• Anonym (gymtjejen)

    Våga ta kontakt med kille på gymmet

    Jag är en tjej på 27 år och har varit singel ett tag. Vill verkligen träffa någon! Har tidigare träffat killar på dejtingsidor på nätet, men börjat tröttna på den sortens dejting som oftast inte leder nånvart. Har insett att jag har svårt för att visa intresse och "ragga" IRL, hur gör man??

    Hur som helst... Jag brukar gå till gymmet några gånger i veckan, ett litet gym så man ser alla i princip hela tiden. På senare tid har jag sett en kille där några gånger som jag tycker är otroligt fin! Är kräsen när det gäller det meste hos killar, och även utseende. Men han är nog det finaste jag sett, någonsin!!! Han är vältränad i mina ögon, jag är inte alls i samma kategori av vältränad som han och får då helt plötsligt för mig att han inte skulle vara intresserad av mig...

    Någon med erfarenhet? Ska man bara gå fram och snacka, och isåfall om vad? Eller vänta några gånger så borde han ju känna igen mig också och så kan man kanske våga klämma fram ett "hej" nån dag? Känner mig totalt lost i detta... Tacksam för hjälp :)

  • Svar på tråden Våga ta kontakt med kille på gymmet
  • Smarthuvud

    Min rekommendation är att du går framför honom, börjar hostar frenetiskt, väser "jag får ingen luft!", och så lägger du dig plat fall framför honom.. När han börjar göra konstgjord andning på dig så öppnar du ögonen och säger "Att det skulle vara så svårt att få en kyss av dig..".

    Eller, så kan du ju bara gå fram och prata lite allmänt.. Du behöver ju inte säga "Jag tycker att du är den finaste jag sett! NÅGONSIN! Ska vi ligga?". Det funkar ju med att bara prata lite allmänt..

  • Anonym (gymtjejen)
    Smarthuvud skrev 2015-08-29 00:24:34 följande:

    Min rekommendation är att du går framför honom, börjar hostar frenetiskt, väser "jag får ingen luft!", och så lägger du dig plat fall framför honom.. När han börjar göra konstgjord andning på dig så öppnar du ögonen och säger "Att det skulle vara så svårt att få en kyss av dig..".

    Eller, så kan du ju bara gå fram och prata lite allmänt.. Du behöver ju inte säga "Jag tycker att du är den finaste jag sett! NÅGONSIN! Ska vi ligga?". Det funkar ju med att bara prata lite allmänt..


    Fantastiskt första tips ;)

    Prata lite allmänt är självklart det bästa. Men känns som jag kommer skämma ut mig! Svårt detta.. Men vad har man att förlora egentligen? Ett nej, och att det blir lite pinsamt att ses där i fortsättningen.. Vet hans tider han brukar vara där, så jag får väl gå dit nån annan tid om det skulle skita sig :P
  • Smarthuvud
    Anonym (gymtjejen) skrev 2015-08-29 00:38:15 följande:
    Fantastiskt första tips ;)

    Prata lite allmänt är självklart det bästa. Men känns som jag kommer skämma ut mig! Svårt detta.. Men vad har man att förlora egentligen? Ett nej, och att det blir lite pinsamt att ses där i fortsättningen.. Vet hans tider han brukar vara där, så jag får väl gå dit nån annan tid om det skulle skita sig :P
    Du behöver ju inte ens gå så långt? Du kan ju bara säga något larvigt som "Vi brukar ofta vara här samtidigt, så jag tänkte att det vore trevligt att presentera sig.. Vill du ligga med mig?".

    Nu är ju inte gym min grej.. Men vad sägs om att du bara går förbi och hejar lite ytligt? Nästa gång heja du lite mer personligt.. Nästa gång utbyter du några små fraser.. Du bör märka på hans svar om han är intresserad eller ointresserad. Är han ointresserad så har du ju inte gjort mer fel än att du varit artig. Är det så hemskt?
  • Anonym (gymtjejen)
    Smarthuvud skrev 2015-08-29 00:52:15 följande:
    Du behöver ju inte ens gå så långt? Du kan ju bara säga något larvigt som "Vi brukar ofta vara här samtidigt, så jag tänkte att det vore trevligt att presentera sig.. Vill du ligga med mig?".

