• Anonym (TS)

    Så jävla trött på att höra att jag ser gravid ut

    Har flera ggr på sistone fått frågan om jag är gravid.
    När jag var gravid var det knappt att folk såg det (hade pytteliten mage) men nu frågar folk till höger och vänster. Jag är en 164 och väger 66 kg. Vilket ändå inte så jättemycket i BMI men min mage står ut efter graviditeten.
    Fick höra det idag igen och var precis inne och stoppade fingrarna i halsen och spydde upp det jag åt ikväll.
    Har ändå börjat att gå promenader och slutat äta onyttigheter men för att få snabbare resultat får jag väl spy innan jag lägger mig.
    Vet inte ens varför jag skriver men mår så jävla dåligt!
    Att folk inte fattar bättre ,att de sårar andra.

  • Svar på tråden Så jävla trött på att höra att jag ser gravid ut
  • Anonym (TS)

    Nej, det är ju det jag inte har. Har ofta tajt vid brösten och något som markerar midjan men löst nertill om jag har klänning, annars lite lösare tröjor.
    Klär mig verkligen efter min kropp men den jävla magen syns tydligen ändå.

  • Anonym (Friskis)

    Rör på dig,börja träna,ät nyttigt.Problem löst.

  • Anonym (Plankan)

    Jag hade samma problem innan jag blev gravid igen. Istället för att stoppa fingrarna i halsen för att spy och utveckla ätstörning så borde du börja träna magen istället.

    Gissar på att dina inre magmuskler inte har återhämtat sig och behöver tränas för att få en bra hållning.

    Gör plankan och sidoplankan och kolla efter andra övningar på interner som är bra för de inre magmusklerna..

  • Anonym (Hejahejaheja)

    Uh! Nej, du ska inte spy innan du lägger dig.


    Om du är trött på hur du ser ut så borde du göra något åt det på ett hälsosamt sätt. Sluta upp med onyttigheter, se över vad du stoppar i  dig och börja motionera (Styrketräning är jättebra!). 


    Hetsa inte dig själv till att bli smal, det håller aldrig i längden. Börjar du träna så försök att inte fokusera så mycket på vad vågen säger utan på hur kläderna sitter och vad måttbandet säger. Tränar man så får man muskler och muskler väger det med, så då kan det verka som att det tagit stopp på viktnedgången (Därför tycker jag att man inte ska fokusera alltför mycket på vad vågen säger). 

    Har du inte tid att gå till gymmet så finns det många gratisvideos med träning som man kan göra hemifrån och med eller utan lättare vikter. Tänk även på att det kan ta tid att gå ner i vikt, det kan ta tid innan pluffset försvinner men är man ihärdig och har ett jävla anamma så funkar det. 

    Sedan tycker jag att du inte ska bry dig det minsta om vad andra människor tycker och tänker om dig. Vi lever på denna jord en gång och när det kommer till ens egen kropp så tycker jag att man inte ska bry sig det minsta om vad andra tycker och tänker om den. Är du nöjd med den? Ja, då kan människor som har åsikter om den dra åt helvete. Är du inte nöjd? Gör något åt det (men inte på ohälsosamma sätt som att spy upp maten...).

    Att gå ner i vikt är enkelt, men det gäller dock att man verkligen vill det. 

  • Anonym (TS)

    Japp, har även jag gått med i den där facebookutmaningen med plankan. Så den gör jag och går promenader samt äter mindre och inget godis och annat skit.
    Jag har dålig hållning och innan graviditeten aldrig haft utstående mage så det kanske kan ha med magmusklerna att göra då.

  • Anonym (Puckon)

    Men nej, du ska se ut precis som du vill.
    Tråkigt att du stött på personer som är helt jävla efter och inte förstår bättre än att spy ut alla sina tankar och åsikter.

    Det är personerna som säger sådana saker som det är fel på, inte på din kropp eller kost.

  • Anonym (TS)
    Anonym (Hejahejaheja) skrev 2015-08-28 22:26:13 följande:

    Uh! Nej, du ska inte spy innan du lägger dig.


    Om du är trött på hur du ser ut så borde du göra något åt det på ett hälsosamt sätt. Sluta upp med onyttigheter, se över vad du stoppar i  dig och börja motionera (Styrketräning är jättebra!). 


    Hetsa inte dig själv till att bli smal, det håller aldrig i längden. Börjar du träna så försök att inte fokusera så mycket på vad vågen säger utan på hur kläderna sitter och vad måttbandet säger. Tränar man så får man muskler och muskler väger det med, så då kan det verka som att det tagit stopp på viktnedgången (Därför tycker jag att man inte ska fokusera alltför mycket på vad vågen säger). 

    Har du inte tid att gå till gymmet så finns det många gratisvideos med träning som man kan göra hemifrån och med eller utan lättare vikter. Tänk även på att det kan ta tid att gå ner i vikt, det kan ta tid innan pluffset försvinner men är man ihärdig och har ett jävla anamma så funkar det. 

    Sedan tycker jag att du inte ska bry dig det minsta om vad andra människor tycker och tänker om dig. Vi lever på denna jord en gång och när det kommer till ens egen kropp så tycker jag att man inte ska bry sig det minsta om vad andra tycker och tänker om den. Är du nöjd med den? Ja, då kan människor som har åsikter om den dra åt helvete. Är du inte nöjd? Gör något åt det (men inte på ohälsosamma sätt som att spy upp maten...).

    Att gå ner i vikt är enkelt, men det gäller dock att man verkligen vill det. 


    Tack!
    Jag har tränat mycket i mina yngre dagar så kunskap och tid har jag absolut då jag är sjukpensionär (varaktig sjukersättning som det heter numera). Ska börja på dans nästa vecka med. 
    Mitt problem är bara min otroliga ångest för gymmet som jag utvecklade en gång i tiden när jag var inlagt och mådde psykiskt dåligt. Samt att jag har kronisk benhinneinflammation. Men som sagt. Går promenader i den takt det funkar för benen, gör plankan varje dag och äter bättre.
  • Anonym (Plankan)

    Har du dålig hållning så måste du träna hela bålen (mage, rygg, sidorna) för att öka stabiliteten.

    Har du ekonomin för det skulle du nog satsa på att träffa en pt som kan ge dig bättre hjälp.

    Du kan ju också känna om dina muskler har gått till sig efter graviditeten. Lägg dig på rygg och tänk dig att du ska göra sittups. Spänn magen och kan du få in två fingrar mellan de yttre magmusklerna (tror jag det är) så har de inte läkt ihop riktigt än. Men googla på det också så får du rätt info om hur man kollar det.

Svar på tråden Så jävla trött på att höra att jag ser gravid ut