• Anonym (Hållbarhet)

    Åka på konferensresa, fråga först?

    Välkänt är att relationsproblemen och otrohet ökar med konferensresor då skilsmässor ökar, det hördes igen i radion nyligen.

    Min fru har diskuterat båtresa men sagt att hon inte vill så var den saken klar, men kom nu hem att det är bestämt en kryssning med övernattning, utan att fråga mig först fast vi är delägare och jag rådgivare i företaget.

    Vi har 2 små barn och jag tycker det är respektlöst, då kryssningar inte är bra av klimatskäl heller.

  • Svar på tråden Åka på konferensresa, fråga först?
  • Anonym (Paula)

    Har det med jobbet att göra, så frågar jag inte. Jag informerar bara.

  • Anonym (kryssa finger)
    Anonym (Hållbarhet) skrev 2015-08-29 20:01:10 följande:

    Välkänt är att relationsproblemen och otrohet ökar med konferensresor då skilsmässor ökar, det hördes igen i radion nyligen.

    Min fru har diskuterat båtresa men sagt att hon inte vill så var den saken klar, men kom nu hem att det är bestämt en kryssning med övernattning, utan att fråga mig först fast vi är delägare och jag rådgivare i företaget.

    Vi har 2 små barn och jag tycker det är respektlöst, då kryssningar inte är bra av klimatskäl heller.


    Ärligt asso

    Handlar detta om att du egentligen inte litar på din fru eller är rädd för att något ska hända på kryssningen som gör att hon blir otrogen?
  • Anonym (-)

    Är folk otrogna på en konferensresa så är dom otrogna annars också.
    Det är ju inte precis så att anledningen till att jag aldrig varit otrogen mot min man är för att jag inte fått chansen att vara det.
    Tror du hon skulle vara otrogen om tillfälle ges så föreslår jag att du byter fru istället för att "stänga in" henne..

  • Anonym (f)

    Informerar men försöker undvika övernattningar hemifrån även om det betyder meycket restid.

  • Anonym (1)

    Jag tror det är viktigt att göra något extra för sig själv ibland också, komma bort från hemmalivet. Så även om jag tycker att hon skulle berättat om resan så tycker jag inte att det är hela världen om hon är borta en natt. Inte direkt en två veckors resa till Ibiza. Att vara borta från hemmet innebär inte per automatik otrohet. Som någon annan skrev, otrogen kan man vara på andra ställen med och litar du inte på att hon inte ligger med någon annan ska du kanske inte vara gift med henne. Äktenskapet byggs på förtroende för varann.

  • Fiona M

    Man frågar om det påverkar andra planer och logistik hemma, men aldrig för att partnern är svartsjuk och inte litar på en.

  • Anonym (Anonymus)

    Jag kan till viss del förstå oron och även den statistik som tydligen finns enligt ts. Åka på konferensresa är en situation där tillfälle verkligen finns. Man kanske tittat lite extra på ngn på jobb även om man inte menat ngt mer men när man plötsligt sitter där med sprit i kroppen och börjar prata mer privat är det ju betydligt mer sannolikt i alla fall att det ska hända nåt än på stan eller jobbet.

    Har man en trygg och nära relation med sin fru/man är det förmodligen väldigt sällsynt men knakar det lite i fogarna kan det mkt väl hända på en konferens. Förmodligen just där för att tillfälle ges och att chansen inte annars finns i vardagen därhemma.

  • Anonym (Hållbarhet)

    Alltså det råkar bara vara så att chanserna att släppa loss ökar otroligt om man får åka bort, kanske dricka och mingla med kolleger eller andra. Det är gammal historik och logik som ett radioprogram påminde om nyligen, att antalet skilsmässor tar fart med otroheten. Inga chanser man har hemma precis.

    Man kan lika gärna snacka ihop sig här, inte åka på en båtjävel över havet, hon vet inte ens vart båten går! Det är häpnadsväckande.

    Det raggas ju en hel del osv på dylika båtar.
    Och innebär frisedel för mig att göra liknande, inte bra alls.

    Vad tycker ni killar/män?

  • Anonym (-)
    Anonym (Hållbarhet) skrev 2015-08-29 20:53:08 följande:

    Vad tycker ni killar/män?


    Jag kan tala för min man här. Han har inga problem med att jag åker iväg på liknande saker med övernattning, oavsett om det är alkohol inblandat eller inte. Inte ens när mitt ex, som jag har bra kontakt med idag, är med.

    Tror man att det bara krävs lite alkohol och att någon raggar på partnern för att denne ska vara otrogen, ja då kanske man ska fundera på om man är rätt för varandra..
  • Fiona M
    Anonym (Hållbarhet) skrev 2015-08-29 20:53:08 följande:

    Alltså det råkar bara vara så att chanserna att släppa loss ökar otroligt om man får åka bort, kanske dricka och mingla med kolleger eller andra. Det är gammal historik och logik som ett radioprogram påminde om nyligen, att antalet skilsmässor tar fart med otroheten. Inga chanser man har hemma precis.

    Man kan lika gärna snacka ihop sig här, inte åka på en båtjävel över havet, hon vet inte ens vart båten går! Det är häpnadsväckande.

    Det raggas ju en hel del osv på dylika båtar.

    Och innebär frisedel för mig att göra liknande, inte bra alls.

    Vad tycker ni killar/män?


    Litar man så lite på sin partner ska man inte vara tillsammans, resa eller ej.
Svar på tråden Åka på konferensresa, fråga först?