• Anonym (Rädd)

    Knöl i ryggen, Värk! Uppsöka läkare?

    Har under flera års tid haft en "knöl" i ryggslutet på sidan. Är som en stenhård utväxt i skelettet? Bråsk?

    Har nu börjat få värk av detta och känns som det är sammanväxt på något vis då jag känns så stel.

    Kan tillägga att jag är väldigt sne i ryggen, sambon kollade och han säger att jag ser ut som ett S i ryggraden.

    Jag är livrädd för att "knölen" (stenhård som skelett) ska vara CANCER.

    Eller kan det bero på väldigt sne rygg.

    Sen till en pinsam sak.. Min sjärtspringa är sned där uppe, verkar som hela nedre delen av ryggen är förskjuten.

    Kan det uppstått vid förlossning? Att man brutit något sen växt ihop fel?

    Har även olika långa ben.

    Jätte orolig!!!

    Är 29 år!

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Knöl i ryggen, Värk! Uppsöka läkare?
  • Anonym (K)

    Du har troligtvis skolios. Har de inte sagt det till dig när du gick i skolan?

  • Anonym (Rädd)

    När jag var 8-9 år vet jag att jag gick på något extra besök hos sjuksyster för att min rygg var sned pga olika långa ben.

    Men sen var den bra och behövde inte gå mer till henne.

    Jag ser idag i spegeln att jag även nu har olika långa ben, knäskålarna är iaf inte i höjd med varandra. Känns som jag har en knöl som är lika stor som en apelsin på vänster sida ryggslutet, värker mycket oxå och kan knaka på morgonen när jag går ur sängen.

  • Anonym (Hm)

    Uppsök läkare, och naprapat.
    Ditt bäcken är säkerligen snedställt plus att du kanske behöver inlägg i en av skorna med om du har olika långa ben - detta förvärrar hela ryggen och bäckenet om man inte åtgärdar.
    Vad knölen är vet jag inte men kanske en stor muskelknuta?

  • Anonym (K)

    Gå till vårdcentralen. Och be att få remiss till röntgen.

  • Anonym (Rädd)

    Ja det är väl dags att ta tag i detta! Kanske därför jag har sådan huvudvärk och väldig trötthet!

    Är en väldigt aktiv person men ibland är jag så trött så jag vill börja gråta!

  • Anonym (Rädd)

    Det blir att ringa läkaren efter helgen!! Är så orolig, har inte kunnat sova inatt!

  • Anonym (Bettan)
    Anonym (Rädd) skrev 2015-08-29 09:02:46 följande:

    Det blir att ringa läkaren efter helgen!! Är så orolig, har inte kunnat sova inatt!


    Anonym (Rädd) skrev 2015-08-29 09:02:46 följande:

    Det blir att ringa läkaren efter helgen!! Är så orolig, har inte kunnat sova inatt!


    När jag var på sjukhuset en gång så träffade jag en kille som skulle operera bort sin "tvilling". Den knölen hade han haft hela sitt liv men inte visste var det var. Han förklarade att det skulle ha blivit hans tvilling men det blev ist en knöl som växte fast på honom. Låter otroligt men jag har hört om flera såna fall. Värt att kolla?
Svar på tråden Knöl i ryggen, Värk! Uppsöka läkare?