• Anonym (Tipsa mig)

    Välja förskola Uppsala

    Ni som bor i Uppsala och då på/i Luthagen/City, kan ni hjälpa oss att välja en bra förskola.

    Bra förskola enligt mig:

    Förskolepersonal som ser barnen som individer, vägleder och "hjälper" barnen i konflikter som uppstår mellan barnen, helst god personaltäthet och bra mat. Trycker lite extra på den sociala biten.

    Mindre viktigt är öppettider.

    Så kom med era tips!

  • Svar på tråden Välja förskola Uppsala
  • Anonym (Luthagen)

    Bor själv på kanten av Luthagen mot Stabby.

    Luthagens förskola har bra personal med jättestor erfarenhet och engagemang, åtminstone avdelningen jag är bekant med. Glinet (föräldrakooperativ) ska också vara bra samt Karlavagnen vid observatorieparken.
    Voksenåsen på andra sidan luthagsesplanaden mot nyby är jättebra. Fantastisk personal med fint samarbete på hela förskolan, härlig gård och eget kök.

    Hällby kan jag verkligen inte rekommendera, även fast jag vet att andra varit nöjda. Stort, dålig gård, dåligt med utbildad personal och mycket sammanslagningar.

  • Anonym (Tipsa mig)

    Vad bra med flera olika förskolor, tack!

    Ska genast kolla upp alternativen närmare.

    Om du eller någon annan vet någon /några förskolor i främre Luthagen så är jag intresserad!

  • Anonym (heya)

    Har hört bra saker om Plantan som ligger vid Vasaparken, men inte lätt komma in där.

    Kan tyvärr inte rekommendera mitt barns förskola, Brune som också ligger ibLuthagen.

    Stora barngrupper och känns stökigt och rörigt ofta på gården och inne. Har upplevt det som mycket personalbyte. Inget ont säga om personalen men tror de har för mycket, men så är det nog på många ställen.

  • Anonym (Tipsa mig)

    Brune förskola har jag passerat och tänkt att de har det lite stökigt när de är ute på gården trots att ytan är relativt bra. De har ju nära till parker så de skulle ju lätt kunna dela in barnen i mindre grupper och på så sätt få lite lugnare..

    Men du trivs med personalen och dina barn trivs med kompisar och vuxna där?

    Plantans "barn" har jag sett i Vasaparken och Victoriaparken. Mitt spontana intryck vad gäller pedagogerna är inte super men förskolans pedagogik och inriktning verkar bra.

    Så svårt det här.

  • Anonym (Luthagen)

    Av mina rekommendationer så känner jag pedagoger som jobbar på Luthagens förskola, mina barn har gått på Hällby (som jag inte rekommenderar) och Voksenåsen åt Ekebyhållet (som jag verkligen kan rekommendera) och Karlavagnen (som är också är superbra). Glinet har en annan vän jobbat på och de är bra, men det är ju föräldrakooperativ.

  • Anonym (Tipsa mig)

    Luthagens förskola ska jag definitivt kolla upp. Vad är det pedagogerna trivs med? Om man tycker om sin arbetsplats så är jag övertygad om att man gör ett bättre jobb.

  • Anonym (Esterpester)

    Gammal tråd men vill ändå varna för Fyrisåns förskola. Hade vårt barn där och det var kaos. Bara outbildad personal, misshandel bland barnen och hemsk ledning som skyllde allt på föräldrarna. En mardröm under ett års tid och såg inte ut att bli bättre när vi äntligen kunde sluta.

  • Powerpuffen90

    Esterpester: usch va tråkigt att höra! Verkar ha blivit annat där nu! Jag har barn där nu och det är toppen bra! Två förskollärare och en utbildad barnskötare, helt toppen. Vad jag förstår har förskolan bytt personal helt för något år sen för att få utbildad personal. Vi trivs toppen! Glada trevliga pedagoger, fin pedagogik. Jätte trevliga lärande miljöer. Är själv förskollärare och trivs så bra med mina barn där. Pedagogerna är verkligen toppen!

Svar på tråden Välja förskola Uppsala