• Bella1000

    Hjärntumörer

    Jag har precis fått veta att min älskade mamma har små äckliga tumörer på hennes hjärna :(  SkrikandesHon har enbart berättat för mig och min/mina syskons pappa....ingen annan som vet...Hon är rädd...vilket är förståeligt... Det blir så verkligt när man väl berättar för alla...förstår att hon vill vänta samtidigt som det känns som om man spelar ett spel inför alla :( Tänk om de visste att mamma är sjuk....
    Vet ej ännu ifall tumörerna är elakartade eller goartade.... det är otroligt jobbigt att vänta...samtidigt som jag själv har fått en remiss för misstänkt malignt melanon :/ Nån mer här som har varit med om just tumör/cancer-besked?...hur gick det för er?

  • Svar på tråden Hjärntumörer
  • Anonym (1)

    En av mina närmaste vänner hade det för några år sedan. Hon överlevde tyvärr inte.

  • hejnina

    Min kurskamrats styvson fick en tumör på hjärnan. 2 år gammal. Jag är inte helt insatt i deras situation, men jag vet att han är cancerfri idag.

    Min mamma hade cancer, dock inte på hjärnan utan äggstockarna. Det gick bra. Hon blev cancerfri för över ett år sedan.

    Min moster tjocktarmscancer. Överlevde dessvärre inte.

    Vill skicka lite kärlek åt ert håll. Ett cancerbesked är inte nödvändigtvis en dödsdom, men utan tvekan är det något som rör upp och förändrar hela livet. Kram.

  • Bella1000

    Väldigt olika hur utgången blir för alla stackars människor alltså....i detta fall vet jag inte alls hur det kommer att sluta....fy fan för cancer!!Gråter

  • Anonym (1)
    Bella1000 skrev 2015-08-29 18:49:54 följande:

    Väldigt olika hur utgången blir för alla stackars människor alltså....i detta fall vet jag inte alls hur det kommer att sluta....fy fan för cancer!!Gråter


    Hur gammal är din mamma?
    Din egen remiss behöver du knappast fundera så mycket över.
  • Bella1000

    Min egna remiss tänker jag inte på utan mina tankar är hos min kära mor!
    Hon är 57 år...

Svar på tråden Hjärntumörer