• Anonym (Emma)

    Svartsjuk flickvän stoppar vänskap

    Hej. Har haft en killkompis i många år, killkompisan träffar en kvinna och han får inte längre ha kontakt med mig. Vi har haft lite kontakt i smyg och för ett par månader sen började hon mejla mig att vi inte får ha kontakt. Han hakade på henne och började kasta skit på mig så jag skrev tillbaka att jag önskade dom lycka till! Han har kontaktat mig medan de har varit tillsammans men kan inte stå för det och för mig är det en gåta att han inte kunde stå för att vi var kompisar när de träffades. Nu är iallafall all kontakt bruten sen i våras och det känns helt ok men tycker det ändå känns konstigt. Min fråga till er; varför bryta med en tjejkompis när man går in i en relation och dessutom skiljas som ovänner?

  • Svar på tråden Svartsjuk flickvän stoppar vänskap
  • Anonym (Sjukt)

    Låter sjukt, vilka människor.

    Tråkigt för er vänskap

  • Birgitta02

    Byte av lojalitet. Han är mest lojal mot flickvännen och vill inte göra henne förbannad och så. Och för honom är det nog ett skydd att vara otrevlig då. Lite märkligt kan man tycka.

  • carolinajohansson93

    Nej låter inte okej.

    Min sambo är vän med sina ex o de är nåt jag helt enkelt får leva med om jag ska leva med honom. Jag litar ju på han. Allt handlar om tillit.

  • Anonym (Fel)

    Du har fel, det är inte hon som stoppar er vänskap, det är han själv som gör det.

    Han är den som har ansvaret för sina egna relationer, att han är en mes som inte vågar säga ifrån får stå för bara honom. Flickvännen kommer undan med sin svartsjuka för att han låter henne, så enkelt är det.

  • Anonym (Usch ja!)

    Jag har tyvärr råkat ut för samma sak. Fattar inte heller varför vänskapen ska ta slut för att man träffar nån. Men det är nog som "Birgitta02" säger; byte av lojalitet. Synd. Man kan faktiskt ha en vän och en partner.

  • Dr Nail

    Typiskt. Här är scenariot: hon kommer aldrig lita på honom och han har noll egen vilja, vilket bara bidrar till att hon känner sig otrygg. Snart får hon nog av honom och han kommer krypandes tillbaka till dig för att gråta ut och be om vänskap igen.

  • Rakad Apa

    Din "vän" är en toffel och hon har problem med självkänslan. Han är inte värd din vänskap. Har aldrig förstått mig på folk som kryper på knäna för sina respektive och gör precis vad dom säger oavsett hur orimligt det är. Patetiskt.


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (Reflektion)
    Anonym (Fel) skrev 2015-09-01 12:26:31 följande:

    Du har fel, det är inte hon som stoppar er vänskap, det är han själv som gör det.

    Han är den som har ansvaret för sina egna relationer, att han är en mes som inte vågar säga ifrån får stå för bara honom. Flickvännen kommer undan med sin svartsjuka för att han låter henne, så enkelt är det.


    Sant. Samtidigt undrar jag lite hur det skulle se ut om könen vore omvända. Hur många här skulle då skriva att HON är en mes?
Svar på tråden Svartsjuk flickvän stoppar vänskap