• israelsson

    Barnvagn

    Hej!

    Vi ska få vårat första barn nu i Januari. Och vi har börjat kolla på barnvagnar.
    Fick ett tips om denna barnvagn, www.baby-world.se/index.php&controller=product men vet inte om den är något bra. Hittar inga recension om den. 
    Finns det någon här som har en sån vagn och kan säga om den är bra eller inte? 
    Eller om ni har ett annat tips om barnvagn. Alla förslag uppskattas. 
  • Svar på tråden Barnvagn
  • Dixie

    inget märke jag känner igen - generellt så handlar jag hellre ett välkänt märke, så hellre begagnat av ett märke jag vet är bra! 

  • viseversa

    Jag hade inte köpt en vagn av ett märke jag inte kände till. Men det är ju jag. Tycker btw den ser klumpig ut. Ful är den också men det är juh också olika vad man tycker.

  • israelsson

    Den på bilden är inte vacker! Kan ja erkänna. Men det finns 12 olika färger. Äre ingen som har förslag på någon barnvagn? Märke?

  • Mommy1986

    Är ni efter en vagn i liknande prisklass, köp begagnat. :)
    Vi har haft begagnade fina vagnar till båda barnen. Dock har vi endast haft Emmaljunga, tre olika vagnar och vi har varit nöjda. :)

  • nokitus

    Jag har en liknande barnvagn, den heter baby merc...jag har varit helt nöjd med min. Den e smidig och lätt att skutta, bra stötdämpare och bra "bromsar" både fram och bak.

    Så förutom att min är vacker och grön, är jag även väldigt nöjd med hur den fungerar.

  • Anonym (Barnvagnsnörd)

    Jag har ägt runt 25 barnvagnar till min tvååring . Okända märken är nästan omöjliga att sälja. Skulle inte heller välja en med fyra fasta hjul. Köp begagnat!!! Själv älskar jag Emmaljunga Viking, den bästa vagn jag haft. Bugaboo är enligt mig skräp. Åk till närmaste barnbutik och kläm! Vart bor ni ?

  • Anonym (Jr)

    Jag tycker att ni ska fundera igenom vad som är viktigt för just er när det kommer till vagn.

    Ska den packas i bilen ofta? Kommer ni oftare åka buss? Hur bor ni? Tre trappor upp utan hiss ger ju sina förutsättningar för vad ni bör prioritera. Ska den användas mest inne i stan eller ute på skogspromenader?

    Sen tycker jag att ni ska provköra lite vagnar live också. Om ni t.ex är olika långa kan ni uppleva en vagn väldigt olika! (sen väljer man ju själv var man köper vagnen man vill ha, bli inte påstressade att köpa något i en butik om det inte är det ni tänkt er!)

  • replica

    Har två vagnar (so far) en Emmaljunga Edge Duo och en Brio Smile.

    Emmaljungan är oslagbar som liggvagn i mitt tycke! Väldigt rymlig liggdel, funkar superbra med ett fårskinn i och ändå ha en massa plats över! Tar dock stor plats i skuffen på bilenFlört

    Älskar Smilen Solig, lättstyrd, tar mycket mindre plats i bilen, vändbar sittdel, liten och nätt.. En stor nackdel är att den är väldigt kort i ryggen, min förhoppning är att den räcker så pass länge tills man kan ha en framåtvänd vagn åt lilleman (snart 1 år gammal)..


    (sonen är ca 3 månader på bilden i liggdelen till Edge)



    (i sittdelen till Edge, väldigt rymlig den också!)



    (I sin Brio Smile)


    "Practise makes perfect"
  • israelsson

    Vi bor i Västerbotten i ett hus. Och absolut så är vi ute efter något begagnat! :) imorgon ska vi fara och kolla på en Emmaljunga, många säger att det märket är bra. Det enda vi igentligen är ute efter är ett höj och sänkbar skaft eftersom jag och sambon är olika lång :)

  • Jemp
    replica skrev 2015-08-31 21:44:21 följande:

    Har två vagnar (so far) en Emmaljunga Edge Duo och en Brio Smile.

    Emmaljungan är oslagbar som liggvagn i mitt tycke! Väldigt rymlig liggdel, funkar superbra med ett fårskinn i och ändå ha en massa plats över! Tar dock stor plats i skuffen på bilen

    Älskar Smilen , lättstyrd, tar mycket mindre plats i bilen, vändbar sittdel, liten och nätt.. En stor nackdel är att den är väldigt kort i ryggen, min förhoppning är att den räcker så pass länge tills man kan ha en framåtvänd vagn åt lilleman (snart 1 år gammal)..

    (sonen är ca 3 månader på bilden i liggdelen till Edge)

    (i sittdelen till Edge, väldigt rymlig den också!)

    (I sin Brio Smile)


    Ser att du har hund så jag gör en chansning och frågar hur du upplever smilen i skogen?
  • replica
    Jemp skrev 2015-09-01 00:22:44 följande:
    Ser att du har hund så jag gör en chansning och frågar hur du upplever smilen i skogen?
    Tycker den är helt OK att köra i skog faktiskt :) Förutsatt att man låser framhjulen då, annars åker den hit och dit. Hoppar över rötter och stenar, till skillnad från Emmaljungan som mer rullar över dem.. Men sonen har inte klagat på Smilen i skogen än i alla fall :P

    Föredrar dock att köra Emmaljungan i skogen då det är fyra fasta hjul och lite stabilare/mer rejäl Tungan ute
    "Practise makes perfect"
Svar på tråden Barnvagn