• Äldre 31 Aug 18:49
    896 visningar
    9 svar
    9
    896

    gravid & ska flytta utomlands

    Hejsan! Nu är det såhär att jag verkligen behöver råd. Jag är 22 år gammal och min plan var att flytta utomlands för att studera i Asien. Början av 2015 började jag utveckla ett förhållande med en kille som jag varit vän med sedan ungefär 13 år tillbaka. Jag älskar honom och han gör mig riktigt lycklig, Som jag aldrig trodde att jag skulle vara då Jag spenderat 5 år av mitt liv i ett hemskt aggressivt förhållande. Saken är nu att jag blev kär i den här nya killen, och för 2 dagar sen fick jag reda på att jag är gravid, dagen efter detta får jag reda på att jag blivit antagen till en skola utomlands och att

    jag isåfall flyttar utomlands om en månad, Jag vet inte hur jag ska tänka just nu när allting snurrar i mitt huvud. Jag känner att jag hittat min andra halva, (derbystämning alltid funnit något sedan unga år och vi kommer alltid tillbaka till varandra) samtidigt som jag känner att det här är en livs chans .. Jag vet inte alls hur jag ska tänka och har inte många att prata med om detta ..

  • Svar på tråden gravid & ska flytta utomlands
  • Äldre 31 Aug 18:52
    #1

    såg vissa fel i mitt inlägg det är

    pga att jag skriver från min iPhone ..

  • Äldre 31 Aug 18:58
    #2

    Hur lång är utbildningen?

  • Äldre 31 Aug 18:59
    #3
    tino01 skrev 2015-08-31 18:58:35 följande:

    Hur lång är utbildningen?


    ett år ..
  • Äldre 31 Aug 19:01
    #4

    Du känner inte lite mer för det ena än det andra?

  • Äldre 31 Aug 19:03
    #5
    tino01 skrev 2015-08-31 19:01:32 följande:

    Du känner inte lite mer för det ena än det andra?


    jag känner jätte starkt för en framtid med honom eftersom

    han är min bästa vän och den jag älskar samtidigt som jag har en chans att flytta dit jag alltid velat och uppleva något helt nytt ..
  • Anonym (-)
    Äldre 31 Aug 19:04
    #6

    Ta med dig killen och flytta. Det är ett år det handlar om.

    Föd barnet där.

  • Äldre 31 Aug 19:11
    #7

    Jag ska vara helt ärlig. Nu har varit tillsammans i mindre än ett år och du är väldigt ung, varför ska ni stressa? Hade jag varit i din situation hade jag gjort abort, pluggat min utbildning, kommit hem och sedan tänkt på att starta familj med min pojkvän.

  • Anonym (?)
    Äldre 31 Aug 20:15
    #8

    Hur ska du försörja dig och barnet i Asien? Du vet väl att om du bor och pluggar/jobbar utomlands så får du inte föräldrapenning från Försäkringskassan på samma sätt som om du bor i Sverige.

  • Äldre 31 Aug 23:36
    #9

    Kolla upp vad du har för möjligheter i Asien om du skulle ta med killen och föda barnet där.

Svar på tråden gravid & ska flytta utomlands