• Alexi

    Brukar det bli rejäl rea på barncyklar av bra märken?

    Vi ska köpa ny barncykel, 20 tum. Jag hade trott att cykelaffärer brukade ha rejäla reor på höstarna men pratade med en affär och de har rea 20 procent nu och den rean var snart slut.

    Blir det inte mer än så? Vi vill helst köpa Crescent.

  • Svar på tråden Brukar det bli rejäl rea på barncyklar av bra märken?
  • Nyfikna72

    Är inte 20% bra då? Det är nog inte lika stora marginaler på cyklar som på kläder direkt så nå 50% reor kanske är att förvänta sig för mycket.

  • Alexi

    Det är ju dyra produkter om man behöver köpa nya typ vartannat år. Så därav förhoppningen om priset.

  • Nyfikna72

    Annars är ju barncyklar lite som barnvagnar, otroligt prisvärt som begagnat. Används sparsamt och de växer ur dem som sagt så ibland kan man göra fynd.

    Jag skulle då inte stirra mig blind på märket iallafall, de görs nog i samma fabrik i asien allihop numera. Jag tror inte man ska inbilla sig att man får nå svensktillverkad kvalitetscykel om man väljer crescent iallafall.

  • Alexi

    Jo vi har börjat titta begagnat. Struntar i att ge en ny cykel som födelsedagspresent och köper en begagnad när vi hittar en. Men det hade varit skönt med en ny som man bara åkte och köpte. Begagnat tar tid.

    Jag upplever nog att de som kan cyklar tycker att det är skillnad på märken och märken.

  • cosinus

    Team sportia kan ibland ha upp mot 30 % på cyklar på hösten men då gäller det ju att det finns kvar det man vill ha.

  • Sockervaddspinnen

    Ska du ha en bra cykel så ska du ha en Specialized. De är överlägset bäst!

Svar på tråden Brukar det bli rejäl rea på barncyklar av bra märken?