• Mantrasina

    Timerstyrda foderautomater

    Halloj!

    För en tid sedan tog jag över en kattdam på åtta år eftersom den åldrande ägaren inte kunde ta hand om henne längre. Hon brukar få mat morgon och kväll. Kan inte ha obegränsad tillgång på foder på grund av att hon äter alldeles för mycket och lätt blir överviktig (försöker aktivera henne extra mycket för att hon ska gå ner lite nu efter sommarens kattvakt där hon nallade av deras katts mat som alltid står framme), och funderar på om det inte vore bättre att kunna ge henne små givor kanske fyra gånger per dygn istället för två gånger per dygn.


    Vill ju att hon ska må så bra som möjligt och eftersom katter normalt äter lite dygnet runt så vill jag gärna efterlikna det så gott det går. 

    Så nu undrar jag om någon här har erfarenhet av timerinställda foderautomater, och kanske kan komma med lite råd och/eller recensioner? Just nu äter hon bara torrfoder och vägrar blötmat, men det har varierat lite över tid. Har samma foderalternativ som hon haft hos förra ägaren. Vore bra med en automat som klarar både torr och blöt mat.

  • Svar på tråden Timerstyrda foderautomater
Svar på tråden Timerstyrda foderautomater