• ellenR
    Äldre 1 Sep 19:17
    924 visningar
    7 svar
    7
    924

    kollegor

    Hej

    på mitt jobb är de en som jobbat länge och jämnt fått viljan igenom nu är de så stg jag äe ganska bra på säga vad jag tycker men de får jag skit för . Vad ska jag göra har försökt med en hel del men inget hjälper ...

  • Svar på tråden kollegor
  • Äldre 1 Sep 20:01
    #1

    Ge ett exempel på vad som händer och hur du hanterar det.

  • Anonym (e)
    Äldre 2 Sep 06:45
    #2

    Ex vis så när man ska bestämma ngt så är de jag tycker att vi gör så här oxh säger man ngt annat så duger de inte alls . Lr när man svarar på ngn fråga så duger se inte heller även fast man svarar

  • Anonym (Inte konsti­gt)
    Äldre 2 Sep 07:05
    #3
    Anonym (e) skrev 2015-09-02 06:45:16 följande:

    Ex vis så när man ska bestämma ngt så är de jag tycker att vi gör så här oxh säger man ngt annat så duger de inte alls . Lr när man svarar på ngn fråga så duger se inte heller även fast man svarar


    Förstår inte riktigt vad du skriver. Gick du igenom svenskalektionerna i skolan ordentligt? Eller slarvar du bara? Du kanske inte tycker det är så viktigt att göra dej förstådd...

    Att du känner dej orättvist behandlad förstår jag - men är du lika rörig när du jobbar som när du skriver så fattar jag att folk inte har förtroende för dina prestationer.

  • ellenR
    Äldre 2 Sep 10:07
    #4

    Men du känner inte mig och de är så att jag skrev på telefon och den kan ibland stava fel och om du kände mig skulle du aldrig ens yttra de orden. Men de är klart att du säger så på internet ..

    Jag är samarbetsvillig och de tycker alla andra med. Men jag måste väl också få säga vad jag tycker är bra och inte bra när kollegan gör de . Men att alltid få skit tillbaka kastad fast man försöker göra sitt bästa gör att man blir nedstämd. Jag ville bara veta om någon hade ett råd att ge för jag har pratat med chefen som vet läget men de har inte hjälpt så mycket därför ville jag ha lite tips och idéer på hur man ska handskas med sin kollega.

  • Äldre 2 Sep 10:38
    #5

    Men arbetsrutiner, ansvarsområden osv bestäms ju gemensamt på APT så då borde väl chefen och andra kollegor stötta dig om dom tycker du kommer med bra förslag.

  • Birgit­ta02
    Äldre 2 Sep 11:36
    #6

    Att säga vad man tycker är ju helt ok. Men det beror på HUR man gör det. Gör du det på ett otrevligt sätt? Eller är väldigt pushig och tycker att din åsikt är rätt åsikt? Det handlar sällan om vad man säger utan hur man säger det. Så granska dig själv och se om det kan ligga något i det?

  • Anonym (Inte konsti­gt)
    Äldre 3 Sep 06:49
    #7
    ellenR skrev 2015-09-01 19:17:41 följande:

    Men du känner inte mig och de är så att jag skrev på telefon och den kan ibland stava fel och om du kände mig skulle du aldrig ens yttra de orden. Men de är klart att du säger så på internet ..


    Det är väl klart att jag inte känner dej. Det jag vet om dej är den uppfattning jag får om dej det du skriver. Och av det kan jag se är att du har oerhört svårt att göra dej förstådd i skrift. Du skriver som en kratta.


    Bryr du dej inte så är även det en del som jag lär känna hos dej. "Jag bryr mej inte!".

Svar på tråden kollegor