• Gladiator350

    Hjälp mig snälla

    Hej allihopa!

    Jag skulle verkligen uppskatta råd, tips och stöd från flera erfarna .

    Jag befinner mig i en jätte svår situation då jag och min fru nyligen skildes. Vi var gifta i ca 6 månader och separerades för ca 5 månader sen. Problemet var att jag började missbruka steroider och detta gjorde att hon inte ville fortsätta med mig då jag blev aggressiv och betedde mig hotfullt mot henne. Jag har tidigare varit världens ödmjukaste kille innan steoriderna tog över mig. Jag har inte haft ett missbruk tidigare utan började ca 3 månader innan giftermålet (detta visste hon om men ändå valde hon sig att gifta sig med mig då jag lovat att sluta). Jag har åkt fast flera gånger under giftermålet. Jag har lovat att sluta men fortsatt i smyg tills hon upptäckte senaste gången. Hon har förlåtit mig flertal gånger och tillslut fick hon nog. Vi har varit tillsammans i ca 6 år innan vi gifte oss och hon var som nykär för varje dag som gick. Vi hade ett jätte fint liv ihop, vi planerade barn och allt möjligt. Nu har vi inte haft kontakt på 5 månader. Jag har lovat att komma tillbaka med papper på att jag är friskförklarad (hennes närstående och även hon begär detta i och med att jag försummat mitt förtroende men å andra sidan vill hon inte ge "garantin på att vi kommer återförenas igen även om jag blir friskförklarad) . Hon älskar mig fortfarade och vill skriva (har hört det från hennes vänner) men hon vill verkligen ge detta tid då hon dels inte vill svika sina närstående som hon lovat att inte kontakta mig eller svara på mig om jag skriver.

    Behandlingen tar ca 1 år. Jag är inne på min 6e månad av behandlingen och mitt gamla jag har återkommit. Ilskan och aggressionen är helt borta och jag känner som som förr igen. Aldrig varit så här lugn tidigare.

    Jag har inte kontaktat henne under dessa månader sedan vi separerades men gjorde det för ca 1 vecka sen då jag kände enorm saknad. Men hon brast och skrek "stick härifrån, jag vill inte ha nåt med dig att göra. Jag älskar inte dig längre". I början av separationen vart hon arg med blandade känslor. Sedan jag slutat visa att jag är desperat så har dessa känslor avtagit hos henne men det känns som om jag återupplivade dem igen och rubbat min chans nu. Hon såg rädd ut också. Det verkar som om vi är på ruta 1 igen då hon känner ilska mot mig.

    Mina frågor är:

    Har jag förstört min chans igen för att jag försökte prata med henne?

    Kommer hon ge mig en chans till framöver då jag kan visa att ja har förändrats?

    Menar hon verkligen det när hon säger att hon inte vill ha något med mig att göra och att hon inte älskar mig längre?

    Varför brast och skrek honpå mig när jag försökte tala med henne på ett ödmjukt sätt, samtidigt som hon berättar för sina vänner att hon fortfarande tänker på mig?

  • Svar på tråden Hjälp mig snälla
  • Birgitta02

    Tror hon är rädd för att falla för dig igen. Och ditt missbruk visade sig i aggressioner som hon inte klarad av. Hade jag varit du så hade jag skrivit ett mail och förklarat att jag är på behandling. Berätta hur det fungerar osv osv. Sen får det visa sig om hon är intresserad eller ej. Är hon inte det så får du gå vidare.

  • Anonym (Ödmjuk)

    Hysteri och blandade känslor av rädsla åtrå och hopplöshet, kanske, kan göra att hon agerar som hon gör. Kan hon dessutom misstänka att en man på steroider kan bli steril för livet förstår jag henne än mer. Nu vet jag inte om det är på det sättet men skicka henne en jättebukett rosor och gör ditt bästa att bli av med steroiderna, gå i terapi också.

  • Anonym (Dnl)
    Birgitta02 skrev 2015-08-30 19:28:17 följande:

    Tror hon är rädd för att falla för dig igen. Och ditt missbruk visade sig i aggressioner som hon inte klarad av. Hade jag varit du så hade jag skrivit ett mail och förklarat att jag är på behandling. Berätta hur det fungerar osv osv. Sen får det visa sig om hon är intresserad eller ej. Är hon inte det så får du gå vidare.


    Hon vet att jag går på behandling och att allt går jätte bra för mig. Men jag tänker på det sista jag gjorde. Förstörde jag allting? Då jag försökte prata med henne
  • Anonym (Dnl)
    Anonym (Dnl) skrev 2015-08-30 20:11:11 följande:

    Hon vet att jag går på behandling och att allt går jätte bra för mig. Men jag tänker på det sista jag gjorde. Förstörde jag allting? Då jag försökte prata med henne


    Aa jag får nog skicka det men inte nu tänker jag. Förstörde jag allt genom att försöka prata med henne för ca 1 vecka sen? Alltså rubbade jag chansen?
  • Birgitta02
    Anonym (Dnl) skrev 2015-08-30 21:47:37 följande:
    Aa jag får nog skicka det men inte nu tänker jag. Förstörde jag allt genom att försöka prata med henne för ca 1 vecka sen? Alltså rubbade jag chansen?
    Lär du inte få veta om du inte kontaktar henne.
Svar på tråden Hjälp mig snälla