• Anonym (Yngre)

    Hur vanligt är det att 30 åriga tjejer vill ha 5 år yngre kille?

    Hur vanligt är det att 30 åriga tjejer vill ha eller kan tänkas ha en 5 år yngre kille? Alltså en 25 årig kille som pojkvän.

  • Svar på tråden Hur vanligt är det att 30 åriga tjejer vill ha 5 år yngre kille?
  • Anonym (J&J)

    Jag har ingen statistik att hänvisa till men särskilt ovanligt är det knappast. Hur definierar du "vanligt"? Jag är 32 och min babe sen 5 år tillbaka är 27.

  • astors

    Om du utvecklar anledningen till frågan kanske det är lättare att hjälpa dig? Någon specifik punkt mer än just åldern du tänker på?

  • Anonym (Sadistiska Centralbyrån)

    0% enligt alla vanligtvis opålitliga källor.

    Måste vara något helt unikt detta. Fem års åldersskillnad!!! Förstår verkligen att du kände behov av att ställa frågan här, och nu vet du svaret.

  • Anonym (Yngre)
    Anonym (J&J) skrev 2015-08-31 23:59:02 följande:

    Jag har ingen statistik att hänvisa till men särskilt ovanligt är det knappast. Hur definierar du "vanligt"? Jag är 32 och min babe sen 5 år tillbaka är 27.


    Alltså vanligt menar jag att man ser 30 åriga tjejer med 25 åriga killar ofta i vardagen, ungefär så här, är det vanligare att man ser tjejer med 10 år äldre killar än 5 år yngre killar? Vet inte hur jag ska definiera vanligt. Men man kan säga så här... Tjejer som är tillsammans med 20 år äldre män är inte särskilt vanligt, på så sätt kan man tolka det som att det inte är särskilt vanligt... Men då vrider man frågan istället till hur vanligt är det med 5 år yngre killar då man är 30 år, alltså en 25 årig kille.
  • astors

    Det är nog ganska vanligt tippar jag på, om än inte lika vanligt som en 30 årig man och 25-årig kvinna.

  • Anonym (J&J)
    Anonym (Yngre) skrev 2015-09-01 00:06:45 följande:
    Alltså vanligt menar jag att man ser 30 åriga tjejer med 25 åriga killar ofta i vardagen, ungefär så här, är det vanligare att man ser tjejer med 10 år äldre killar än 5 år yngre killar? Vet inte hur jag ska definiera vanligt. Men man kan säga så här... Tjejer som är tillsammans med 20 år äldre män är inte särskilt vanligt, på så sätt kan man tolka det som att det inte är särskilt vanligt... Men då vrider man frågan istället till hur vanligt är det med 5 år yngre killar då man är 30 år, alltså en 25 årig kille.
    Hur ofta ser du själv "30åriga tjejer med 25åriga killar i vardagen"?

    Jag googlade "statistik åldersskillnad", första träffen är på www.scb.se. Den statistiken är gäller par som fått barn tillsammans men glutta lite där vetja :)
  • Anonym (J&J)

    Åldersskillnaden mellan mig och min partner är för övrigt inget jag funderar över idag. När vi var nya med varandra kunde jag däremot ibland reflektera över det, i synnerhet i umgänge med hans jämnåriga vänner.

  • Anonym (tycker)

    Det är vanligt. Dock inte helt lika vanligt som att 45-åriga kvinnor vill ha en 15 år yngre kille.

  • Anonym (Jag vill!)

    Jag skulle lätt ta en 5 år yngre man utan att ens reflektera över det.

  • Anonym (James Stock)
    Anonym (Yngre) skrev 2015-08-31 23:54:49 följande:

    Hur vanligt är det att 30 åriga tjejer vill ha eller kan tänkas ha en 5 år yngre kille? Alltså en 25 årig kille som pojkvän.


    Det är inget att ens fundera på. 5 år, det är ju ingenting.
    Jag har under mitt ganska långa liv haft tjejer som varit både 10 år äldre och yngre, ja längre förhållanden åt båda håll, och det finns för- och nackdelar med precis allting. Det enda viktiga är att man trivs ihop
  • HäckHäxan
    Anonym (Yngre) skrev 2015-08-31 23:54:49 följande:
    Hur vanligt är det att 30 åriga tjejer vill ha eller kan tänkas ha en 5 år yngre kille? Alltså en 25 årig kille som pojkvän.
    Hmm ingen aning. Men alltså jag var inte ens 25 när jag träffade en som var nästan 5 år yngre och han är pappa till mitt barn.

    Helt ärligt så ser jag inte fem år som någon direkt skillnad alls oavsett om det är upp eller ner i ålder, iaf inte när en av dem är 30. Åldersskillnaden för oss var inget problem då heller fast han var 18 och jag 23 på den tiden.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Anonym (Inte)

    Det är inte vanligt alls många föredrar äldre gentlemän 

  • Xzx
    Anonym (Inte) skrev 2019-09-02 10:58:50 följande:

    Det är inte vanligt alls många föredrar äldre gentlemän 


    1. Varför drar du upp en tråd som är 4 år gammal? :P


    2. Hur vet du det?

  • Anonym (Inte)
    Xzx skrev 2019-09-02 11:13:10 följande:

    1. Varför drar du upp en tråd som är 4 år gammal? :P


    2. Hur vet du det?


    1 Ibland är man nyfiken 
    2 Det är oftast så visst kan det finnas undantag men tjejer vill helst träffa äldre 
  • Xzx
    Anonym (Inte) skrev 2019-09-02 11:18:33 följande:
    1 Ibland är man nyfiken 
    2 Det är oftast så visst kan det finnas undantag men tjejer vill helst träffa äldre 
    Du har inte svarat på frågan. Hur vet du att dom flesta 30-åringar föredrar äldre gentlemän?
  • Anonym (Inte)
    Xzx skrev 2019-09-02 11:23:57 följande:
    Du har inte svarat på frågan. Hur vet du att dom flesta 30-åringar föredrar äldre gentlemän?
    Många tycker äldre är mognare snyggare. Har aldrig hört att en 30 årig vill ha en yngre kille 
  • Xzx
    Anonym (Inte) skrev 2019-09-02 19:22:31 följande:
    Många tycker äldre är mognare snyggare. Har aldrig hört att en 30 årig vill ha en yngre kille 

    Snyggare är ju subjektivt. Och generellt brukar det väl knappast förknippas med ålder :P


    Och bara för att Du inte har hört det betyder det verkligen inte att det är så. Personliga erfarenheter betyder inte så mycket i ett större, generellt sammanhang - vilket är vad vi pratar om nu, eftersom att det gäller 30-åringar i gemen. Ergo: Källa, plz :P

Svar på tråden Hur vanligt är det att 30 åriga tjejer vill ha 5 år yngre kille?