• Malva2015

    Svagt pos ägglossningstest- gravid?

    I normala fall visar inte ägglossningstestet några sträck alls då jag testar. Helt plötsligt gav det utslag och vi låg så mycket vi bara kunde alla dagar det gav utslag.

    Två dagar efter fick jag hugg i höger äggstock och har haft molande mensvärk till och från enda sedan dess. 1 v ca.

    Grav testen är negativa men ägglossningstestet har visat svagt sträck nu i två dagar. Inbillar mig att brösten ömmar.

    Någon spm känner igen sig och kan jag va grav?

  • Svar på tråden Svagt pos ägglossningstest- gravid?
  • LillaJag06

    Ett svagt streck på äl är inte positivt.
    Jag har fått starka positiva ältest när jag var gravid men då ska testet vara positivt.

  • Marre89

    För mig visade inte ÄL-test positivt samtidigt som gravtestet visade positivt, är väl lite olika från person till person. Men vänta några dagar så får du nog ett positivt på gravtest oxå Baby Jag använde dessa tester , ÄL-test & Gravtest

  • Malva2015
    Marre89 skrev 2015-08-30 18:19:12 följande:

    För mig visade inte ÄL-test positivt samtidigt som gravtestet visade positivt, är väl lite olika från person till person. Men vänta några dagar så får du nog ett positivt på gravtest oxå Baby Jag använde dessa tester , ÄL-test & Gravtest


    Tack!! Fortsätter hoppas! Så oregelbunden mens så jag vet inte när det borde komma men nu är det 9 dagar sedan ägglossning .. Fortfarande för tidigt för utslag kanske men jag vill ju så gärna:(
  • Jw83

    Mina ägglossningstest visa alltid svagt positivt. Oavsett var i cykeln jag är. Det är väl så att ett ägglossningstest inte ens räknas som positivt om det inte är lika tydligt som kontrollstrecket? Så då kan väl inte ens ett ägglossningstest visa svagt positivt?

  • LillaJag06
    Jw83 skrev 2015-09-01 09:44:56 följande:

    Mina ägglossningstest visa alltid svagt positivt. Oavsett var i cykeln jag är. Det är väl så att ett ägglossningstest inte ens räknas som positivt om det inte är lika tydligt som kontrollstrecket? Så då kan väl inte ens ett ägglossningstest visa svagt positivt?


    Mycket riktigt. Ett svagt streck på äl test är INTE positivt!
Svar på tråden Svagt pos ägglossningstest- gravid?