• Zimba78

    Plussade precis med andra barnet. Någon som vill följas åt?

    Är i vecka 5 (4+5). Bebisen är inte planerat men välkommen. Har en dotter som är 14 mån.

    Visste tre dar efter ägglossning att jag var gravid. Nu har jag molvärk och känner mig tröttare än vanligt. Lite hungrig också, det kurrar i magen.

  • Svar på tråden Plussade precis med andra barnet. Någon som vill följas åt?
  • Tjej90
    Zimba78 skrev 2015-08-31 21:38:41 följande:

    Är i vecka 5 (4+5). Bebisen är inte planerat men välkommen. Har en dotter som är 14 mån.

    Visste tre dar efter ägglossning att jag var gravid. Nu har jag molvärk och känner mig tröttare än vanligt. Lite hungrig också, det kurrar i magen.


    Följs gärna åt.. Är i vecka 7 och har en dotter på 19 månader :)
  • Myyslii

    Hakar också på. :) är i v 5+3 med andra barnet. Har en son på snart 17 månader. :) tycker att det är både spännande, mysigt och läskigt hur det kommer bli. :) Hur känner ni?:)

  • Tallbarr12

    Här hoppar jag in. Är i vecka 5+2 med andra barnet efter nästan 1,5 års försök. Har en son på snart 3 år. Har börjat känna av fogarna lite lätt när jag gjort dumma saker de sista dagarna, tycker inte det behöver börja än! :-/

  • Tjej90

    Jag tycker också det är både spännande och väldigt läskigt. Man funderar på vad det äldre syskonet ska säga, hur man klarar av två relativt små barn, hur relationen mellan en själv och sin partner blir osv osv. Någon mer med såna känslor? Hur mår ni förresten? :)

  • Zimba78

    Kul att ni vill skriva i tråden :)

    Håller med, många funderingar på hur det kommer bli. Första dottern kommer vara 1 år och 9 månader när bebisen kommer. Många säger ju att det är så jobbigt med två blöjbarn. Hade egentligen planerat ca 3 år emellan. Fast på ett annat sätt så känns det bättre att ta småbarnsåren snabbt och inte dra ut på det. Haha ja lite sånna tankar går fram och tillbaka. Det går ju inte att planera livet.

    Har era magar blivit svullna?

  • Sticky

    Hej, jag hänger också på! :)
    Är i vecka 4+2. Har en dotter på 19 månader.
    Jag tycker också att det är läskigt men spännande, velade mycket fram och tillbaka om vi skulle försöka bli gravida, när bästa tidpunkt var, hur vi ska orka, osv.

  • Tjej90
    Zimba78 skrev 2015-09-01 20:35:17 följande:

    Kul att ni vill skriva i tråden :)

    Håller med, många funderingar på hur det kommer bli. Första dottern kommer vara 1 år och 9 månader när bebisen kommer. Många säger ju att det är så jobbigt med två blöjbarn. Hade egentligen planerat ca 3 år emellan. Fast på ett annat sätt så känns det bättre att ta småbarnsåren snabbt och inte dra ut på det. Haha ja lite sånna tankar går fram och tillbaka. Det går ju inte att planera livet.

    Har era magar blivit svullna?


    Jag är inte helt platt efter första graviditeten så magen är väl mer eller mindre alltid svullen ;)
  • Sticky

    Är det förresten någon mer som är rädd för att drabbas av illamående? Förra graviditeten hade jag riktigt jobbigt illamående och yrsel dygnet runt under v 6 - 12. Är så rädd att jag ska få det nu igen med tanke på hur jag ska klara jobbet. Har tidsbegränsad anställning så jag måste prestera på topp så att jag får förlängt till våren. Det löste sig förra graviditeten eftersom det värsta illamåendet kom på sommaren under semestern, men denna gången är det kört känns det som :/

  • Sticky
    Tjej90 skrev 2015-09-01 21:19:28 följande:
    Jag är inte helt platt efter första graviditeten så magen är väl mer eller mindre alltid svullen ;)
    Samma här, känner mig ungefär lika svullen som vanligt :)  Dock helt sjukt hungrig så rädd att vikten kommer öka snabbt.
  • Tjej90
    Sticky skrev 2015-09-01 21:28:59 följande:
    Samma här, känner mig ungefär lika svullen som vanligt :)  Dock helt sjukt hungrig så rädd att vikten kommer öka snabbt.
    Joo jag med, hungrig som en varg!
Svar på tråden Plussade precis med andra barnet. Någon som vill följas åt?