• hoppas 2014

    IVF, byte av mediciner/metod

    Hej

    Vi var hos distansläkaren inför vårt andra försök idag. . Jag har PCO o är 41 o de har gjort att man förra ggn valde den korta metoden (för att minska risk för överstimulering) o det gav bara 3 ägg varav 2 var mogna o befruktades... Nu diskuterades det om jag skulle testa långa metoden eller om vi skulle försöka en gång t med den korta fast denna gång med menopur... Tillslut kom "vi" fram t korta igwn. Nu blir jag tveksam..

    Äter prasteron (ivf kliniken skrev ut) o bla omega 10. EG ska man äta prasteron i 3 mån (fast ivf falun sa 6-7v) så funderingarna går kring-ska vi vänta ytterligare 1 mån så jag ätit i 3 mån ?

    Har du varit med om byte av medicin eller metod? Berätta gärna om det gav effekt o för o nackdelar.

    Har nån av er bytt mellan korta t lång o är över 40?

    Har någon av er erfarenhet att byta fr gonal-f till menopur o gav det någon effekt?

    Tacksam för era erfarenheter o åsikter.

  • Svar på tråden IVF, byte av mediciner/metod
  • Strato

    Ja, har pco och högt amh. Körde kort med menopour 112,5 pch fick endast ut 2 ägg (3 blåsor) - detta pga dom stack iväg (hade 20 små men de blev inget av dom eftersom några stack iväg) Inget befruktades. Körde sen långt protokoll och gonal f och fick då ca 30 jämnstora blåsor istället ???? men alla reagerar ju olika!

  • Jag är bara jag

    Bytte mellan alla tre metoder och alla mediciner-blev gravid en gång,en till ET,resten inte ens ÄP. Men det kan alltid vara värt prova nån gång. Vi övergick till ÄD.

  • Jag är bara jag

    Bytt mellan alla tre metoder och alla mediciner som finns-blev gravid,men MA och ett ET till av 7 försök. Gör ED nu, men prova nån fler gång du,det kan ju gå.

  • hoppas 2014
    Strato skrev 2015-09-02 08:56:12 följande:

    Ja, har pco och högt amh. Körde kort med menopour 112,5 pch fick endast ut 2 ägg (3 blåsor) - detta pga dom stack iväg (hade 20 små men de blev inget av dom eftersom några stack iväg) Inget befruktades. Körde sen långt protokoll och gonal f och fick då ca 30 jämnstora blåsor istället ???? men alla reagerar ju olika!


    Tack för ditt svar. Det var stor skillnad. Fick du många ägg när du hade 30 blåsor? Bra kvalitet på äggen?
  • Strato

    Mm, pga smärta under äggplock så plockades bara en sida, totalt 14 ägg. Av dom befruktades 7 och jag fick ett 2 dagars tillbaka då samt ett som klarade sig till 5 dagar och var av god nog kvalitet att frysas ner. Så... Mittemellan kvalité kanske? Men av blåsorna så hade i princip alla ägg :)


    hoppas 2014 skrev 2015-09-02 18:51:55 följande:

    Tack för ditt svar. Det var stor skillnad. Fick du många ägg när du hade 30 blåsor? Bra kvalitet på äggen?


Svar på tråden IVF, byte av mediciner/metod