• Anonym (trötter)

    Hur mycket ställer era partners upp på dig när du är gravid?

    Är gravid med bf i början av oktober (4 de barnet) och har sen tidigare stora problem med ryggen (misslyckad op diskbråck ) . Vi planerade barnet men var själv lite osäker på om jag skulle orka pga ryggen men han svor att han skulle ställa upp med städning handling barnen mm. Men han gör knappt nånting alls! Hur är era män när ni är gravida? Förstår dem er? Jag mår nu skit dåligt haft förvärkar i 2 dagar plus högt blodtryck (så himla yr) och gubben kommer hem från jobb och börjar skrika för det är stökigt! :( .

  • Svar på tråden Hur mycket ställer era partners upp på dig när du är gravid?
  • Anonym (Bortskämd)

    Usch! Är han lika otrevlig när du inte är gravid?

    Min make gjorde allt för mig under hela vår graviditet. Han var nästan för omhändertagande. Sista två månaderna var han ledig för att sköta om mig, magen, huset och djuren.

  • Iowhannah

    Det där låter verkligen inte kul! Stackare!

    Min sambo är väldigt omhändertagande, nästan på gränsen till överdrift ibland. Jag blir irriterad och stressad över att det är stökigt, medan han uppmanar mig att mest bara ligga på soffan (vilket jag inte gör eftersom jag inte mår bra av det). Jag gör det jag orkar (har bf den 12 oktober) och när han kommer hem berättar jag stolt om vad jag faktiskt har gjort, även om det bara är att tömma diskmaskinen.

    Din man vet om att du är gravid och efter tre graviditeter borde han också veta att du inte klarar av lika mycket som annars. Han borde uppskatta det du faktiskt gör och hjälpa till mer, tycker jag.

  • ssa123

    Inget utöver det vanliga skulle jag påstå att min man gjort. Och det vanliga är inte så mycket heller. Däremot hade jag inte heller några fysiska problem under någon av mina graviditeter

  • Anonym (Herregud)

    Min sambo gjorde allt som jag inte klarade av eller orkade. Samt tröstade mig när jag tyckte det var jobbigt, tog på och av mig mina stödstrumpor och masserade mina ben och fötter etc. Som det ska vara när man är två om att skaffa barn.

    Bli förbannad på gubbjäveln!

  • Anonym (trötter)

    Är fly förbannad på honom och trött på honom! Lutar åt att vi ska skiljas (finns andra problem också ) han är den egoistiska människan jag vet!! Man blir "blind"ibland i förhållande så ville bara se att det jag känner är rätt och att han har fel.

  • Fjärilslarv

    Varför ska han hjälpa dig med hemsysslor och barn? Har ni en uttalad överenskommelse att du ska ha huvudansvaret för detta? Om inte så ska ni två hjälpas åt. Att han hjälper till betyder att du har huvudansvaret.

  • Anonym (****)
    Anonym (trötter) skrev 2015-09-01 19:41:08 följande:

    Är fly förbannad på honom och trött på honom! Lutar åt att vi ska skiljas (finns andra problem också ) han är den egoistiska människan jag vet!! Man blir "blind"ibland i förhållande så ville bara se att det jag känner är rätt och att han har fel.


    Tråkigt att ni fått problem sedan ni blev gravida.
  • TeresB

    Min man tar mkt. Han tog hand om både hem matlagning och vårt första barn under många veckor då jag var extremt trött, illamående och hade huvudvärk. Han gör mkt nu med, jag har riktigt ont i ryggen. Jag håller ställningarna när han inte är hemma ( vi båda jobbar heltid samt 88%) men när han kommer hem tar han över.

  • Anonym (22)

    Själv gör jag det jag orkar från dag till dag, varierar mycket. Har bf i slutet av september.
    Dock har vi inga barn från tidigare, men är han inte nöjd med hur hemmet ser ut så åtgärdar han det själv och har inte klagat en enda gång. Jag har förklarat mig ett flertal gånger om varför vissa saker inte är gjorda och det har aldrig varit något problem!
    Tråkigt att din sambo ska komma hem och gapa om såna oväsentliga saker. Är han alltid så otrevlig?

Svar på tråden Hur mycket ställer era partners upp på dig när du är gravid?