• murjarv

    Hur ska man orka leva...

    Hej.

    Är 22 år och tänker väldigt mycket på livet osv. Låtsassystern är typ psychopat och vänder allt så man får skit. När man försöker hjälpa henne så blir hon sur och mina föräldrar sura... Det jobbiga är att man inte ens hinner förklara... Så hon kommer liksom iväg med det och kan mysa och det med föräldrarna medans man sitter på rummet och läser matematik inför universitetet och tänker på hur FAN man ska göra så livet blir mer positivt. Så svårt att förklara hur situationen ser ut men det känns jobbigt. Varje dag håller hon på och låtsasbrorsan är detsamma som hon... känns som om man inte vill leva länge... det räcker med att man blivit mobbad osv i 11 år... vet inte vad man ska ta vägen eller göra... längtar helt enkelt tills kurserna är klara och att man kan börja plugga på universitetet så man slipper dom. Vore härligt att kunna ha en vän/kompis. Just nu känns livet väldigt tungt.. vet inte hur man ska kunna gå framåt.

    Liksom hon har varit så hela tiden från man kände henne till nu... hon lyckas alltid slingra sig undan problemen och kastar dom på mig istället utan anledning när man helt enkelt försöker hjälpa henne... vet inte hur man ska kunna gå vidare och känna sig glad...

    mvh .

  • Svar på tråden Hur ska man orka leva...
  • Stolt Farsa

    Vad önskar du allra helst just nu. Vad är det du skulle vilja ha hjälp med?

  • murjarv

    Önskar att man kunde sitta i en lägenhet och studera på universitetet och ha en som man kan hålla om. Känns jobbigt nu...

  • Ramborg

    Håll ut! Det känns inte så just nu men jag lovar, det blir bättre. Det riktiga livet är mycket längre än uppväxten. Då bestämmer du själv vilka du umgås med.

    Håll ut, håll så låg profil som möjligt så kommer du överleva. Det blir bättre.


    42.
  • Trock

    Kolla lite på böcker om personlig utveckling, läst en som är grymt bra som dessutom inte är så lång. Har inte varit i din situation, men kan tänka mig att de kan hjälpa mer än du tror... 

  • Trock
    Trock skrev 2015-09-05 12:22:24 följande:

    Kolla lite på böcker om personlig utveckling, läst en som är grymt bra som dessutom inte är så lång. Har inte varit i din situation, men kan tänka mig att de kan hjälpa mer än du tror... 


    "Verktyg för livet" heter den jag syftar på förresten... 
Svar på tråden Hur ska man orka leva...