• Anonym (JK)

    Utebliven mens, negativa gravtest

    Hej!

    Börjar bli lite fundersam eftersom min mens idag är 9 dagar sen, och den är annars väldigt regelbunden. Har känt mig tröttare än normalt och mått illa de senaste dagarna, lite disträ och konstig. 

    Hade inte en tanke på att det kanske kunde vara en graviditet eftersom vi inte försöker skaffa barn, men en kompis sa åt mig att göra ett test så det gjorde jag imorse. Tog två test och båda var negativa.

    Frågan är om jag kan vara gravid ändå? Eller vad annars kan det vara som gör att min mens är så sen när den aldrig är det annars?
    Har varken varit särskilt stressad eller gjort något annorlunda mot vad jag brukar.. Är tacksam för svar! :)

  • Svar på tråden Utebliven mens, negativa gravtest
  • Anonym (JK)
    Jag är bara jag skrev 2015-08-31 18:09:19 följande:

    Man får bara "sen" mens av 3 skäl:
    gravid
    senare äl än vanligt
    utebliven äl

    Vad är troligast i ditt fall?


    Äl har jag haft, vet dock inte riktigt när det var.. Eftersom vi inte försöker bli gravida så har jag inte haft så stor koll, vet bara när mensen ska komma..
  • Jag är bara jag

    Men har ni inga p-medel då? F.ö kan man aldrig veta att man haft äl såvida man inte tar progesteronprov och har man haft äl och mensen inte kommer är man alltid gravid. Och vet du inte exakt när din äl inföll kanske mensen inte är sen heller,äl kanske var senare. Äl styr mensen så vet man inte äl vet man inte när mensen borde komma heller.  Så frågan är: körde ni oskyddat runt äl?  Om inte är risken minimal att du är gravid.

  • Anonym (JK)

    Vi kör avbrutet samlag men mer skydd än så har vi inte just nu.. Brukar oftast känna av när äl är för jag får som en liten mensvärk i ca 2 dagar.

    Men gjorde ett test imorse igen som visade negativt så är nog nått annat som spökar :)

Svar på tråden Utebliven mens, negativa gravtest