• Anonym (Behöver råd)

    Han är borta..

    Ska försöka beskriva min situation så kort som möjligt..

    Jag lever med en man sen 3år tillbaka, han har ett alkoholmissbruk som har gått i vågor. Nu väntar vi vårat första gemensamma barn o jag mitt 4:e. det var absolut inte planerat utan upptäcktes sent o vi blev först väldigt chockad men sen glada. (jag är i v.30 nu)

    förhållandet har varit upp o ner pga missbruket men senaste året varit relativt lugnt, tills för 1 månad sen när han tog återfall på flera veckor som jag då inte såg han på. sen nu i helgen skulle vi åka till stugan med barnen men han kommer på att han inte ska med, jag misstänker att han tänkt dricka istället men säger inget, vi åker iväg o har lite sms kontakt. sen idag när vi kommer hem så har människan helt enkelt flyttat ut? möbler och saker är borta, han själv svarar inte i telefon o inte på sms..

    men nu undrar jag vad ska jag ta mig till?

    Jag har 10mil till närmsta släkt o inga vänner där jag bor nu, min äldsta pojke bor hos mig på heltid då han går i skola här så flytta är inte aktuellt. Alltså ska jag hoppas att bebisen föds när dom andra är hos sin pappa eller vad ska jag göra? nån som har tips på vart man kan få råd/stöd?

  • Svar på tråden Han är borta..
  • sextiotalist

    När det gäller barnen så kolla av med kompisars föräldrar om de kan ta barnen.

    När det gäller mannen. Ta inte tillbaka honom och var glad att han har flyttat

  • NKmamma

    Vet ju inte hur pass bra relationen med dom andra barnens pappa är, men tror du att han skulle kunna tänka sig ta hand om barnen då? Hör med MVC om dom har några råd att ge.

  • Anonym (Behöver råd)

    Jo jag har jättebra kontakt med barnens pappa men de är 10mil emellan oss så de blir så svårt med skolan :( min pojke har precis börjat skolan här o känner inte så många än.

  • Påven Johanna

    Vilken tur att du blev av med honom. Har du låtit dina tre andra barn leva med en alkoholist i tre år alltså? Äldste sonen får du väl låta vara hos sin pappa medan du föder, han får väl ta ledigt från skolan några dagar tills dess att du är hemma igen. Be om skoluppgifter som han kan göra hemma. 

Svar på tråden Han är borta..