• Anonym (Ok?)

    Förkyld och hostar! Ok att sjukskriva sig?

    Nu är det så att jag var hemma 1 dag förra veckan pga förkylning och ont i halsen. Vilade hela dagen och kände mig bättre på kvällen och på morgonen så jag gick till jobbet och jobbade ikapp den dagen jag var hemma då jag endast jobbar 75 %. Sen har jag jobbat och märkte att jag började bli sämre igen, hostade en massa och det rann i näsan. Sedan vart det helg och jag vilade upp mig och kände mig bättre till nästa vecka, gick till jobbet och jobbade som vanligt. Sen känner jag att jag börjar bli sämre igen, går hem efter halva dagen pga rinnande näsa och att jag hostar. Har också fått min mens så har världens mensvärk och bestämmer mig för att gå hem.

    Dagen efter vaknar jag upp och är täppt i näsan, hostar, krasslig i halsen och jag sjukanmäler mig. Är detta ok? Det är liksom så att det är ngn förkylning som hållt i sig i två veckor som har blivit bättre, sen sämre, bättre och sämre typ. Men nu har jag dåligt samvete för att jag är hemma för en förkylning typ. Läst att många inte tycker att det är ok. Är rädd för vad min arbetsgivare ska tycka osv...

    Så vad tycker ni?

  • Svar på tråden Förkyld och hostar! Ok att sjukskriva sig?
  • Anonym (Ok?)

    Jobbar på kontor och då ska det tydligen inte vara ok...

  • sextiotalist

    Stanna hemma om du hade arbetat hos oss, här ogilas sjuknärvaro

  • Anonym (Ok?)

    Har så dåligt samvete, 3 sjukdagar på 4 månader är väl för mycket? Dock har jag jobbat in 2 av mina sjukdagar då jag endast jobbar 75 %

  • Nenne666
    Anonym (Ok?) skrev 2015-08-28 17:53:49 följande:

    Har så dåligt samvete, 3 sjukdagar på 4 månader är väl för mycket? Dock har jag jobbat in 2 av mina sjukdagar då jag endast jobbar 75 %


    Men är du sjuk så är du sjuk. Förkylningar är mästare på att sätta ner allmäntillståndet, med eller utan feber.
  • Anonym (Ok?)

    Men jag gick till jobbet trots att jag inte kände mig helt frisk, så har suttit på jobbet och nyst och haft hostattacker. Har varit mer eller mindre förkyld i två veckor nu, förkylningen vill liksom inte ge med sig

  • Anonym (Ok?)

    Sen har jag även haft mensvärk till och från idag också som inte alvedon hjälp mot

    Tänk om chefen kallar in mig på samtal på måndag? Jag har katastroftankar just nu känner jag!

  • Anonym (host host)
    Anonym (Ok?) skrev 2015-08-28 18:01:09 följande:
    Men jag gick till jobbet trots att jag inte kände mig helt frisk, så har suttit på jobbet och nyst och haft hostattacker. Har varit mer eller mindre förkyld i två veckor nu, förkylningen vill liksom inte ge med sig
    Sommarförkylningar är sega rackare som tar tid. Har själv varit förkyld i 3 veckor nu och haft hosta senaste veckan men en inte varit hemma en dag eftersom jag vet att det tar tar att bli helt bra.


Svar på tråden Förkyld och hostar! Ok att sjukskriva sig?