• Preggo151220

    Bredband?!?!?!

    Hur tar man reda på vad man kan ha för bredband/internet där vi bor?? Verkar inte finnas något här?!?!?

  • Svar på tråden Bredband?!?!?!
  • Frontline

    Enklast är ju att höra av sig till den du är intresserad av, bara ringa runt...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Rixa

    Ehhh beror ju på hur du bor? Du frågar hyresvärd, br förening såklart. Finns det inga avtal kollar du kommunens hemsida efter fiberleverantörer. Finns inga sådana kollar du internetleverantörs hemsidor efter bra avtal och sedan om du kan få tjänsten till din adress.


    "Säkert är att alla ska dö men inte lika säkert är det att alla levt sitt liv!"
  • Preggo151220

    Redan kollat upp alla bredbandsbolag jag känner till. Min hyresvärd har ingen aning, då jag hyr privat. Fiber finns inte här. Skriva här va ju inte direkt mitt förstahandsval ;)

  • Birgitta02
    Preggo151220 skrev 2015-08-28 01:00:24 följande:

    Redan kollat upp alla bredbandsbolag jag känner till. Min hyresvärd har ingen aning, då jag hyr privat. Fiber finns inte här. Skriva här va ju inte direkt mitt förstahandsval ;)


    Alla har ju inte fiber. Du kan i så fall koppla via telenätet - adsl. Ring och hör med bolagen om kostnad och så.
  • Rixa
    Preggo151220 skrev 2015-08-28 14:22:28 följande:

    Ja men alla bolag jag känner till har jag kollat upp och inget verkar finnas på våran adress :/


    Men hur bor ni? Är ju olika sätt beroende på hur man bor. Lägenhet? villa? på landet? i tättbebyggt?
    "Säkert är att alla ska dö men inte lika säkert är det att alla levt sitt liv!"
  • Frontline
    Steffe4 skrev 2017-12-06 13:49:06 följande:
    Jag hittade en sida som heter www.bredbandsval.se som visar exakt vad man kan få för bredband på en given adress. Lite som elskling.se fast för bredband..
    Lite som 2½ år efter i tiden med va?
    Simsalabim trosorna försvinn :)
Svar på tråden Bredband?!?!?!