• Äldre 1 Sep 09:19
    455 visningar
    4 svar
    4
    455

    Pergotime utebliven ÄL andra kuren

    Är det någon som ätit pergotime och fått utebliven ÄL andra kuren?

    Jag har tidigare ägglossat själv enligt stickor iaf. Men läkaren ville prova och kicka igång ÄL mer då han sa att äggblåsan måste vara minst 20 mm för att lossna (detta utan att konstatera för små ägg). Han säger att äggblåsan blir större av pergo. Jag fick utslag dag 14 första kuren med pergo på ÄL-stickor men är nu på andra kuren på dag 16 och inga utslag alls. Gjorde VUL dag 10 och då såg han 2 st äggblåsor på 16 och 13 mm. Borde ju vara tillräckligt?

    Tycker det skulle vara konstigt att när jag ägglossar vanligt andra månader av mig själv, nu skulle bli utan med pergostimulering.

  • Svar på tråden Pergotime utebliven ÄL andra kuren
  • Äldre 1 Sep 15:12
    #1

    Äggblåsor över 10 mm brukar släppa ägg och det kan ske vid 20 mm, men även långt senare. Förstår inte vitsen med Pergo alls i.o.m att du har egen äl!

  • Äldre 1 Sep 16:05
    #2
    irisen20 skrev 2015-09-01 09:19:14 följande:

    Är det någon som ätit pergotime och fått utebliven ÄL andra kuren?

    Jag har tidigare ägglossat själv enligt stickor iaf. Men läkaren ville prova och kicka igång ÄL mer då han sa att äggblåsan måste vara minst 20 mm för att lossna (detta utan att konstatera för små ägg). Han säger att äggblåsan blir större av pergo. Jag fick utslag dag 14 första kuren med pergo på ÄL-stickor men är nu på andra kuren på dag 16 och inga utslag alls. Gjorde VUL dag 10 och då såg han 2 st äggblåsor på 16 och 13 mm. Borde ju vara tillräckligt?

    Tycker det skulle vara konstigt att när jag ägglossar vanligt andra månader av mig själv, nu skulle bli utan med pergostimulering.


    Hej!

    Intressant att du skriver så. Jag sitte rjust nu helt förtvivlad efter att det inte verkat ta sig denna månanden heller.

    Åt min andra kur pergo nu och var på vul dag 14 då jag hade en äggblåsa på 20,8 mm. Då trodde min läkare att den skulle släppa inom max ett par dygn. Jag tog ältest dag 14-17 men inget utslag. Första kuren (som iofs var i april) fick jag utslag på ältest dag 17. Då var jag på vul dag 12 och då var äggblåsan bara 12mm.

    Nu ska jag antagligen ha mens inom ett par dagar men neg gravtest denna månaden också...

    Jag får pergo för att min mens är oregelbunden och för att min läkare tror att vi därför har svårt att pricka äl. Men jag har egen äl.
  • Äldre 1 Sep 16:07
    #3
    Pimpinellan skrev 2015-09-01 15:12:47 följande:

    Äggblåsor över 10 mm brukar släppa ägg och det kan ske vid 20 mm, men även långt senare. Förstår inte vitsen med Pergo alls i.o.m att du har egen äl!


    Jag får pergo för att jag har oregelbunden cykel och därmed har svårt att pricka äl. Pergo gör cykeln mer regelbunden. Det är inte ovanligt att man får pergo av den anledningen!
  • Äldre 8 Sep 21:20
    #4

    Jag åt pergotime 4 månader. Kollade med äl stickor och fick bara utslag 1 gg 2 månaden.

    Vart gravid på 4 kuren trotts äl stickorna inte vart posetiva. Så jag har nog väldigt kort stegring testade 2gg dagligen.

    Min läkare sa de släpper runt 23-24 så lite senare med pergon och växer ca2mm per dag

Svar på tråden Pergotime utebliven ÄL andra kuren