• Anonym (play)

    Behöver råd om svartsjuka och players

    Jag har en tendens att dras till män som uppfattas som players. Män som vet hur man charmar kvinnor och har lätt för att få kvinnor.
    Det kan tom vara så att jag vid första dejten inte blir så imponerad men de lyckas alltid charma mig ändå till slut genom att höra av sig mycket och ofta påpeka hur fin jag är. Jag låter dom höra av sig mest och styra upp när man ska ses igen osv.

    Det jobbiga är när jag fattar tycke för dessa män att  jag blir så orolig för att de playar mig. Kan män som har varit players växa ifrån det? Att de ändå fortfarande har en aura om att vara det fast de har skärpt till sig för att de är så vana att bete sig på ett visst sätt och inte vet hur man beter sig som en seriös man?

    Det resulterar alltid i att jag blir misstänksam och förstör det vi påbörjat. Om jag märker tendenser till att bli playad ställer jag dom mot väggen och begär att bli behandlad med respekt. Det kan handla om att de börjar avboka för många dejter till att de fortfarande är kvar på dejtingsajter till att de lägger till för många tjejer på FB helt plötsligt eller verkar ha liiite för mycket kontakt med en specifik tjej.
    Detta i sin tur resulterar alltid i att vi bryter upp.

    Nu senast har jag dejtat en man som verkar ha varit en player och jag känner fortfarande av dessa vibbar då han pratar alldeles för mycket om sex och vill att jag skickar sexiga bilder osv, Han är charmig och verkar tro att han kan få vem han vill och att alla kvinnor springer efter honom pga hans storlek - ja ni vet nog vad jag menar...Men jag märker också att han menar allvar när han säger att han vill träffa rätt tjej nu och bilda familj.

    Hur hanterar jag som är både lite svartsjuk och med en otrygg-ambivalent anknytning en sådan man? Kan en player bli seriös?
    Jag vill själv träffa rätt man nu och bilda familj, men känner att jag bara förstör alla relationer jag går in i nu för tiden genom att ifrågasätta deras intentioner - eftersom jag får player-vibbar.

  • Svar på tråden Behöver råd om svartsjuka och players
  • Anonym (n)

    sluta dejta players är väl det enkla svaret!

    Sök din man inom helt andra kretsar där du kan hitta en rejäl och trygg man.

    Tyvärr kanske det är så att du tänder och blir triggad av sk players och skulle tycka en mer jordnära och trygg man var tråkig?

  • Anonym (Sluta dejta players)

    Om du inte vill ha en player så dejta inte players.

  • j a d e

    Jag förstår inte problemet. Välj andra män då? Epitetet "player" har jag för övrigt inte hört sedan högstadiet.

  • Anonym (play)

    Ja om det vore så enkelt att sluta dejta dessa charmörer... Tro mig jag dejtar alla typer av män, men de som inte är lika charmerande och framåt som "players" blir jag inte attraherad av, kan liksom inte se mig själv ha en sexuell relation med dessa.... Så helt korrekt, jag triggas rätt bra av "players".
    Har försökt det senaste att hitta några som helst känslor till en trygg och stabil man som jag dejtat ett par gånger men känslorna kommer inte..... Samtidigt har jag dejtat den här "playern" - och han fick igång mig med pirrande känslor andra dejten. På första kände jag inte speciellt mycket.

  • Påven Johanna
    Anonym (play) skrev 2015-08-30 15:38:49 följande:

    Ja om det vore så enkelt att sluta dejta dessa charmörer... Tro mig jag dejtar alla typer av män, men de som inte är lika charmerande och framåt som "players" blir jag inte attraherad av, kan liksom inte se mig själv ha en sexuell relation med dessa.... Så helt korrekt, jag triggas rätt bra av "players".
    Har försökt det senaste att hitta några som helst känslor till en trygg och stabil man som jag dejtat ett par gånger men känslorna kommer inte..... Samtidigt har jag dejtat den här "playern" - och han fick igång mig med pirrande känslor andra dejten. På första kände jag inte speciellt mycket.


    Om det bara varit bad boys som fått det att pirra i fittan på mig hade jag gått i terapi för den saken. Hade terapin inte hjälpt hade jag helt enkelt fått onanera mig fram genom livet.

    Jag tycker att det är oerhört barnsligt och pinsamt med kvinnor (och män) som envist hävdar att de bara blir attraherade av skitstövlar. Ännu mer pinsamt blir det förstås när de sedan gnäller över att de får precis den behandling de kåtat upp sig av.
  • Anonym (suck)

    Alltid lika pinsamt med trådar där någon säger sig göra något som får hen att må dåligt men säger sig inte kunna sluta med det och undrar vad man ska göra. Har man ett självskadebeteende eller inte kan kontrollera vad man gör ska man söka hjälp

  • caroxander

    Sen behöver man ju inte trycka ner dessa personer genom att påstå att deras problem är pinsamma. Alla har inte lika trygga uppväxter och sådant påverkar mer än man tror. Men håller med om att det behövs terapi om man inte reder ut det själv.


    Att attraheras av en charmör är nog lätt att göra, det är nog när man märker att charmören är lika charmerande mot alla som gör att man ifrågasätter vad som är så speciellt med en själv.
    Är man trygg i sig själv ser man nog lätt igenom menlöst smicker, den som inte fått så mycket av den varan blir nog smickrad av de "fina orden" och tror att man verkligen är SÅ speciell som charmören påstår.


  • seriösanvändare

    Men alltså, det finns ju ett brett spann mellan tråkig och skitstövel. Jag har träffat många charmiga och roliga killar i mina dar. Ingen av dem har varit skitstövlar eller "players". Jo, en eller två, men inte det stora flertalet.

    Så antingen är de killar du träffar inte så opålitliga eller respektlösa som du tror TS, eller så har du problem som inte attraheras av "vanliga" män. (Som ju faktiskt också kan vara charmiga och trevliga).

    Det finns ju ingen motsättning mellan charmig och trygg. Trygg och pålitlig är inte = tråkig. De flesta män jag har träffat som har varit riktiga charmörer -  eller helt enkelt bara roliga att umgås med - har i alla fall haft någon slags grundtrygghet, samt grundläggande respekt för sina medmänniskor. De har inte på något sätt varit perfekta människor, men det är ju inte vi tjejer heller. 

    Däremot kan det ju vara så att du dras till "spännande", flyktiga, opålitliga och / eller problemtyngda killar och ja, då behöver du hjälp.


    Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
Svar på tråden Behöver råd om svartsjuka och players