• Anonym (Ledse­n)
    Äldre 1 Sep 12:24
    465 visningar
    2 svar
    2
    465

    Känner mig kass på att vara gravid.

    Det här med att vara gravid är verkligen inte min grej. Förra gången jag var gravid så väntade jag tvillingar och åkte på foglossning och onda sammandragningar med påverkad tapp redan i vecka 18. Hela den graviditeten var tung och jobbig med alla problem.

    Nu är jag gravid igen, bara en den här gången och jag trodde det skulle bli mycket lättare den här gången! Men icke. Är i vecka 22 och har foglossning from hell och sammandragningar. Har inte fått läkartid förrän i slutet på september och ingen kan hjälpa mig innan, så måste fortsätta jobba. Mår så dåligt över det här, både psykiskt eftersom jag hade ställt in mig på något helt annat! Och fysiskt eftersom det tär på kroppen! Känner mig så kass som inte klarar av att vara gravid utan problem..

    Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig och se om det finns någon som känner/har känt som jag?

  • Svar på tråden Känner mig kass på att vara gravid.
  • Äldre 1 Sep 12:50
    #1

    Jag kände som du. Det kändes som att alla andra har det så fint och bra och "gravidlyser" och jag bara vaggade omkring och surade med mina smärtor och konstanta problem.

    Det är okej att vara ledsen över att graviditeten inte blir som man hade förväntat sig eller hoppats på. Försök hitta de fina sakerna trots smärtan. Det hjälpte mig att stå ut.

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 1 Sep 20:06
    #2
    Ziry skrev 2015-09-01 12:50:17 följande:

    Jag kände som du. Det kändes som att alla andra har det så fint och bra och "gravidlyser" och jag bara vaggade omkring och surade med mina smärtor och konstanta problem.

    Det är okej att vara ledsen över att graviditeten inte blir som man hade förväntat sig eller hoppats på. Försök hitta de fina sakerna trots smärtan. Det hjälpte mig att stå ut.


    Ja alltså jag älskar ju att känna när bebisen sparkar, jag tycker även att jag har riktigt fin mage osv, så visst finns det saker att vara glad över! Men ja, mestadels så känner jag mig bara besviken och ledsen..
Svar på tråden Känner mig kass på att vara gravid.