    Nu är ju inte gym min grej.. Men vad sägs om att du bara går förbi och hejar lite ytligt? Nästa gång heja du lite mer personligt.. Nästa gång utbyter du några små fraser.. Du bör märka på hans svar om han är intresserad eller ointresserad. Är han ointresserad så har du ju inte gjort mer fel än att du varit artig. Är det så hemskt?
    Kanske bör tillägga att jag absolut inte är intresserad av endast ett eller flera ligg. Vill lära känna honom och om det resulterar i ett ligg så är det bara positivt.

    Om det hade varit enkelt så hade jag inte tvekat som jag gör.
  • Anonym (?)   (?)
    Anonym (gymtjejen) skrev 2015-08-29 00:57:36 följande:
    Kanske bör tillägga att jag absolut inte är intresserad av endast ett eller flera ligg. Vill lära känna honom och om det resulterar i ett ligg så är det bara positivt.

    Om det hade varit enkelt så hade jag inte tvekat som jag gör.
    Du är inte intresserad av ett ligg, men om det resulterar i ett ligg så är det positivt?
  • Anonym (gymtjejen)
    Anonym (?) (?) skrev 2015-08-29 01:10:58 följande:
    Du är inte intresserad av ett ligg, men om det resulterar i ett ligg så är det positivt?
    Får ta och citera det du svarade på.......... "Kanske bör tillägga att jag absolut inte är intresserad av endast ett eller flera ligg."
    Är inte intresserad av ENDAST ett ligg. Om jag skulle börja dejta en kille tycker jag givetvis att ett ligg med någon jag tycker om är trevligt och positivt. Förstår inte riktigt vad du menade med din kommentar egentligen.
  • Smarthuvud
    Anonym (gymtjejen) skrev 2015-08-29 01:18:22 följande:
    Får ta och citera det du svarade på.......... "Kanske bör tillägga att jag absolut inte är intresserad av endast ett eller flera ligg."
    Är inte intresserad av ENDAST ett ligg. Om jag skulle börja dejta en kille tycker jag givetvis att ett ligg med någon jag tycker om är trevligt och positivt. Förstår inte riktigt vad du menade med din kommentar egentligen.
    Pratar du med honom, så som du gör med mig, så hade jag tappat lusten fullständigt. Kanske är du bara tråkig att skriva med, och jättekul IRL, men nu låter du ju bara så tråkig. Och jag kan inte peka på något speciellt, mer än den känslan du ger.
  • Anonym (gymtjejen)
    Smarthuvud skrev 2015-08-29 01:21:49 följande:
    Pratar du med honom, så som du gör med mig, så hade jag tappat lusten fullständigt. Kanske är du bara tråkig att skriva med, och jättekul IRL, men nu låter du ju bara så tråkig. Och jag kan inte peka på något speciellt, mer än den känslan du ger.
    Jag svarade medvetet tråkigt för att jag tyckte du gav mig konstiga svar och antog att jag bara ville ligga. Men IRL kanske du är vettig och inte bara tänker på att allt handlar om att ligga. Om du pratar med ditt barns mamma/pappa som du gör med mig, så hade jag tappat lusten fullständigt och trott du bara tänker på sex och ligga.
  • CuriousJoe

    Det räcker om du ler och blinkar lite till honom ett par gånger så vet han. Sen är det fritt fram. Blev själv uppraggad så för ett tag sen och det funkar ;)

  • Smarthuvud
    Anonym (gymtjejen) skrev 2015-08-29 01:27:56 följande:
    Jag svarade medvetet tråkigt för att jag tyckte du gav mig konstiga svar och antog att jag bara ville ligga. Men IRL kanske du är vettig och inte bara tänker på att allt handlar om att ligga. Om du pratar med ditt barns mamma/pappa som du gör med mig, så hade jag tappat lusten fullständigt och trott du bara tänker på sex och ligga.
    Jag ber så hemskt mycket om ursäkt fröken för att jag använde uttrycket "ligga". Jag borde självklart ha skrivit "den du vill gifta dig med!". Oavsett vilket, så kommer du att vara lika tråkig ändå. Försök att vara lite mindre du, och lite mer kul. Det kan inte skada.
  • Anonym (gymtjejen)
    CuriousJoe skrev 2015-08-29 01:47:37 följande:

