• Kissekatten2014

    Tillsammans mot ett +

    Nu var man här igen efter ett turbulent år. Vi bestämde nu att vi skulle ta ut mina nuva ring och försöka oss på ett tillskott i familjen.. Jag hoppas kroppen kommer i fas snart det var 2 veckor sen jag tog ut den.. Någon som har erfarenheter av nuva ring som slutat med den. Tänkte vi kunde bli några tjejer som kunde dela våra tankar och funderingar under resans gång.

    Kram/M

  • Svar på tråden Tillsammans mot ett +
  • Cadencee

    Jag har haft Mirena hormonspiral i lite mer än 2 år och tog ut min idag! Hoppas att kroppen hittar tillbaka fort också så det kan bli en liten sommarbebis nästa år :)

  • Kissekatten2014

    Spännande och kul samtidigt.

    Jag har börjat ta tempen varje morgon med natural cycles mest för och få lite koll på kroppen. Gjorde ett äl test, då appen påvisade att jag skulle ha ägglossning snart, redan i måndags testa jag och fick starkt positivt..

    Hade väl allra helst sett att mensen hade kommit en gång så man har lite koll på kroppen innan man blir gravid..

    Är det erat första barn?

  • Cadencee
    Kissekatten2014 skrev 2015-09-03 22:10:06 följande:

    Spännande och kul samtidigt.

    Jag har börjat ta tempen varje morgon med natural cycles mest för och få lite koll på kroppen. Gjorde ett äl test, då appen påvisade att jag skulle ha ägglossning snart, redan i måndags testa jag och fick starkt positivt..

    Hade väl allra helst sett att mensen hade kommit en gång så man har lite koll på kroppen innan man blir gravid..

    Är det erat första barn?


    Ja ska verkligen bli spännande! Vi har en son på 2,5 så det blir barn nummer 2 ???? Jag hoppas kunna hålla mig ifrån äl-tester till en början. Sambon har sagt "blir det så blir det" ???? men vi får se hur länge jag kan hålla mig!
  • Kissekatten2014
    Cadencee skrev 2015-09-03 22:28:09 följande:

    Ja ska verkligen bli spännande! Vi har en son på 2,5 så det blir barn nummer 2 ???? Jag hoppas kunna hålla mig ifrån äl-tester till en början. Sambon har sagt "blir det så blir det" ???? men vi får se hur länge jag kan hålla mig!


    Jag gjorde mest äl tester för och se hur kroppen är och reagerar på förändringen nu när man inte har nåt preventivmedel...

    Va kul med ett syskon..
  • Cadencee
    Kissekatten2014 skrev 2015-09-04 10:39:35 följande:
    Jag gjorde mest äl tester för och se hur kroppen är och reagerar på förändringen nu när man inte har nåt preventivmedel...

    Va kul med ett syskon..
    Just de, det var smart! Jag vet ju inte heller hur kroppen kommer vara då jag inte ens haft mens under tiden jag haft min spiral.
    Ja det ska bli så mysigt faktiskt och tror sonen kommer tycka det också :)
  • Kissekatten2014
    Cadencee skrev 2015-09-04 11:06:08 följande:

    Just de, det var smart! Jag vet ju inte heller hur kroppen kommer vara då jag inte ens haft mens under tiden jag haft min spiral.

    Ja det ska bli så mysigt faktiskt och tror sonen kommer tycka det också :)


    Blev mest överraskad att jag redan fick positivt utslag.. Med nuva ringen hade jag i ringen 3 veckor och tog ut den i en vecka och då hade jag alltid en liten blödning och sen satte man in en ny väldigt smidigt.

    Igår och idag har jag haft små stickningar vid den vänstra äggstocken men vågar inte hoppas på nåt än har bim 15/9.
  • Cadencee
    Kissekatten2014 skrev 2015-09-04 14:50:41 följande:
    Blev mest överraskad att jag redan fick positivt utslag.. Med nuva ringen hade jag i ringen 3 veckor och tog ut den i en vecka och då hade jag alltid en liten blödning och sen satte man in en ny väldigt smidigt.

    Igår och idag har jag haft små stickningar vid den vänstra äggstocken men vågar inte hoppas på nåt än har bim 15/9.
    Det är ändå nära! Jag väntar in min första mens bara så jag kan börja räkna bim. Samtidigt så sägs det vara ganska lätt att bli gravid efter spiral så en del blir ju gravida innan de ens får någon mens. Men vi får se ????
  • Kissekatten2014
    Cadencee skrev 2015-09-04 19:40:09 följande:

    Det är ändå nära! Jag väntar in min första mens bara så jag kan börja räkna bim. Samtidigt så sägs det vara ganska lätt att bli gravid efter spiral så en del blir ju gravida innan de ens får någon mens. Men vi får se ????


    Spännande det sa hon på mvc när jag var där och skaffa min nuva ring att när nu vill ha barn så ta ut den när du ska så brukar kroppen återhämta sig snart.. Nu är det ju denna långa väntan till bim..
  • Cadencee
    Kissekatten2014 skrev 2015-09-05 09:51:30 följande:
    Spännande det sa hon på mvc när jag var där och skaffa min nuva ring att när nu vill ha barn så ta ut den när du ska så brukar kroppen återhämta sig snart.. Nu är det ju denna långa väntan till bim..
    Eller hur! Min mens kom idag så har ÄL 19/9 och bim 5/10, hoppas att det vill direkt ^^
Svar på tråden Tillsammans mot ett +