• Anonym (Lotta)

    Min man och jag har olika sovrum, är det verkligen så konstigt?

    Som sagt, mannen och jag har olika sovrum och när man någon gång berättar det så möts man av stora frågetecken!
    Folk kan inte förstå hur "han står ut" eller om vi "alltid ska ha det så".

    Anledningen är att vi jobbar väldigt olika tider, vi sover sällan samtidigt utan oftast går någon upp eller i säng och stör då sömnen för den andra.
    Min man snarkar och grymtar så jag kan inte sova, ett tag hade jag öronproppar men jag fick klåda i öronen av att det var så tätt i så många timmar, varje natt. Silikonproppar, det är de enda som det verkligen blir tyst med.

    Till sist flyttade jag ut och in i gästrummet istället och nu sover jag som en prinsessa!
    Gubben har också fått bättre sömn.

    Så. är det verkligen så konstigt?

  • Svar på tråden Min man och jag har olika sovrum, är det verkligen så konstigt?
  • Anonym (Klara)

    Nej.

    Mina föräldrar har också skilda sovrum pga snarkning.

    Många är så fast i det som är normen, att man ska dela sovrum, så de verkar inte förstå att det finns lösningar på diverse problem om man delar på sig.

    Har en kompis som hade skilda sovrum ett tag, och hon tyckte det blev mer spännande då med sexlivet. 

  • Anonym (Lotta)
    Anonym (Klara) skrev 2015-08-29 13:37:39 följande:

    Nej.

    Mina föräldrar har också skilda sovrum pga snarkning.

    Många är så fast i det som är normen, att man ska dela sovrum, så de verkar inte förstå att det finns lösningar på diverse problem om man delar på sig.

    Har en kompis som hade skilda sovrum ett tag, och hon tyckte det blev mer spännande då med sexlivet. 


    Tack för svaret!
    Ja, det är ju inte så att vi är portförbjudna hos den andra direkt... Oskyldig
  • Snygg kotlett

    Det kanske är lite tråkigt stt inte kunna sova ihop med någon man älskar. Men, ibland blir det så. Jag tycker det är en bra lösning. Det visar ju att ni bryr er om varandra och äktenskapet istället för att bråka om snarkning och vem som väcker vem -något som tör på relationen.

    Sen tror jag på det skribenten ovan skrivit - att sexlivet blir mer spännande. Ni kan ex sms:a varandra och skriva: smyg in i mitt rum så ska fu få smaka på en stor stark chorizo/en liten prinskorv". Eller så skriver du till honom att han ska smyga in för att du ska ge honom en överraskning

    Skämtosido, ni har faktiskt kommit på en bra lösning!


    Snygg svärmor föder snygg dotter
  • Anonym (Helt ok)

    Tycker det är helt ok, men kanske lite trist. Har själv det så i perioder pga småbarn och alla deras faser...

  • Anonym (Lotta)
    Snygg kotlett skrev 2015-08-29 13:48:53 följande:

    Det kanske är lite tråkigt stt inte kunna sova ihop med någon man älskar. Men, ibland blir det så. Jag tycker det är en bra lösning. Det visar ju att ni bryr er om varandra och äktenskapet istället för att bråka om snarkning och vem som väcker vem -något som tör på relationen.

    Sen tror jag på det skribenten ovan skrivit - att sexlivet blir mer spännande. Ni kan ex sms:a varandra och skriva: smyg in i mitt rum så ska fu få smaka på en stor stark chorizo/en liten prinskorv". Eller så skriver du till honom att han ska smyga in för att du ska ge honom en överraskning

    Skämtosido, ni har faktiskt kommit på en bra lösning!


    Tack för positiva ord!
    Verkar ju inte vara så märkvärdigt, förstår inte varför folk reagerar så negativt när det kommer på tal.

    Att inte sova ihop spelar faktiskt ingen roll, man sover ju bara ändå!
    Och som sagt så går vi väldigt sällan i säng samma tid.
    Han jobbar helger också och då vill jag sova ut så länge jag kan och hans larm skulle förstöra varje helgmorgon.

    Våra ungar är i tonåren så jag behöver inte gå upp för deras skull heller.
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (Helt ok) skrev 2015-08-29 13:55:16 följande:

    Tycker det är helt ok, men kanske lite trist. Har själv det så i perioder pga småbarn och alla deras faser...


    När vi hade småbarn sov mannen i gästrummet också. 
    Den som jobbar måste ju få sova ostört och speciellt vår yngsta var mycket vaken om nätterna och ville ammas.

    Jag skulle ärligt talat inte ens vilja flytta in i sovrummet igen när jag fått så bra sömn!
  • jenny99

    Jag och min man delar sovrum men sover olika tider.När jag går upp så lägger han sig.Men att ha var sitt sovrum hade jag också kunnat tänka mig,inget fel alls.

  • Smarthuvud
    Anonym (Lotta) skrev 2015-08-29 13:33:24 följande:

    Som sagt, mannen och jag har olika sovrum och när man någon gång berättar det så möts man av stora frågetecken!
    Folk kan inte förstå hur "han står ut" eller om vi "alltid ska ha det så".

    Anledningen är att vi jobbar väldigt olika tider, vi sover sällan samtidigt utan oftast går någon upp eller i säng och stör då sömnen för den andra.
    Min man snarkar och grymtar så jag kan inte sova, ett tag hade jag öronproppar men jag fick klåda i öronen av att det var så tätt i så många timmar, varje natt. Silikonproppar, det är de enda som det verkligen blir tyst med.

    Till sist flyttade jag ut och in i gästrummet istället och nu sover jag som en prinsessa!
    Gubben har också fått bättre sömn.

    Så. är det verkligen så konstigt?


    För många är ju sänggåendet det tillfället då man kanske har sex, eller i övrigt utbyter några ord. För dessa så blir ju skilda sovrum ett exempel för en relation där man vare sig pratar eller har sex. Men gillar ni det, så spelar det väl ingen roll vad andra tycker?
  • Anonym (Lotta)
    jenny99 skrev 2015-08-29 14:02:19 följande:

    Jag och min man delar sovrum men sover olika tider.När jag går upp så lägger han sig.Men att ha var sitt sovrum hade jag också kunnat tänka mig,inget fel alls.


    Fast då stör ni ju inte varandra om ändå den ena ska gå upp?

    Här är sovtiderna väldigt varierande, ibland kommer han hem klockan två på natten och jag ska gå upp halv sex. Lika med att han väcker mig sedan ligger jag bara och snurrar resten av natten.
  • Anonym (Lotta)
    Smarthuvud skrev 2015-08-29 14:07:51 följande:
    För många är ju sänggåendet det tillfället då man kanske har sex, eller i övrigt utbyter några ord. För dessa så blir ju skilda sovrum ett exempel för en relation där man vare sig pratar eller har sex. Men gillar ni det, så spelar det väl ingen roll vad andra tycker?
    Som sagt så går vi oerhört sällan i säng samtidigt.
    Sånt kan man ju lösa ändå, vi får helt enkelt besöka varandra lite då och då. Flört

    Nej, det spelar ingen roll egentligen jag bara kom att fundera på om vi verkligen är så konstiga som vissa tycker.

    Nu har jag fått svar på det!
Svar på tråden Min man och jag har olika sovrum, är det verkligen så konstigt?