• Anonym (26)

    Sent att börja plugga vid 26?

    Är det sent att börja plugga ett 3 årigt program vid 26? Är man äldre än alla andra i klassen? Blir man klassens tant? Kan man med gott samvete vara med på nollningen och liknande utan att göra sig till åtlöje?

  • Svar på tråden Sent att börja plugga vid 26?
  • Anonym (C)

    Jag började på juristprogrammet när jag var 27 och visst hör man till de äldsta studenterna men man vänjer sig ;) Jag känner mig yngre nu när jag läser sista året än vad jag gjorde när jag började :) Självklart kan du vara med å nollning och allt annat roligt!

  • Anonym (32)

    Hej 


    Jag är 32 och ska börja på uni- sjuksköterska nu på mån. Har gått enstaka kurser innan och det har alltid varit en bra blandning av åldrar, 18-pensionärer. Så jag är inte orolig över att vara äldst så du har nog inget att oroa dig över. Jag tänker vara med på nollning och allt som erbjuds. Du är bara så gammal som du själv gör dig :)


     


    Lycka till med pluggandet och ha det kul 

  • Anonym (xcvxcv)

    Jag är 34 och läste precis färdigt en treårig utbildning. Folk bryr sig inte.

  • Tijana

    Jag börjar på måndag och är 42 år gammal. Har redan en lång utbildning bakom mig. Jag kommer att bli mellan de äldsta men är jag för gammal att läsa ? Nej , tycker jag ????.

  • Anonym (GoGoGo)

    Min man som är 33 började plugga en 3-årig utbildning nu i augusti. Han bryr sig inte om han är äldst, han är inte där för att leka och skaffa massa nya vänner, han är där för utbildningen.
    Och jag tror garanterat att han klarar av utbildningen (tar till sig) i sin helhet bättre nu när han är 30+ än om han skulle varit närmare 20 år. Jag tror det är en fördel att vara lite äldre.

  • Anonym (Kör på)

    Började vid 26. Påbörjar nu min fjärde termin av elva och de jag pluggar med är mellan 20 och 55. De flesta är mellan 25 och 35. Kör på!

  • 10oktober

    Hade du börjat min utbildning så hade du definitivt varit bland de äldsta. Den äldsta i min klass var 23 när vi började. Men vad spelar det för roll? För sent för att börja tycker jag aldrig att det är. Och beträffande nollning: jag tror snarare att du kommer tycka att de yngsta är unga än att de tycker du är gammal.

    Lycka till! :)

  • Anonym (......)

    När jag pluggade direkt efter gymnasiet, så var de flesta mellan 23 - 26 år. Äldsta var 41. Vi var inte så många, ungefär 20 st, och det var fler än 5 som var över 30 år. Vi var 2 som var 19 år.

Svar på tråden Sent att börja plugga vid 26?