• Anonym (Gravid)

    Det bara rann! Kiss eller vattenavgång?

    Hur känns det när vattnet går? Var med om något mycket märkligt nyss. Nös till och kände hur det kom lite (förlåt men detta är pinsamt även om jag vet att det har med graviditeten att göra) kiss som det ibland gör. Skyndar till toaletten men hinner inte sätta mig förrän kisset forsar ur mig i toaletten utan att jag kan stoppa det. Kan alltid stoppa min stråle men det gick inte, det kom kanske 2dl. Känns inte som det är vattnet som gick? Men inte varit med om detta tidigare. Detta är mitt tredje barn men vattnet har alltid gått när barnet kommit ut med krystningarna så jag har ingen aning. Tacksam för alla erfarenheter! Vill inte ringa fl. och de säger "men lilla gumman det var bara kiss".

  • Svar på tråden Det bara rann! Kiss eller vattenavgång?
  • Anonym (Hm)

    OM det är vatten så fortsätter det rinna. Ta på dig en binda. Blir den fylld inom 1-2h så är det absolut vatten.
    Och förlossn avd kommer inte att avfärda dig oavsett, är du orolig så RING. Detta är ju deras jobb liksom.

  • summer13

    Jag försökte "knipa av" och det gick inte. Det fortsatte bara. La en binda som blev fylld på en liten stund. Kolla så det är klart vatten. Om du ställer dig upp och det fortsätter så är det inte kiss tycker du ska ringa!

  • summer13

    Jag försökte "knipa av" och det gick inte. Det fortsatte bara. La en binda som blev fylld på en liten stund. Kolla så det är klart vatten. Om du ställer dig upp och det fortsätter så är det inte kiss tycker du ska ringa!

  • enplattspåjorden

    Jag tyckte de kändes som om jag kissade på mig när vattnet gick. Fast det var lixom inget stopp på det, då fattade jag att det var vattnet som gått.
    Ring och rådfråga fl :)

  • Anonym (Gravid)

    Men kan det vara det trots att det inte kommit mer efter det? Tusen tack för alla svar!

Svar på tråden Det bara rann! Kiss eller vattenavgång?