• Anonym (Det låter ju bra)
    Äldre 2 Sep 06:27
    4991 visningar
    16 svar
    16
    4991

    TJEJER : Varför har ni tighta byxor och "kort" tröja?

    Noterade på jobbet en tjej som hade sådär typiskt tighta jeans och tröja som var så kort i ryggen att så fort hon böjde sig fram eller satt på huk syntes trosorna titta fram. Inte som att jag aktivt stirrade, nog för att det känns lite kinky men tvivlar på att ändamålet var att visa upp sina underkläder, eller? Inte som att jag frågar direkt.

    Men ställer frågan här då jag är lite nyfiken på hur ni andra tänker. Finns ju ändå ett val när man tar på sig vissa kläder, sen vet jag inte hur medveten man är om hur mycket som syns.

    Ta exempel klädstilen på bruden till vänster i bilden, lh5.googleusercontent.com/proxy/3gGw4CvQ_l21WKyFkXCynYhUdpIwW9k5qjeVNRDrDnMLzTvCEb7aEgd-PBF6LdvIRx6A2s9CTfYtJN4eCjiPFndtwO6bX42aSQRBB6QUXcPlmn-uDbc63TNwOOd1RVVlxPDMSWTt5-l8BkSkDHJNLlY=w512-h288-nc

  • Svar på tråden TJEJER : Varför har ni tighta byxor och "kort" tröja?
  • Anonym (F)
    Äldre 2 Sep 07:57
    #1

    Tyvärr finns det inte många bekväma kläder att välja på i tjejavdelningen, inklusive tillräckligt långa tröjor. Därför har jag börjat handla tröjor på killavdelningen istället - jösses vilken skillnad! Byxor är däremot svårare... Blir glad om jag hittar ett tillräckligt bekvämt par efter 10-20 olika provningar.

  • Äldre 2 Sep 08:10
    #2

    Tighta byxor är ju eg bara ett problem om de har låg midja dessutom.

    Skulle dock säga att de flesta som glatt visar upp brevinkastet när de sätter sig på huk är feta medelålders män med byxorna under kulan :)

    Men för att svara på din fråga. Jag köper alltid rätt tighta jeans (för att jag trivs i det) och låg midja (för att den modellen passar min kropp). Däremot är jag ju högst medveten om vad som kan hända. Jag har inga jättekorta tröjor och skulle jag ha en tröja som inte räcker till kan man alltid dra till byxorna lite innan man sätter sig så löser det problemet.

    Men däremot kan det uppstå oönskade situationer typ behöva knyta ungarnas fotbollsskor mitt på en stor gräsplan. Då är det faktiskt lite trixigt att nå ända ner utan att visa upp trosorna om tröjan inte är jättelång. Man får ställa sig i en strategisk vinkel eller så bestämmer man sig helt enkelt för att världen överlever ett par svarta bomullstrosor :D

  • Anonym (hm)
    Äldre 2 Sep 08:57
    #3

    Ts undrar nog om de gör det för att kåta upp honom.

  • M r a u
    Äldre 2 Sep 09:03
    #4

    Eh, kinky?

    Varken män eller kvinnor verkar vara särskilt medvetna om hur mycket som syns när de böjer sig fram.

  • Anonym (Hedda­)
    Äldre 2 Sep 09:03
    #5
    Anonym (Det låter ju bra) skrev 2015-09-02 06:27:17 följande:

    Noterade på jobbet en tjej som hade sådär typiskt tighta jeans och tröja som var så kort i ryggen att så fort hon böjde sig fram eller satt på huk syntes trosorna titta fram. Inte som att jag aktivt stirrade, nog för att det känns lite kinky men tvivlar på att ändamålet var att visa upp sina underkläder, eller? Inte som att jag frågar direkt.

    Men ställer frågan här då jag är lite nyfiken på hur ni andra tänker. Finns ju ändå ett val när man tar på sig vissa kläder, sen vet jag inte hur medveten man är om hur mycket som syns.

    Ta exempel klädstilen på bruden till vänster i bilden, lh5.googleusercontent.com/proxy/3gGw4CvQ_l21WKyFkXCynYhUdpIwW9k5qjeVNRDrDnMLzTvCEb7aEgd-PBF6LdvIRx6A2s9CTfYtJN4eCjiPFndtwO6bX42aSQRBB6QUXcPlmn-uDbc63TNwOOd1RVVlxPDMSWTt5-l8BkSkDHJNLlY=w512-h288-nc


    Man klär sig inte så om man har stil. Jag har stil.
  • Anonym (Hedda­)
    Äldre 2 Sep 09:06
    #6
    Anonym (F) skrev 2015-09-02 07:57:27 följande:

    Tyvärr finns det inte många bekväma kläder att välja på i tjejavdelningen, inklusive tillräckligt långa tröjor. Därför har jag börjat handla tröjor på killavdelningen istället - jösses vilken skillnad! Byxor är däremot svårare... Blir glad om jag hittar ett tillräckligt bekvämt par efter 10-20 olika provningar.


