• Majspinglan

    Hjälp med barnvagnsköp!!

    Som rubriken lyder!
    Behöver höra era tips och erfarenheter!

    Har ett barn på 10mån och har hittills lyckats göra riktigt värdelösa begagnade köp av barnvagnar. Så nu köper jag en ny, men vet inte vad som blir bäst.

    Vill ha en bra terrängvagn då vi får mycket snö till vintern och då jag drar med mig vagnen överallt, pulkabacken, stranden, stan.. You name it. Promenader och joggingturer.
    Vill samtidigt att den ska vara relativt lätt, vill att den ska vara smidig att köra, lätt att svänga runt med om det är fyra fasta hjul. Luftjul är att föredra pga all snö.
    Vill att den ska kunna räcka länge utan att vara för klumpig. Plus att sittdelen ska kunna vara vänd mot mig.

    Jag har kollat och kollat och försökt jämföra men blir alldeles snurrig!

    Så.. Hjälp! :)

  • Svar på tråden Hjälp med barnvagnsköp!!
  • hiwa

    Crescent, classic tror jag den heter. Skitbra vagn som tål allt. Körde den i terräng, alltså över rötter o skit och den funkar lika bra där som på asfalt. Håller för allt. Perfekt sommarvagn med eftersom halva sufletten går att ta av enkelt. Blir nog en ny sådan till trean. Hade vår som dagisvagn så den är solblekt och ful.

  • Gladskit

    Det kanske inte är någon terrängvagn ur aspekten trehjuling, går att jogga med och så. Inte heller hade den lufthjul.  Men den var extremt tålig och hade skön komfort för långa promenader, vår Emmaljunga City Cross.
    Så det får bli mitt tips!

  • Skånetjej01

    Jag har en teutonia prestige. Väldigt bra vagn. Har alltid vart super nöjd med den. Sittdelen kan man ha på båda hållen och man kan byta håll på styret. Finns med både luft o plast hjul. Bor själv på landet o använder vagn mkt, jag va ute efter en lätt körd terrängvagn som va stabil men ändå inte klumpig och hittade då denna.

Svar på tråden Hjälp med barnvagnsköp!!