• Anonym (trött sambo)

    Jag får aldrig prata

    Varje gång jag säger nåt så tar det tre sekunder innan min flickvän som jag bott med nåt år ser sjukt ointresserad ut.

    Hon börjar ofta gäspa och säger -Förlåt, Jag blev så trött.

    Sen när hon får prata blir hon plötsligt piggare igen. Konstigt!

    Annars byter hon ofta ämne också när jag pratar, eller bara avbryter mitt i och kommer på att det var en grej hon skulle säga. Ofta nåt mindre viktigare till och med?

    Hon verkar aldrig va intresserad av nåt jag har att säga eller av att höra om nåt som rör mig? Själv kan hon prata precis hur mycket som helst!

  • Svar på tråden Jag får aldrig prata
  • Anonym (trött sambo)

    Hur göra?

    Nån mer som känner igen beteendet hos någon?

  • Anonym (g)

    Jag är likadan som din flickvän och medveten om problemet. Har dock inte kunnat lösa det ännu. I mitt fall beror det på att vår relation inte är så bra, han pratar om saker jag tycker är tråkiga/jobbiga till och med.

    Han är också deppig och därmed ser han allt ganska svart, ibland dras man ner av det han säger. Ibland pratar han med mig fast han vet att jag pluggar och därmed inte vill bli störd hela tiden. Jag pluggar hemifrån mest, men han ser det som att jag är hemma ledig. När jag har paus så pratar jag mycket, men det är för att jag ser det som jag har rast då.

    Nu kanske detta inte alls är fallet med dig och din flickvän. Då kan det vara att hon inte har någon respekt, tar dig lite för givet, behöver en påminnelse om att hon gör såhär osv

    Tror du ska förklara att du blir sårad, om du blir det.

  • Anonym (trött sambo)
    Anonym (g) skrev 2015-09-01 09:56:10 följande:

    Jag är likadan som din flickvän och medveten om problemet. Har dock inte kunnat lösa det ännu. I mitt fall beror det på att vår relation inte är så bra, han pratar om saker jag tycker är tråkiga/jobbiga till och med.

    Han är också deppig och därmed ser han allt ganska svart, ibland dras man ner av det han säger. Ibland pratar han med mig fast han vet att jag pluggar och därmed inte vill bli störd hela tiden. Jag pluggar hemifrån mest, men han ser det som att jag är hemma ledig. När jag har paus så pratar jag mycket, men det är för att jag ser det som jag har rast då.

    Nu kanske detta inte alls är fallet med dig och din flickvän. Då kan det vara att hon inte har någon respekt, tar dig lite för givet, behöver en påminnelse om att hon gör såhär osv

    Tror du ska förklara att du blir sårad, om du blir det.


    Jag ser inte allt i svart, utan jag är nog den som försöker muntra upp och se positivt på saker.

    Hon tycker nog inte alls att det jag pratar om är intressant nej. Lika lite som jag tycker allt hon kan prata i timmar om intresserar mig.
  • Anonym (trött sambo)
    Iowhannah skrev 2015-09-01 09:51:34 följande:

    Gör samma mot henne. Efter ett tag lär hon fatta att det inte är så kul.


    Har jag gjort men det budskapet går inte fram alls.

    Hennes inre behov av att bara få babbla tycks va så stort att det liksom heller inte gör henne så mycket om jag lyssnar aktivt eller inte.

    Säger jag rakt ut att jag inte är intresserad, eller inte orkar höra så blir hon skitstött. Det nästan svartnar för ögonen på henne och hon blir jättesur.
  • Anonym (trött sambo)
    Anonym (g) skrev 2015-09-01 11:12:57 följande:

    Känns inte som ert problem är enbart detta.


    Nej men det börjar bli ett stort problem. Jag är intresserad av hur hon har haft sin dag när hon kommer hem från jobbet. Tycker det känns naturligt att fråga om det hänt nåt kul eller hur det där viktiga mötet gick? Lyssnar också om hon har nåt att säga. Det hör till i ett förhållande tycker jag.

    Förstår inte varför hon å sin sida vill leva med mig om hon är helt ointresserad av mig och allt jag säger. Vare sig det är att jag bara tuggar om nåt vardagligt ointressant skit som alla gör ibland. Inklusive hon! Eller om jag berättar nåt djupare mera privat om mig själv. Hon har alltid nåt annat viktigare samtalsämne att byta till. Nån inköpslista eller nåt internt skämt som nån på hennes jobb dragit under dagen..
  • Anonym (g)

    Det låter ju extremt trist och sorgligt. Jag tror inte hon har förstått hur du känner, om hon har det så har hon nog förlorat respekten för dig av någon anledning. Blir så lätt att man tar varandra för givet.

  • Anonym (?)

    Blir nyfiken på vad som gjorde att du föll för henne??

  • Anonym (trött sambo)
    Anonym (?) skrev 2015-09-01 11:40:49 följande:

    Blir nyfiken på vad som gjorde att du föll för henne??


    Det vanliga. Hon var snygg och vi hade trevligt. Hon bjöd på god mat, jag var attraherad av henne och hon hade en snygg rumpa. Vi kunde prata ganska obehindrat till en början när vi träffades redan första gången. Lätt att prata med och hon hade ett lagom intressant jobb. Hon verkade va en bra tjej och jag tyckte om att titta in i hennes fina ögon. Tänkte på henne hela tiden när jag var på jobbet eller när vi inte sågs. Kunde inte sluta tänka på henne.

    Vi smsade mycket till varandra under dagarna! Ja det vanliga liksom.. Jag fattade tycke för henne helt enkelt. Så ofullkomlig var jag.

    I början ställde hon frågor och hon lyssnade. Låtsades i alla fall..

    Men framförallt från att vi flyttade ihop så blev hon mer och mer egotrippad..
Svar på tråden Jag får aldrig prata