• Anonym (Gift tant på 37)

    Förväntas man tycka om att sitta bredvid folk som hånglar?

    Är det normalt och rimligt att ett par sitter och kysser varandra på ett tåg? Förväntas man som medresenär känna sig totalt oberörd och ostörd av det?

    Sitter på ett pendeltåg med ett tonårspar mittemot som konstant sitter och pussas eller kysser varandra. Inget grovhångel men väldigt mycket kyssar.

    Sitter andra och tycker att det är gulligt eller är det bara jag som är tant och tycker att man kan hålla på så i mer ensamhet?

  • Svar på tråden Förväntas man tycka om att sitta bredvid folk som hånglar?
  • Anonym (31 år)

    Hej!

    Mysigt ju, de är tonåringar :) låt dem vara det.

  • driver28

    Tycker det är helt okej oavsett ålder. Det uttrycks alldeles för lite kärlek offentligt. Som om det vore fult. Våld är fult. Riktigt fult. Om alla kunde sluta med det istället

  • Anonym (31 år)

    Ja, precis, allmän kärlek också mellan medmänniskor. Varmt och mysigt på stan, en god atmosfär mellan människor. Tänk vad fint.

    Var det så att de nästan hade sex med varandra kan man ju hålla med att de kunde lugna sig lite.

  • Anonym (-)

    Beror på. Har de öppna munnar och tungorna en bit utanför, så är det lite för privat.

    Vet ett par som höll på och verkligen hånglade upp varann i t-banan. Två väktare går på och säger att de antingen får sluta eller kliva av. Det sågs som förargelseväckande beteende.

    Rätt, anser jag. Vissa saker gör man inte offentligt.

  • IMHO
    Anonym (Gift tant på 37) skrev 2015-09-01 16:27:05 följande:

    Är det normalt och rimligt att ett par sitter och kysser varandra på ett tåg? Förväntas man som medresenär känna sig totalt oberörd och ostörd av det?

    Sitter på ett pendeltåg med ett tonårspar mittemot som konstant sitter och pussas eller kysser varandra. Inget grovhångel men väldigt mycket kyssar.

    Sitter andra och tycker att det är gulligt eller är det bara jag som är tant och tycker att man kan hålla på så i mer ensamhet?


    Tror inte du är ensam om att reagera. Själv så är jag rätt tålig, men skulle tycka att det var lite omoget och inte särskilt hänsynstagande om de vore äldre. Jag stör mig som sagt inte själv, men ger bara min sambo diskreta pussar på stan t.ex. om vi ska åt varsitt håll. Den respekten vill jag visa omvärlden eftersom jag vet att alla är olika. Att kärleksparet är tonåringar ser jag dock som högst förmildrande.

    Så svaret på din fråga är, nej du förväntas inte sitta och tycka om när folk hånglar bredvid dig. Vissa kanske tycker att du överreagerar, vissa kanske inte förstår problemet, men du är inte unik eller obegriplig i din reaktion för den som har lite inlevelseförmåga eller känner ungefär som du.
  • Kim Possible

    Det är väl fint? Såvida det inte är grovhångel så tycker jag det är märkligt att reagera mer på lite pussar/kyssar än på allt annat elände man ser dagligen.

    /Icketant på 48 bast som både håller hand med min man och pussar honom offentligt ibland. 

  • Anonym (tant under 30)

    Fler än du som stör sig. Det handlar om respekt för omgivningen och att inte tvinga på andra sitt sexliv. Låter gör det ofta också.

  • Anonym (Pia)

    Ser ibland par på morgonen när dom pussar varandra när dom skiljs åt och det är okej. Men att se ett par som sitter och pussar varandra hela tiden, det vill jag inte. Sånt får dom syssla med hemma.

  • Anonym (man)

    tror iof hånglande par skiter fullkomligen i vad andra tycker, de har tankarna på annat

  • Anonym (tycker)

    Det pussas och kramas alldeles för lite oftentligt. 

  • Anonym (tycker)
    Anonym (tycker) skrev 2015-09-01 18:42:54 följande:

    Det pussas och kramas alldeles för lite oftentligt. 


    offentligt
  • Anonym (Gift tant på 37)

    En grej som störde var också att han satt och pussade på henne på typ kinderna konstant, samtidigt diskuterar de något och hon är lite småirriterade på honom och säger nej åt honom men på ett sätt som gör att han ska pussa ännu mera för att typ göra henne glad igen ungefär. Sån där dubbelt beteende av dem båda.

    För övrigt stör jag mig lika mycket när min 15-åriga kusin ska pussa sin pappa på munnen tretusen gånger när vi sitter bredvid. Inte sexuellt för fem öre förstås men lika störande det tycker jag eftersom jag inte förstår varför föräldrar och barn ska pussar på munnen alls när barnen passerat småbarnsåldern...

    Det handlar liksom inte det minsta om koppling till sex utan bara att jag inte fattar varför man måste hålla på så, det känns så besatt.

  • Kim Possible
    Anonym (tant under 30) skrev 2015-09-01 18:09:30 följande:

    Fler än du som stör sig. Det handlar om respekt för omgivningen och att inte tvinga på andra sitt sexliv. Låter gör det ofta också.


    Det handlar väl inte om ens sexliv, utan om ömsinthet och att vilja vara nära. Pussas, kramas och vara nära kan man vara utan att ha en tanke på sex, precis som när det kommer till barn.
  • Anonym (tant under 30)
    Kim Possible skrev 2015-09-01 19:33:32 följande:
    Det handlar väl inte om ens sexliv, utan om ömsinthet och att vilja vara nära. Pussas, kramas och vara nära kan man vara utan att ha en tanke på sex, precis som när det kommer till barn.

    Har paret ett platoniskt förhållande med rent vänskapliga känslor har det givetvis inget med sexlivet att göra.


    Jag syftade på offentliga kyssar och konstant pussande vilket var ämnet för trådstarten.

  • Anonym (man)
    Kim Possible skrev 2015-09-01 19:33:32 följande:
    Det handlar väl inte om ens sexliv, utan om ömsinthet och att vilja vara nära. Pussas, kramas och vara nära kan man vara utan att ha en tanke på sex, precis som när det kommer till barn.
    Lite skillnad på kramar och pussar och hångel
Svar på tråden Förväntas man tycka om att sitta bredvid folk som hånglar?