• Anonym (Missfall?)

    Kan detta vara ett tidigt missfall?

    Hej! Jag och mannen har försökt få barn ett tag, denna månad hade jag en del graviditetssymptom (ömma bröst, trött osv) men jag reflekterade inte så mycket över det eftersom jag är trött på att hoppas.

    Min cykel är otroligt jämn, alltid på dagen! Men 3 dagar innan mens så fick jag pyttepyttelite bruna flytningar, vilket jag då inte brukar få. När mensen var 1dag sen så tänkte jag att detta kanske kan ha varit en nidblödning och tog ett test (testlagrets), det visade negativt.

    Det gick ett par dagar till, så mensen var 5 dagar sen, DÅ började det blöda, men fortfarande inte så mycket som det brukar, och på natten hade jag så sjukt ont (har aldrig ens haft mensvärk i princip), mådde jätteilla och var påväg att spy flera gånger, pga smärtan typ. Och det krampade i hela tjejmagen, provade högsta dos av de värktabletter som brukar fungera, men det hjälpte inte alls.

    Satte mig i ett jättevarmt bad och då plötsligt försvann smärtan så att jag kunde somna om, efter att i flera timmar ha legat i fosterställning på badrumsgolvet...

    När jag sedan vaknade på morgonen hade jag fortfarande lite ont i tjejmagen (men mer normal mensvärk liksom) och när jag gick på toa nu så kom det klumpar. Blöder rikligt så det brukar ALDRIG vara klumpar förrän sista dagen, och dessa är liksom inte som levrat blod utan mer som "kött" med prickar i, och typ en vit hinna? Kom ut 4st små, typ som en lillfingernagel när jag tryckte på livmodertappen, men det kommer inte ut mer nu även om jag krystar och så...

    Förlåt för ett jättelångt inlägg, men måste få skriva av mig lite...

    Kan detta vara ett jättetidigt missfall? Eller en cysta? Eller tror ni bara att jag hade en lite annorlunda mens denna gången, har ni sådana här klumpar vid mens?

    Kram.

    (Hoppas inte detta publicerades 100 ggr nu, för det stod hela tiden att ett fel uppstod...)

  • Svar på tråden Kan detta vara ett tidigt missfall?
  • Anonym (Star)

    Hej, hade oxå något likande förra månaden. Jag börjar tro nu att det var tidigt missfall. Jag väntar denna månad ut och ser om menstruationen kommer som vanligt annars så testar jag ett gravtest. Har själv lite symptomer som ömma bröstet och Väldigt lätt illamående på nattetid men kan oxå bero på annat. Men hoppas att det kan bli ett ? ist för mens..

    Hoppas att det inte var mf för er ????

  • Anonym (.)

    Det är nog knappast missfall om du graviditetstestat dig. 

  • Anonym (Missfall?)
    Anonym (.) skrev 2015-08-30 22:37:26 följande:

    Det är nog knappast missfall om du graviditetstestat dig. 


    Du menar att isåfall skulle det varit positivt?
  • Anonym (.)
    Anonym (Missfall?) skrev 2015-08-31 14:23:38 följande:
    Du menar att isåfall skulle det varit positivt?
    Ja. Test blir ju inte negativa förrän HCg-hormonet är nära noll. 
Svar på tråden Kan detta vara ett tidigt missfall?