• Anonym (Confused)

    Lämnad utan förklaring

    Hur går man från att vara förstående, prata namn...till att det är slut, lämna mig ifred i ett meddelande och sen inte ett knyst?

    Jag förstår ingenting och han svarar inte när jag ringer och skriver. Fick sjukskriva mig från jobbet nu i helgen. Tagit en lergigan nu och hoppas på att spänningar och illamående ska släppa. Jag är verkligen helt förstörd. Efter snart tre år tillsammans så är det väl det minsta man kan begära att få höra honom säga att det är slut och att man får någon sorts förklaring. Hade han inte bott så långt bort så hade jag bonkat ner hans dörr just nu. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra och allt mamma säger är att jag måste vara lugn och se till att äta för bebisens skull.. Vad fan händer..???

  • Svar på tråden Lämnad utan förklaring
  • Man 1973

    Jag beklagar enormt. Det låter jättehårt! Det enda jag kan säga är att folk är så olika i hur man hanterar kriser. Vissa är fega, och vissa står upp för vad de gör. Han har kanske drabbats av någon form av panik och vill bara fly sin situation, och klarar inte av att finnas där för dig.

    Jag hoppas att du kan må bra snart igen. Kan inte säga så mycket mer.... =(

  • Anonym (Confused)
    Man 1973 skrev 2015-08-29 16:37:53 följande:

    Jag beklagar enormt. Det låter jättehårt! Det enda jag kan säga är att folk är så olika i hur man hanterar kriser. Vissa är fega, och vissa står upp för vad de gör. Han har kanske drabbats av någon form av panik och vill bara fly sin situation, och klarar inte av att finnas där för dig.

    Jag hoppas att du kan må bra snart igen. Kan inte säga så mycket mer.... =(


    Tack för ditt svar. Det va inte planerat detta så vi båda blev ganska så chockade.

    Han har varit så sjukt förbannad på min systers ex som betett sig väldigt illa när hon var gravid och även nu efteråt så jag blev helt chockad när han gjorde såhär. Det är verkligen inte han.
  • Man 1973

    Det är ändå inte helt ovanligt beteende. Jag förstår det inte själv, men jag vet att det är så. Jag blir lämnad av min fru för tillfället utan att förstå varför, och för bara ett år sedan hörde jag henne uppmana sin kompis som varit otrogen att kämpa ihop med sina barns andra förälder. Nu är det hon som inte kämpar längre och kan heller inte svara på varför, mer än att känslorna tagit slut.

    Det är jättejobbigt för den som blir lämnad, men mitt råd till dig är att fokusera på dig själv och ditt välmående så mycket du kan just nu. Kontakten med honom kommer förhoppningsvis att lösa sig på ett eller annat sätt, men just nu verkar det ju inte vara någon idé att lägga energi på det.

Svar på tråden Lämnad utan förklaring