• Dasking

    Vem kommer till himlen?

    Är det verkligen vettigt att man kan komma till paradiset trots att man har levt ett liv där man har gjort onda saker? 
    Tar du bara tar du emot frälsningen blir du förlåten. 
    Texten nedan är en av de texter som jag tror att kristna tagit som en garant för att kunna göra hemska saker mot andra men ändå komma till paradiset.
    Jesus hänger på korset bredvid 2 busar.
    ------------------------
    Lucas 23:39-43
    Och en av de ogärningsmän som voro där upphängda smädade honom
    och sade: »Du är ju Messias; hjälp då dig själv och oss.»
    Då tillrättavisade honom den andre och svarade och sade:
    Fruktar icke heller du Gud, du som är under samma dom?
    Oss vederfares detta med all rätt, ty vi lida vad våra gärningar
    äro värda, men denne man har intet ont gjort.»
    Sedan sade han: »Jesus, tänk på mig, när du kommer i ditt rike.»
    Han svarade honom: »Sannerligen säger jag dig: I dag skall du
    vara med mig i paradiset.»
    ------------------------
    Jag antar att det finns likande saker beskrivna i Koranen som också ger folk möjlighet att begå hemska saker mot andra och ändå få sitta vid Guds sida i paradiset. Typ döda otrogna och bli martyr.
    Om detta synsätt accepteras av många stora religioner finns det lite hopp om en värld med fred och respekt.
    Jag kommer nog inte till himlen tyvärr.
  • Svar på tråden Vem kommer till himlen?
  • Pentra

    Sanningen är att i verkligheten kommer alla till himlen, oavsett. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Dasking
    Pentra skrev 2015-08-31 23:28:30 följande:

    Sanningen är att i verkligheten kommer alla till himlen, oavsett. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Hurra! Jag är ju inte religiös utan bara människa. En av alla arter på jorden... 
  • Aniiee

    Sanningen är att i verkligheten kommer ingen till himlen, någonsin.....


    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Dasking
    Dasking skrev 2015-08-31 21:50:17 följande:
    Är det verkligen vettigt att man kan komma till paradiset trots att man har levt ett liv där man har gjort onda saker? 
    Tar du bara tar du emot frälsningen blir du förlåten. 
    Texten nedan är en av de texter som jag tror att kristna tagit som en garant för att kunna göra hemska saker mot andra men ändå komma till paradiset.
    Jesus hänger på korset bredvid 2 busar.
    ------------------------
    Lucas 23:39-43
    Och en av de ogärningsmän som voro där upphängda smädade honom
    och sade: »Du är ju Messias; hjälp då dig själv och oss.»
    Då tillrättavisade honom den andre och svarade och sade:
    Fruktar icke heller du Gud, du som är under samma dom?
    Oss vederfares detta med all rätt, ty vi lida vad våra gärningar
    äro värda, men denne man har intet ont gjort.»
    Sedan sade han: »Jesus, tänk på mig, när du kommer i ditt rike.»
    Han svarade honom: »Sannerligen säger jag dig: I dag skall du
    vara med mig i paradiset.»
    ------------------------
    Jag antar att det finns likande saker beskrivna i Koranen som också ger folk möjlighet att begå hemska saker mot andra och ändå få sitta vid Guds sida i paradiset. Typ döda otrogna och bli martyr.
    Om detta synsätt accepteras av många stora religioner finns det lite hopp om en värld med fred och respekt.
    Jag kommer nog inte till himlen tyvärr.
    Måste rätta mig själv här nu när jag läser vad jag skriver. Islam ska inte enbart ses som en religion. Det är en inrikting som även innefattar lagar och levnadregler. Orden i Koranen är ord direkt från Gud nedtecknade av profeten och kan inte ifrågasättas av människor. Det gör det ännu mer sanktionerat att sätta sig över andra människor och deras sätt att leva.
  • driver28
    Aniiee skrev 2015-08-31 23:59:12 följande:

    Sanningen är att i verkligheten kommer ingen till himlen, någonsin.....


    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
    Precis! Eller kommer kanske alla till Nangiala? Det står ju också i sagorna.......
  • Aniiee
    driver28 skrev 2015-09-01 08:31:12 följande:
    Precis! Eller kommer kanske alla till Nangiala? Det står ju också i sagorna.......
    Helt ärligt så skulle jag hellre komma till Nangijala än till himlen. Himlen låter aptråkigt i jämförelse.
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Pentra
    Aniiee skrev 2015-08-31 23:59:12 följande:
    Sanningen är att i verkligheten kommer ingen till himlen, någonsin.....
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?

    I avseende på den grovmateriella delen av människan så har du rätt, detta eftersom allt grovmateriellt är förgängligt. Men, det jag åsyftade var den finmateriella delen, och den lever vidare i den himelska sfären. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Aniiee
    Pentra skrev 2015-09-02 23:08:28 följande:

    I avseende på den grovmateriella delen av människan så har du rätt, detta eftersom allt grovmateriellt är förgängligt. Men, det jag åsyftade var den finmateriella delen, och den lever vidare i den himelska sfären. ... Med vänlig hälsning, Pentra
    Sorry darlig, but that is gibberish,......
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Filiplopp

    Alla kommer till himlen. Alla snälla. I himlen händer det grejer ska ni veta. Oj, oj, oj.... Just can't wait.

Svar på tråden Vem kommer till himlen?