• Blueswede

    24år

    Har varit gift i 24 år och känner nu ingen attraktion till min fru, skäms över detta och har väldigt svårt att komma vidare. Vi har 2 fantastiska barn och lever ett ordnat liv, vad ska jag göra vi har i princip inget sex alls och det känns som vi bara bor ihopa. Hon har sina ritualer och sitt liv med sina prioriteringar och jag lever mitt liv med mina.

    Är det såhär vi skall leva våra liv framöver dör jag emotionellt...

  • Svar på tråden 24år
  • Påven Johanna

    Varför skiljer du dig inte då? Förstår inte vad du skäms över? 

  • LaLola
    Påven Johanna skrev 2015-08-27 22:08:50 följande:

    Varför skiljer du dig inte då? Förstår inte vad du skäms över? 


    Exakt.
  • Blueswede

    Jag skäms för att vi ändå har haft en bra relation i så många år och att orsakerna till att jag inte känner attraktion kan tyckas triviala i sammanhanget.

    Jag fick för nästan 6 år sedan en hjärtinfarkt och försöker leva efter de riktlinjer som mina doktorer gett mig, detta innebär motion, lagom stress och rätt mat. Min fru har fortsatt äta och leva (osunt) när jag vill för min egen skull hålla igen. hon har gått upp i vikt och har de problem som medföljer viktuppgång.

    Samtidigt tränar jag och känner de fördelar detta ger, jag känner negativ känsla emot henne för sättet hon är och jag tappar lust.  

    Ska jag bara avsluta ett 25 årigt äktenskap för detta?  bara sådär ?

  • Påven Johanna
    Blueswede skrev 2015-08-28 14:41:55 följande:

    Jag skäms för att vi ändå har haft en bra relation i så många år och att orsakerna till att jag inte känner attraktion kan tyckas triviala i sammanhanget.

    Jag fick för nästan 6 år sedan en hjärtinfarkt och försöker leva efter de riktlinjer som mina doktorer gett mig, detta innebär motion, lagom stress och rätt mat. Min fru har fortsatt äta och leva (osunt) när jag vill för min egen skull hålla igen. hon har gått upp i vikt och har de problem som medföljer viktuppgång.

    Samtidigt tränar jag och känner de fördelar detta ger, jag känner negativ känsla emot henne för sättet hon är och jag tappar lust.  

    Ska jag bara avsluta ett 25 årigt äktenskap för detta?  bara sådär ?


    Bara så där behöver det ju inte vara om du inte vill förstås. Du kan ju vara öppen med att det efter din sjukdom har blivit viktigt för dig att leva sunt och hälsosamt och att du plågas av att se henne fortsätta i spår du vet kan leda till svår ohälsa. Om hon vill göra något åt den saken och om du fortfarande har känslor för henne som gör att du kan tänka dig fortsätta satsa på relationen, förutsatt att hon tar itu med sitt osunda leverne, så går det ju att göra något åt saken. Men om inte så förstår jag faktiskt inte varför du skulle behöva skämmas för att bryta upp. Folk lämnar varandra av alla möjliga skäl och så tycker jag att det måste få vara.

    Men kan ju i möjligaste mån försöka att inte såra varandra i onödan, men finns inte attraktionen där så ser jag ingen anledning att vara tillsammans som ett kärlekspar. Helt poänglöst i mina ögon. Och slöseri med viktig livstid.
  • LaLola
    Blueswede skrev 2015-08-28 14:41:55 följande:

    Ska jag bara avsluta ett 25 årigt äktenskap för detta?  bara sådär ?


    Ja? Om det är det du vill så.

    Jag levde med nån i 9 år o insåg till slut att jag vill leva med nån som jag tänder på. Skitsamma om allt det andra funkade. Jag kände mig död inombords.

Svar på tråden 24år