eller att de spillt ut saker på golven efter jag gått därifrån och jag prioriterade inte det utan listan istället och jag dammsög fel och bla bla bla och sen ta över en barngrupp utan att veta riktigt vad jag hade att göra med då kände jag mig HELT värdelös och gjort det några år efter det men sen insåg jag en sak... Jag hade ingen erfarenhet och var pressad utan inskolning - hur skulle jag kunna vara rutinerad?

    Kan det inte vara likadant för dig?

  • starso­ffan
    Äldre 28 Aug 09:17
    #2

    Ja det är nog likadant för mig. Jag har ju bara blivit inkastad utan inskolning och har ingen erfarenhet av skolkök. Har jobbat på hotell innan så skolans värld är nytt för mig. Det känns som att det krävs så mycket av en direkt på ett nytt jobb. Man ska kunna allt och göra rätt enligt dem. Jag hoppas att det blir bättre med tiden. Dem ringer ju fortfarande in mig på jobb iallafall.

Svar på tråden värdelös på jobbet