• Äldre 29 Aug 20:47
    1309 visningar
    7 svar
    7
    1309

    Ny laptop, vilken prestanda är minimum? Kan ingenting!!!

    Så var det dags att köpa en laptop. Jag ska ha den till att se film, ladda ner film, spara och hantera foto ( ska dock köpa en stor extern hårddisk) , och surfa allmänt. Jag är helt allergisk mot slöa långsamma datorer som bara står och snurrar eller hänger sig. Vill att den ska reagera blixtsnabbt. Vilka prestanda ska jag titta efter när jag tittar på mediamarkt, netonnet och ska dom?

    Processor, ram minne, hertz och allt vad det heter.

    Hjälp mig, snälla.

    Ska tyvärr inte vara för dyr heller, typ 4-5 000.

  • Svar på tråden Ny laptop, vilken prestanda är minimum? Kan ingenting!!!
  • Äldre 29 Aug 21:26
    #1

    Jag har precis beställt denna: https://www.komplett.se/product/848699/datorer/brbara/datorer/asus-x553ma-156-hd#

    Den har inte kommit än, men min sambo tyckte den verkade vara bra för sitt pris. Hårddisken är inte jättestor, så vi planerar att skaffa en "moln-hårddisk" att komplettera med. Dvs en extern hårddisk som man kan komma åt via nätet, så att man kan nå alla sina grejer från datorn, mobilen och surfplattan.

    Det min sambo trycker extra mycket på, som är viktigt, är minst 8 gb ram och ssd-hårddisk istället för hdd. Den blir mycket mer snabbtänkt då, men det är även det som drar upp priset..

  • Äldre 31 Aug 13:33
    #2
    silhuett skrev 2015-08-29 21:26:28 följande:

    Jag har precis beställt denna: https://www.komplett.se/product/848699/datorer/brbara/datorer/asus-x553ma-156-hd#

    Den har inte kommit än, men min sambo tyckte den verkade vara bra för sitt pris. Hårddisken är inte jättestor, så vi planerar att skaffa en "moln-hårddisk" att komplettera med. Dvs en extern hårddisk som man kan komma åt via nätet, så att man kan nå alla sina grejer från datorn, mobilen och surfplattan.

    Det min sambo trycker extra mycket på, som är viktigt, är minst 8 gb ram och ssd-hårddisk istället för hdd. Den blir mycket mer snabbtänkt då, men det är även det som drar upp priset..


    Jag har just köpt samma dator och den är supersnabb tack vare ssd-hårddisken. Aldrig nåt annat än ssd!!
  • Äldre 31 Aug 13:41
    #3

    När jag letade laptop så sa flera att det är en Acer man ska ha. Jag vet INGENTING om datorer, så jag litade på dem och är mycket nöjd.
    Kan inte ge mer hjälp tyvärr...

  • Anonym (Glen)
    Äldre 31 Aug 21:13
    #4

    SSD disk är ett måste,du kommer ångra dig i längden annars!
    Ett annat tips är att vänta till den 14 september, då öppnar någon ny tjänst jag läste om som heter servantess, dem skall tydligen läsa recensioner och utföra köpet åt dig, värt att ge de en kik Cool www.servantess.com/

  • Äldre 3 Sep 20:36
    #5
    Fia 28 skrev 2015-08-31 13:33:01 följande:
    Jag har just köpt samma dator och den är supersnabb tack vare ssd-hårddisken. Aldrig nåt annat än ssd!!
    Min kom igår! Det är lite segt att vänja sig vid windows 8 :D
    Det jag inte tycker om är skalet, repor syns jättetydligt.. Men det är väl insidan som räknas.
  • Äldre 3 Sep 20:58
    #6
  • Äldre 4 Sep 10:30
    #7
    silhuett skrev 2015-09-03 20:36:29 följande:
    Min kom igår! Det är lite segt att vänja sig vid windows 8 :D
    Det jag inte tycker om är skalet, repor syns jättetydligt.. Men det är väl insidan som räknas.
    Skit i win 8 och ladda genast ner win 10!
Svar på tråden Ny laptop, vilken prestanda är minimum? Kan ingenting!!!