    Det räcker om du ler och blinkar lite till honom ett par gånger så vet han. Sen är det fritt fram. Blev själv uppraggad så för ett tag sen och det funkar ;)


    Tack för ditt svar! Det låter ju inte så svårt att göra så :).. Måste testa! Får man fråga hur det gick vidare från att hon log mot dig och att ni fick mer kontakt? Gick du fram och pratade med henne och vad sa du isåfall? Om du nu vill dela med dig dvs :)
  • Anonym (gymtjejen)
    Smarthuvud skrev 2015-08-29 01:54:45 följande:

    Jag ber så hemskt mycket om ursäkt fröken för att jag använde uttrycket "ligga". Jag borde självklart ha skrivit "den du vill gifta dig med!". Oavsett vilket, så kommer du att vara lika tråkig ändå. Försök att vara lite mindre du, och lite mer kul. Det kan inte skada.


    Detsamma :)
  • Anonym (M26)

    Som kroppsbyggande kille så kan jag säga att jag skulle ha uppskattat det.
    Och av ren nyfikenhet så måste jag fråga, vilken stad är detta i? :p

  • Anonym (gymtjejen)
    Anonym (M26) skrev 2015-08-29 02:06:57 följande:

    Som kroppsbyggande kille så kan jag säga att jag skulle ha uppskattat det.

    Och av ren nyfikenhet så måste jag fråga, vilken stad är detta i? :p


    Uppskattat om man kom fram och småpratade lite eller bara bjudit på ett leende? :)

    För att inte avslöja mig för mycket så kan jag säga att det är på västkusten, inte söder om Falkenberg och inte norr om Göteborg :)
  • Anonym (M26)
    Anonym (gymtjejen) skrev 2015-08-29 02:12:44 följande:
    Uppskattat om man kom fram och småpratade lite eller bara bjudit på ett leende? :)
    Småpratade :)
  • CuriousJoe
    Anonym (gymtjejen) skrev 2015-08-29 01:55:58 följande:
    Tack för ditt svar! Det låter ju inte så svårt att göra så :).. Måste testa! Får man fråga hur det gick vidare från att hon log mot dig och att ni fick mer kontakt? Gick du fram och pratade med henne och vad sa du isåfall? Om du nu vill dela med dig dvs :)
    Jag flirtade lite tillbaka och gick fram och berömde hennes träning och armarna tror jag det var. Sen var snacket igång. För mer detaljer kan du maila mig ;)
  • Anonym (Anabolakillen)

    Det alla måste förstå är att ett riktigt gym är för tuffa och stora killar som tränar för att bli stora.
    Jag skulle inte vilja att nån brud störde mig när jag lyfter tungt.

    Gymmet (där riktiga män tränar, inga fikusgym) är en frizon där män tränar hårt och fokuserat.
    Är precis som på fotbollsläktaren, det är en plats för män.

  • Anonym (gymtjejen)
    Anonym (Anabolakillen) skrev 2015-08-29 13:43:49 följande:

    Det alla måste förstå är att ett riktigt gym är för tuffa och stora killar som tränar för att bli stora.
    Jag skulle inte vilja att nån brud störde mig när jag lyfter tungt.

    Gymmet (där riktiga män tränar, inga fikusgym) är en frizon där män tränar hårt och fokuserat.
    Är precis som på fotbollsläktaren, det är en plats för män.


    Då är det väl inget riktigt gym jag går på då eftersom det är ålder 18-70. Män, kvinnor, taniga, feta, muskulösa, spännisar, styrketränare, löpare, folk som vill visa upp sig, folk som är där för att träna.

    Håller mig gärna borta från både gym för tuffingar och fotbollsläktare.
Svar på tråden Våga ta kontakt med kille på gymmet