• Anonym (TS)
    Äldre 28 Aug 23:04
    768 visningar
    12 svar
    12
    768

    Värkar?

    Hej!

    Jag har just gått in i vecka 37, och blev lite fundersam nu under kvällen då jag haft ganska ont.

    Jag har suttit framför datorn och spelat större delen utav kvällen och har haft ovanligt starka sammandragningar, i samband med dessa har jag haft mensvärkssmärtor liksom som ett band över ryggen och de har gått upp i sidorna utav magen, i midjan. Mår även ganska illa och är dålig i magen.. Funderade på om detta kunde vara någon typ utav värkar? Det är inte vad jag föreställt mig i så fall. Trodde det kanske hade att göra med hur jag satt vid datorn, men har varit uppe och vandrat omkring lite och lagt mig lite, men smärtorna är de samma. Vad tror ni? Känner någon igen sig? :)

  • Svar på tråden Värkar?
  • Äldre 28 Aug 23:21
    #1

    Japp, det låter som det är på gång

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 28 Aug 23:24
    #2
    Tines skrev 2015-08-28 23:21:59 följande:

    Japp, det låter som det är på gång


    Läskigt, svårt när man inte har en aning om hur saker ska kännas. Men tack för svar! (:
  • Äldre 28 Aug 23:57
    #3

    Jag tycker mer det bara låter som förvärkar. Har haft likadant i flera veckor från å till. Men jag tyder mina som så att så länge jag kan prata mig igenom dessa värkarna så är de ingen fara. Men har ju barn sen innan att jämföra med

  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 28 Aug 23:59
    #4

    Låter som värkar!:) hoppas allt går bra för dig!:)

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 29 Aug 00:05
    #5
    niinnii87 skrev 2015-08-28 23:57:47 följande:

    Jag tycker mer det bara låter som förvärkar. Har haft likadant i flera veckor från å till. Men jag tyder mina som så att så länge jag kan prata mig igenom dessa värkarna så är de ingen fara. Men har ju barn sen innan att jämföra med


    Ja vi får väl se vad det kan resultera i, kan ju som sagt även vara det! Ja jag kan absolut prata mig genom dom, men man viker sig nästan lite emellanåt.

    Detta är ju mitt första så man blir ju fundersam och känner efter mycket. :)
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 29 Aug 00:06
    #6
    Anonym (Anonym) skrev 2015-08-28 23:59:51 följande:

    Låter som värkar!:) hoppas allt går bra för dig!:)


    Ja det sägs så, det får vi hoppas, får se vad det kan resultera i! :)
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 31 Aug 17:29
    #7

    Tänkte puffa lite i tråden nu, inte kommit någon bebis ännu i alla fall!

    Men sedan igår kväll så har jag haft otroligt mycket sammandragningar, de gör bara ont om jag ligger ner eller sitter, men däremot är de påfrestande när jag står upp. Det trycker som bara den på ändtarmen emellanåt och hon är sprattlig som bara den där inne.

    Jag har relativt korta sammandragningar och de kommer med några minuters mellanrum. Oregelbundna dock. Känner någon eventuellt igen sig?

  • Äldre 31 Aug 19:37
    #8
    Anonym (TS) skrev 2015-08-31 17:29:47 följande:

    Tänkte puffa lite i tråden nu, inte kommit någon bebis ännu i alla fall!

    Men sedan igår kväll så har jag haft otroligt mycket sammandragningar, de gör bara ont om jag ligger ner eller sitter, men däremot är de påfrestande när jag står upp. Det trycker som bara den på ändtarmen emellanåt och hon är sprattlig som bara den där inne.

    Jag har relativt korta sammandragningar och de kommer med några minuters mellanrum. Oregelbundna dock. Känner någon eventuellt igen sig?


    Ungefär så har jag haft ett tag nu. Varje förvärk känns så fruktansvärt mkt, men det händer inte så mkt mer än så..
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 31 Aug 19:42
    #9
    niinnii87 skrev 2015-08-31 19:37:58 följande:

    Ungefär så har jag haft ett tag nu. Varje förvärk känns så fruktansvärt mkt, men det händer inte så mkt mer än så..


    Åh, tungt.. Jag har sånt jobbigt "mensvärks-tryck" nere i magen, inte så värst skönt när man rör sig, sätter sig eller ställer sig. :(
  • Äldre 31 Aug 21:18
    #10
    Anonym (TS) skrev 2015-08-31 19:42:25 följande:
    Åh, tungt.. Jag har sånt jobbigt "mensvärks-tryck" nere i magen, inte så värst skönt när man rör sig, sätter sig eller ställer sig. :(
    Nä den känslan har jag väldigt mkt nu senaste veckan oxå. Nästan varit konstant ihållande dessutom.. Inte mkt som hjälper heller.. Försökt med alvedon, varma bad, vetekudde mm..
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 31 Aug 21:44
    #11
    niinnii87 skrev 2015-08-31 21:18:53 följande:

    Nä den känslan har jag väldigt mkt nu senaste veckan oxå. Nästan varit konstant ihållande dessutom.. Inte mkt som hjälper heller.. Försökt med alvedon, varma bad, vetekudde mm..


    Det verkar inte bättre än så.. Har själv provat varm dusch och alvedon, men icke då.
  • Äldre 31 Aug 22:34
    #12
    Anonym (TS) skrev 2015-08-31 21:44:45 följande:
    Det verkar inte bättre än så.. Har själv provat varm dusch och alvedon, men icke då.
    Får hoppas att det gör någon nytta på mognaden av tappen så att det kan kännas mer värt det :P

    Inte så lång tid kvar nu så är väl bara att stå ut & ta dagen som den kommer.
Svar på tråden Värkar?