• spöke

    Ädla flicknamn

    * * * INSPIRATIONSLISTA * * *

    Hej alla! Hoppas att ni har haft en skön sommar och att ni är redo för mer namn. smile5.gif Jag har satt ihop några namnlistor på olika teman för att inspirera dig som letar namn och för att roa dig som är intresserad av namn i allmänhet. 

    Nästa tema ut är ädla flicknamn. Jag har valt ut tjugo stycken namn som ni kan rösta på.
    VILKET NAMN GILLAR DU BÄST?

    Kommentera gärna i tråden. Och kom med förslag på fler namn på samma tema. 

    Hälsningar, SpökeSe även:
    Sockersöta flicknamn: www.familjeliv.se/forum/thread/74884101-sockersota-flicknamn
    Stilsäkra pojknamn: www.familjeliv.se/forum/thread/74914338-stilsakra-pojknamn
    Melodiska flicknamn: www.familjeliv.se/forum/thread/74948365-melodiska-flicknamn
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ädla flicknamn
  • fluu

    Här var det skralt med namn i min smak.... Men Gemma är rätt coolt ändå.Agata har pondus.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Tilja

    Många fina namn, fast dock kopplar jag de flesta av dem snarare till djur eller fantasykaraktärer än till faktiska människor.

  • Themis

    Nu nördar jag ädelstenar, så om man ska ta ut svängarna rejält, varför inte:

    Ametrine
    Almandine
    Andesine
    Axinia
    Beryl
    Carnelia
    Charo
    Demantia
    Helionor
    Larima
    Pollucine
    Rhoda
    Spinelle
    Tsavoria
    Zirkonia


    Skratta aldrig åt din partners livsval. Du är ett av dem. /RottenE-cards
  • spöke
    Themis skrev 2015-09-01 19:53:18 följande:
    Nu nördar jag ädelstenar, så om man ska ta ut svängarna rejält, varför inte:

    Ametrine
    Almandine
    Andesine
    Axinia
    Beryl
    Carnelia
    Charo
    Demantia
    Helionor
    Larima
    Pollucine
    Rhoda
    Spinelle
    Tsavoria
    Zirkonia

    smile2.gif
    Tack!
  • Nelah

    Juvelia har jag fastnat för. Egentligen lite för udda för min smak men satt och ljuda på J och så gillar jag lia på slutet och det poppade upp.

    Men det var roligt att se det i en lista :)


    Jag vill och jag kan...
Svar på tråden Ädla flicknamn