    Nej, varför ska det vara så svårt att hitta långa tröjor? Jag har haft byxor med ganska låg midja länge, främst eftersom det varit svårt att få tag på andra byxor. Om byxorna har låg midja måste man ha en längre top = skitsvårt att hitta! Nu har jag dock köpt några byxor med hög midja och kan börja använda mina toppar.
  • Anonym (Lång)
    Äldre 2 Sep 09:10
    #7

    Jag har hittat långa skjortor, tshirts, ärmlösa. De går ända ner över halva höften. Att visa eller se rumpan är lite äckligt tycker jag.

  • Anonym (?)
    Äldre 2 Sep 09:26
    #8

    Det finns massor av tjejkläder som inte är för korta?

    Bor ni i väldigt små städer?

    TS- blir du uppkåtad av att se det?

    Hmm. Mest ett slags mode. En del tycker om att känna sig snygga och sexiga också.

    Är du konservativ? Tänker du att tjejer som inte sminkar sig "inte bryr sig om sitt utseende"... Fan vad du missar i såfall :)

  • Anonym (F)
    Äldre 2 Sep 09:55
    #9

    Nej, jag bor i en stor stad. Men det är ju inte bara att de inte ska vara för korta - de ska vara bekväma på alla andra sätt också (exempelvis ha tillräckligt långa ärmar på t-shirts), och då finns det inte så mycket på tjejavdelningen.

  • Anonym (?)
    Äldre 2 Sep 10:08
    #10

    Hmm. Känner ändå inte igen mig :/

    Helt klart är att tjejadelningen är mer sexualiserad än killavdelningen.

  • Anonym (Mamma­s kille, va?)
    Äldre 2 Sep 13:00
    #11
    Anonym (Det låter ju bra) skrev 2015-09-02 06:27:17 följande:

    Noterade på jobbet en tjej som hade sådär typiskt tighta jeans och tröja som var så kort i ryggen att så fort hon böjde sig fram eller satt på huk syntes trosorna titta fram. Inte som att jag aktivt stirrade, nog för att det känns lite kinky men tvivlar på att ändamålet var att visa upp sina underkläder, eller? Inte som att jag frågar direkt.

    Men ställer frågan här då jag är lite nyfiken på hur ni andra tänker. Finns ju ändå ett val när man tar på sig vissa kläder, sen vet jag inte hur medveten man är om hur mycket som syns.

    Ta exempel klädstilen på bruden till vänster i bilden, lh5.googleusercontent.com/proxy/3gGw4CvQ_l21WKyFkXCynYhUdpIwW9k5qjeVNRDrDnMLzTvCEb7aEgd-PBF6LdvIRx6A2s9CTfYtJN4eCjiPFndtwO6bX42aSQRBB6QUXcPlmn-uDbc63TNwOOd1RVVlxPDMSWTt5-l8BkSkDHJNLlY=w512-h288-nc


    Jag bryr mig inte det minsta om bruden till vänster i bilden, däremot undrar jag vad DU har för några problem?
    Du är en av dessa glömda karlar som även skulle bli kåt när katten visar bakdelen. 
    Tro mig, dessa tjejer gör inte det för att kåta upp dig. Så viktigt är du inte.
    Om du inte klara deras klädstil, byta jobb eller flytta till Afghanistan.
  • Anonym (?)
    Äldre 3 Sep 10:01
    #12

    Varför har du shorts? Vill du egga upp någon?

  • Anonym (x)
    Äldre 3 Sep 10:32
    #13
    MÄN: varför har ni för låga byxor och illasittande tröjor?

    Noterade på jobbet en man som hade sådär typiska gubbyxor som sitter under hängmagen och tröja som var så kort fram så att så fort han höjde armarna tittade magen fram och brevlådan syntes bak. Inte som att jag aktivt stirrade, nog för att det känns lite kinky men tvivlar på att ändamålet var att visa upp sin hängbuk och tjocka röv, eller? Inte som att jag frågar direkt.

    Men ställer frågan här då jag är lite nyfiken på hur ni andra tänker. Finns ju ändå ett val när man tar på sig vissa kläder, sen vet jag inte hur medveten man är om hur mycket som syns.
  • Anonym (?)
    Äldre 3 Sep 10:52
    #14

    Det finns tjejer som gillar att bli åtrådda men inte påsatta.

  • Äldre 3 Sep 17:46
    #15

    En inringd kopieringsman som skulle byta patron på kopieringsapparaten på jobbet böjde sig framför kopieringsapparaten idag. Jag såg en rejäl bit av en blek skärt + skåra.

    Undrar om han gjorde det för att vara kinky?!

    ...

    Och TS, när jag klär mig till jobbet är männen på mitt jobb det sista jag tänker på. Skiter fullständigt vad de tänker o tycker om mig och min kropp.

  • Äldre 3 Sep 17:58
    #16

    Dagens mode är en direkt kränkning mot min kropp.

Svar på tråden TJEJER : Varför har ni tighta byxor och "kort" tröja?