• Äldre 30 Aug 20:20
    1994 visningar
    12 svar
    12
    1994

    Någon mer med foglossning tidigt i graviditeten?

    Jag är i vecka 22 och har nu senaste veckan fått hemsk foglossning. Kan knappt röra mig :( har tid hos läkaren den 21/9 men kommer inte kunna jobba fram tills dess så ska ringa vc imorgon och se om dom har någon tid. Förra graviditeten så blev jag sjukskriven i vecka 17 för foglossning, men då sa dom att det berodde på att jag väntade tvillingar. Men lika förbannat ont denna gång när det bara är en :( känner att det kommer bli en låång graviditet..

    Någon mer som bara är halv vägs och redan har problem?

  • Svar på tråden Någon mer med foglossning tidigt i graviditeten?
  • Äldre 30 Aug 21:41
    #1
    tvåsmåunderverk skrev 2015-08-30 20:20:13 följande:

    Jag är i vecka 22 och har nu senaste veckan fått hemsk foglossning. Kan knappt röra mig :( har tid hos läkaren den 21/9 men kommer inte kunna jobba fram tills dess så ska ringa vc imorgon och se om dom har någon tid. Förra graviditeten så blev jag sjukskriven i vecka 17 för foglossning, men då sa dom att det berodde på att jag väntade tvillingar. Men lika förbannat ont denna gång när det bara är en :( känner att det kommer bli en låång graviditet..

    Någon mer som bara är halv vägs och redan har problem?


    Min foglossning började denna gången i v 13, med första barnet v 14 och andra redan v 9!!
  • Äldre 31 Aug 12:05
    #2
    Lollipoppan skrev 2015-08-30 21:41:00 följande:
    Min foglossning började denna gången i v 13, med första barnet v 14 och andra redan v 9!!
    Usch! hur långt gången är du nu? Är du sjukskriven?
  • Äldre 31 Aug 17:30
    #3
    tvåsmåunderverk skrev 2015-08-31 12:05:16 följande:
    Usch! smile4.gif hur långt gången är du nu? Är du sjukskriven?
    Jag är i v 15. Är inte sjukskriven, tänkte jobba fram till v 38, då jag precis börjat nytt jobb, får se hur det går .
    Är du sjukskriven?
  • Äldre 2 Sep 10:39
    #4

    Jag är i vecka 6 med andra barnet ovh har börjat känna av fogarna... Har flyttat i helgen och även om jag inte burit nåt så har jag packat upp mängder med lådor och klättrat upp och ner för kökspallen massor med gånger. Inte helt bra kanske... Ska börja på ett nytt jobb på många med 1 timme pendling enkel resa, men "bara" en 6-månaderstjänst men får ta det som det kommer helt enkelt...

  • Äldre 2 Sep 11:41
    #5
    tvåsmåunderverk skrev 2015-08-30 20:20:13 följande:

    Jag är i vecka 22 och har nu senaste veckan fått hemsk foglossning. Kan knappt röra mig :( har tid hos läkaren den 21/9 men kommer inte kunna jobba fram tills dess så ska ringa vc imorgon och se om dom har någon tid. Förra graviditeten så blev jag sjukskriven i vecka 17 för foglossning, men då sa dom att det berodde på att jag väntade tvillingar. Men lika förbannat ont denna gång när det bara är en :( känner att det kommer bli en låång graviditet..

    Någon mer som bara är halv vägs och redan har problem?


    Har också haft foglossning tidigt. Sen vecka 20. Väntar mitt fjärde och blir tyvärr värre med varje vecka som går. Är nu i vecka 29.
  • Äldre 2 Sep 11:59
    #6

    Jag är i vecka 18 och har börjat få foglossning Det gör så ont, ffa på morgonen då min sambo måste hjälpa mig upp ur sängen för att jag överhuvudtaget ska komma upp.. Har fått en tel.tid till sjukgymnast i veckan så får vi se vad dom säger.

  • Äldre 2 Sep 17:42
    #7

    Med första barnet fick jag det i vecka 20, gräslig sådan. Nu väntar jag mitt andra barn och fick det i vecka 13-14. Men kände av fogarna som smärtade redan i vecka 7 ungefär. Men nu har jag så ont emellanåt att jag inte kan röra mig ordentligt. Är i vecka 18 nu- Tack å lov för rehab bältet =)

  • Äldre 2 Sep 18:51
    #8
    MotherLizzz skrev 2015-09-02 17:42:06 följande:

    Med första barnet fick jag det i vecka 20, gräslig sådan. Nu väntar jag mitt andra barn och fick det i vecka 13-14. Men kände av fogarna som smärtade redan i vecka 7 ungefär. Men nu har jag så ont emellanåt att jag inte kan röra mig ordentligt. Är i vecka 18 nu- Tack å lov för rehab bältet =)


    Så bältet hjälpte?
  • Äldre 2 Sep 21:23
    #9

    Hej, när jag väntade mitt första barn så fick jag foglossning i v 25 tro jag det var, denna graviditet fick jag i vecka 16 både fram och bak. Det värsta jag ha varit med om! Snart är det över haha. Har hört av läkare att om man har fått foglossningar i tidigare graviditet så får man oftast det dom andra graviditeterna också ;/

  • Äldre 3 Sep 07:19
    #10
    Lollipoppan skrev 2015-08-31 17:30:35 följande:
    Jag är i v 15. Är inte sjukskriven, tänkte jobba fram till v 38, då jag precis börjat nytt jobb, får se hur det går smile2.gif .
    Är du sjukskriven?
    Är sjukskriven 50% men det är pga påverkad tapp! Börjar nytt jobb 1 oktober och då tänker jag börja jobba 80% om allt ser okej ut
  • Äldre 3 Sep 09:43
    #11
    ummsumaya skrev 2015-09-02 18:51:10 följande:
    Så bältet hjälpte?
    Oh ja, det lindrar mycket, Men du ska ha det grå smalare. Hade det från v 20 till ca 2 mån efter förlossning förra gången. 
  • Äldre 4 Sep 08:45
    #12

    Fy, det låter jobbigt TS! :( Hoppas att det blir bättre, jag har hört att det kan gå upp och ner med smärtan men det är väl individuellt förstås. Själv kände jag av foglossningen redan i vecka 8. Hade haft en väldigt aktiv dag med städning och gräsklippning så jag överansträngde mig kanske. Sedan dess har jag haft ont till och från. Var tvungen att sluta med löpträningen i vecka 10 eftersom jag får ont av det. Kan inte gå för fort. Att cykla och köra crosstrainer funkar dock bra än så länge (jag är i vecka 21 nu).

Svar på tråden Någon mer med foglossning tidigt i graviditeten?