• Anonym (sky)
    Äldre 29 Aug 09:49
    2861 visningar
    30 svar
    30
    2861

    Surkärring?

    Låt oss säga att du har en pojkvän. Du har ställt upp till 100 när han har varit sjuk. Stannat hemma och fixat medicin. När du själv är sjuk så väljer han att gå ut och supa istället.

    Hur reagerar du?

  • Svar på tråden Surkärring?
  • Äldre 29 Aug 09:59
    #1

    Inte alls, om inte jag ligger på sjukhus då.

    Hemma i vanlig sjuka kan jag ta själv, samt att jag skulle föredra att vara själv då också. Skulle han ha vanlig sjuka, skulle jag högst troligen också sitta och dra en bärs nånstans:P

  • LHF
    Äldre 29 Aug 10:06
    #2

    Jag vill inte bli omhändertagen när jag är sjuk så det hade varit lugnt för min del.

    Är hellre ensam än att ha nån som daltar med mig. Blää!

  • Anonym (sky) Trådstartaren
    Äldre 29 Aug 10:16
    #3
    LHF skrev 2015-08-29 10:06:18 följande:

    Jag vill inte bli omhändertagen när jag är sjuk så det hade varit lugnt för min del.

    Är hellre ensam än att ha nån som daltar med mig. Blää!


    Nu pratade jag inte om att dalta . . Och inte heller nån vanlig förkylning.
  • Äldre 29 Aug 10:17
    #4
    Anonym (sky) skrev 2015-08-29 10:16:28 följande:

    Nu pratade jag inte om att dalta . . Och inte heller nån vanlig förkylning.


    Vad pratar du om då?
  • Äldre 29 Aug 10:17
    #5
    Anonym (sky) skrev 2015-08-29 10:16:28 följande:

    Nu pratade jag inte om att dalta . . Och inte heller nån vanlig förkylning.


    Vad pratar du om då?
  • Anonym (sky) Trådstartaren
    Äldre 29 Aug 10:21
    #6
    nokitus skrev 2015-08-29 10:17:36 följande:

    Vad pratar du om då?


    Om att ställa upp för varandra kanske?
  • Anonym (Gu)
    Äldre 29 Aug 10:26
    #7

    Jag skulle säga att oj vilken schysst o omtänksam pojkvän jag har, honom vill jag ha kvar!

  • Äldre 29 Aug 10:30
    #8
    Anonym (sky) skrev 2015-08-29 10:21:20 följande:

    Om att ställa upp för varandra kanske?


    Hmmm.....din trådstart handlar om att du har varit där till 100 % för din sjuka pojkvän, men sedan när du blir sjuk går han ut och festar.

    Då handlar det med andra ord om att du vill att han ska vara hemma och dalta med dej medan du är sjuk.

    Vilket jag inte tycker att han behöver göra om han inte vill.

    Ja, du är en surkärring som förväntar dej att han ska passa på dej när du är sjuk, för att du tydligen inte har bättre för dej än passa på honom när han är sjuk.

    Klart att man ska ställa upp för varandra, men att han far och super när du är sjuk är knappast att svika dej.

    Skulle han ha lämnat dej ensam på sjukhuset, eller i fängelse, eller någon näradej har dött, då skulle han svika dej. Men knappast om han lämnar dej hostande i sängen med lite feber.
  • Secret­Me
    Äldre 29 Aug 10:31
    #9

    Jag föredrar att vara själv när jag är sjuk.
    Sedan beror det väl på hur sjuk man är... ligger man och kräks och springer på toa är iallafall jag väldigt tacksam om han pyser iväg.

    Fast han får gärna köpa mig några liter blåbärssoppa först.

  • Anonym (löjro­m)
    Äldre 29 Aug 10:32
    #10
    Anonym (sky) skrev 2015-08-29 09:49:48 följande:

    Låt oss säga att du har en pojkvän. Du har ställt upp till 100 när han har varit sjuk. Stannat hemma och fixat medicin. När du själv är sjuk så väljer han att gå ut och supa istället.

    Hur reagerar du?


    Hade ett särbo förhållande med en kvinna.

    Förutom att jag satte mig i bilen och körde 3mil i en snöstorm där alla varnade i TV o radio att låta bilen stå. Så ställde jag upp och körde.

    Hjälpte henne med flytt och renovering av lägenhet. När vi var klara så frågade jag om vi inte kunde ta och hjälpas åt med min. Behövde renovera vardagsrummet och hjälp med nya möbler.
    Svaret jag fick var i stil med. Hon blev förbannad och att jag var en egoistisk självupptagen.

    Blev väl mer eller mindre chockad. Fattade inget och jag som hjälpt henne i nästan ett halvår.
    Summan blev väl att det tog slut.

    I efterhand inser jag att man var en egoist och självupptagen jävel. Såg det inte så då. Men idag fattar jag att jag var sådan. Man hjälpte och någonstans fanns förhoppningen att det skulle återgäldas.
    Lite som jul klappen. Man ger bort en jul klapp och förväntar sig att få en tillbaka.

    Eller, bara man är snäll så är andra snälla tillbaka med automatik.
    Nog en av de värsta sakerna man fått i uppfostran. Är man bara snäll så blir man bra behandlad tillbaka. lösningen är inte motsatsen.

    Lösningen om man är snäll och blir behandlad illa är.. Fuck you! Inte att förvänta sig för då är man egoist eller självupptagen
Svar på tråden Surkärring?