• Äldre 2 Sep 10:56
    2293 visningar
    2 svar
    2
    2293

    Bebis på 5 månader gråter i sömnen och vaknar med gråt

    Hej

    BVC kan inte hjälpa för de tycker han är glad varje gång de ser honom samt att han växer bra.

    Min son har alltid haft problem med sömnen o nu när han är 5 månader har det blivit värre. Antar att det är värre nu pga någon utvecklingsfas. Jag menar allvar att det har varit så sen han föddes och han var också väldigt sprallig i magen.

    För att komma till saker; han har svårt att komma till ro och somna o det är alltid gråt innan han ska sova oavsett på dagen eller kvällen.

    Under Sömnen som är sååå orolig kan han gråta eller Liksom drömma konstigt.

    När han vaknar så vaknar han med världens skrik o det är få gånger han vaknar utvilad och lugn.

    Han är likadan oavsett om han är i sin säng, i vagn, i Babysitter, i bil samt i min eller min mans famn! Han skriker som att han har drömt något hemskt.

    Han är såå envis och vill aldrig sova och vill vara med hela tiden.

    Ni som har lite äldre barn nu men känner igen er, vad ska man göra åt det?

    Hela min energi går åt att han ska känna sig lugn, avslappnas, stimulerad och att han ska ha en rutin men inget hjälper.

  • Svar på tråden Bebis på 5 månader gråter i sömnen och vaknar med gråt
  • Äldre 4 Sep 20:33
    #1

    Ingen som känner igen sig? ????

  • Äldre 5 Sep 13:04
    #2

    Mitt barn är tre månader, sen några veckor är hon väldigt ledsen när hon håller på att somna, som att hon tycker det är obehagligt. Sen kan hon tex somna vid bröstet, vakna efter en halvtimme och gallskrika. Hon är såhär framförallt på kvällen, sover bra sen på natten. Vi brukar sätta henne i bärSelen, hon somnar oftast på 2 min . Tycker också att det är jobbigt och obehagligt, men inget jag är direkt orolig över.

Svar på tråden Bebis på 5 månader gråter i sömnen och vaknar med gråt